ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Όπως έχουµε ενηµερώσει, από το έτος 2008 έχουµε
ξεκινήσει µία προσπάθεια να ενταχθεί ο διαµήκης άξονας της Εύβοιας στα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα. Ήταν και είναι ο µοναδικός τρόπος να
χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή αυτού του νευραλγικού για την Εύβοια άξονα µε πόρους
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού όπως είναι γνωστό, Εθνικοί Πόροι δεν υπάρχουν
διαθέσιµοι. Εκκρεµούσε µόνο η συζήτηση
και η ψήφιση του Ευρωπαϊκού Κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η συζήτηση έγινε τη ∆ευτέρα 18/11/2013 και η
ψηφοφορία την επόµενη 19/11/2013. Ο
Κανονισµός εγκρίθηκε µε συντριπτική πλειοψηφία, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωβουλευτής
κ. Γιώργος Κουµουτσάκος, ο οποίος ήταν
και ο εισηγητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα.
Από εδώ και στο εξής υπάρχει η δυνατότητα να
χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή του διαµήκη άξονα της Εύβοιας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα
από το νέο χρηµατοδοτικό πρόγραµµα (εργαλείο) «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Να σηµειωθεί ότι στην ίδια κατηγορία περιλαµβάνεται
και το λιµάνι Χαλκίδας που πρέπει όµως να προχωρήσουν άµεσα οι µελέτες για την κατασκευή του, στη
νέα θέση.
Αν λάβουµε υπόψη µας την κατάσταση στην οποία
βρίσκεται η οικονοµία της χώρας και τη µεγάλη ανάγκη που έχει ο Νοµός για την κατασκευή αυτού του
βασικού οδικού ∆ικτύου, που εκτείνεται από τα Λ. Αιδηψού µέχρι την Κάρυστο,
τότε µπορούµε να πούµε ότι ο χαρακτηρισµός του ως ∆ιευρωπαϊκό ∆ίκτυο, είναι από
τις σηµαντικότερες εξελίξεις και µια από τις µεγαλύτερες επιτυχίες της Εύβοιας.
Για να µη γίνουν όµως παρανοήσεις, πρέπει να
ξεκαθαρίσουµε ότι δεν σηµαίνει ότι είναι εξασφαλισµένη η ένταξη ως έργου όλου του οδικού ∆ικτύου (του
διαµήκη άξονα). Οι δεσµεύσεις που υπάρχουν είναι κυρίως για την παράκαµψη Χαλκίδας και µια κατ΄αρχήν θετική
στάση του Υπουργού Υποδοµών και για τις παρακάµψεις που έχουν ολοκληρωµένες µελέτες.
Εποµένως χρειάζεται, το συντοµότερο να συνεχιστεί η
προσπάθεια, να ληφθούν όλες αυτές οι αποφάσεις και να εξασφαλιστεί η χρηµατοδότηση των µελετών του
βόρειου άξονα και να ολοκληρωθούν το συντοµότερο δυνατό. Οποιαδήποτε ολιγωρία ή προσπάθεια µεµονωµένων ενεργειών
είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν σε βάρος του µεγάλου προβλήµατος του οδικού δικτύου. Μέχρι σήµερα δεν είχαµε τη δυνατότητα
κατασκευής κανενός άλλου έργου στον διαµήκη άξονα, εκτός από την παράκαµψη Χαλκίδας.
Πρέπει τώρα να αξιοποιήσουµε µε κάθε τρόπο τη
δυνατότητα που έχουµε.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου