Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΜΗΣ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΥΜΗΣ.

Το εργοστάσιο της ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ στην Κύμη βρίσκεται πολύ κοντά στο κλείσιμο. Αυτό προμηνύουν τα γεγονότα και οι ανακοινώσεις των τελευταίων ημερών. Αποτέλεσμα αυτών των προδιαγεγραμμένων έως ένα σημείο εξελίξεων είναι η απώλεια των θέσεων εργασίας και ακόμη περισσότερο η περαιτέρω αποσύνθεση της κοινωνικής συνοχής με την επιδείνωση της οικονομικής εξαθλίωσης πολλών νοικοκυριών της περιοχής μας. Η διατάραξη της κοινωνικής συνοχής θα είναι εξίσου αναπόφευκτη ακόμη και εάν υλοποιηθεί η υπόσχεση των μετατάξεων των εργαζομένων σε υπηρεσίες άλλων περιοχών.
Μπροστά στο φάσμα των αρνητικών εξελίξεων που μας κτυπούν την πόρτα είναι άσκοπο να προβάλλονται βραχυπρόθεσμες κοντόφθαλμες λύσεις ή «επαναστατικές γυμναστικές» εκτόνωσης και λαϊκιστικές εξάρσεις. Είναι δύσκολο σε αυτό το κλίμα να αναζητήσει κανείς μεσοπρόθεσμες και βιώσιμες λύσεις με γνώμονα την τοπική ανάπτυξη δηλαδή την βιωσιμότητα της παραγωγικής βάσης και συνεπώς τη διατήρηση σε διαρκή βάση των θέσεων εργασίας μέσα στο εργοστάσιο και όχι γενικώς ανά την Ελλάδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να επιδιωχθούν οι δύσκολες αλλά μοναδικά βιώσιμες λύσεις.
Σε κάθε  περίπτωση πρέπει να υπάρξει τα ταχύτερο δυνατόν ένα σχέδιο στρατηγικής για την διατήρηση και εν συνεχεία την παραπέρα ανάπτυξη της παραγωγικής μονάδας στην ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΙΚΗ της Κύμης. Στο σχέδιο αυτό πρέπει να έχει στάδιο διεκδίκησης και σε κάθε ένα στάδιο να προσδιορίζει ξεκάθαρες λύσεις.
Πρέπει να ξεκινήσουμε από μία παραδοχή. Δεν πρέπει να ενταχθούν οι εργαζόμενοι στη διαδικασία των μετατάξεων. Σε καμία περίπτωση για μετατάξεις εκτός περιοχής αλλά ούτε και στην περιοχή. Αυτή η λύση σήμερα σημαίνει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία και την τοπική ανάπτυξη. Δηλαδή με άλλα λόγια δεν πρέπει να κλείσει το εργοστάσιο.
Λίγο απέχει από το κλειστό εργοστάσιο το εργοστάσιο που δεν παράγει. Ασφαλώς ένα εργοστάσιο για να έχει ζωή πρέπει να είναι βιώσιμο. Βιωσιμότητα σημαίνει εξασφάλιση της απασχόλησης για διαρκή χρονικό ορίζοντα. Συνεπώς προϋποθέτει την ανταγωνιστικότητα, σχέδιο και κυρίως ένταξη σε ένα γενικότερο βιώσιμο σχέδιο ανάπτυξης. Αυτό το σχέδιο είναι πρωτίστως υπόθεση της τοπικής κοινωνίας. Αλίμονο εάν, στις σημερινές μάλιστα συνθήκες, εξακολουθούμε να κοιτάμε το εργοστάσιο με τα μάτια του οικοδεσπότη που παρατηρεί τον φιλοξενούμενο. Συνεπώς μεγαλύτερη εμπλοκή του τοπικού πολιτικού συστήματος. Η εμπλοκή αυτή θα έχει περιεχόμενο όταν δεν εξαντλείται στην διαμαρτυρία αλλά επικεντρώνεται στην επεξεργασία και προώθηση εναλλακτικών λύσεων για την βιώσιμη λειτουργία του. Ακόμη και για την αναζήτηση του κατάλληλου εναλλακτικού ιδιοκτησιακού σχήματος εάν το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αποφασίσει το κλείσιμό του.
 Γιαυτό καλές είναι οι κινητοποιήσεις που πρέπει να οργανωθούν άμεσα, να είναι δυναμικές και να στείλουν ηχηρότατο μήνυμα στην Κύβέρνηση αλλά απαιτείται και σχέδιο ολοκληρωμένης παρέμβασης με στρατηγικό στόχο την λειτουργία της παραγωγικής βάσης και την διατήρηση των θέσεων εργασίας. Την πρωτοβουλία γιαυτό το σχέδιο πρέπει να την αναλάβει άμεσα ο Δήμος Κύμης- Αλιβερίου ο οποίος πρέπει να διαμορφώσει ένα συνολικότερο στρατηγικό σχέδιο για την τοπική οικονομία. Κάτω από άλλες συνθήκες η άμεση ενασχόληση με αυτό το αντικείμενο θα ήταν υπερβολή στα πρώτα του βήματα. Σήμερα είναι αδήριτη ανάγκη να γίνει παράλληλα με την προσπάθεια οργάνωσης. Σε αυτή τη διαδικασία οφείλουμε όλοι να συμπράξουμε και να στηρίξουμε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πάρουμε πρωτοβουλίες. Εάν τα περιμένουμε όλα από το  "κράτος των Αθηνών" ή εάν αρκεστούμε στην επαναστατική γυμναστική και μόνο τότε το παιχνίδι θα έχει χαθεί. Εξάλλου η οργανωμένη παρέμβαση για την ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΙΚΗ είναι το πρώτο βήμα αντίστασης για τα χειρότερα που έρχονται.
Η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας- το οποίο έχει την ευθύνη για το εργοστάσιο- οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες αλλά αυτές δεν μπορεί να είναι πρωτοβουλίες που αγνοούν την τοπική οικονομία για την οποία το εργοστάσιο είναι σημαντικό. Πάντως όσες δήθεν έλαβε διαχρονικά έως σήμερα είναι όλες ανίσχυρες, αναποτελεσματικές και γιαυτό αρνηντικές και δεν οδηγούν στην αισιόδοξη προοπτική για τους εργαζόμενους και για τον τόπο μας. Γιαυτό λοιπόν πέρα από τις δυναμικές διεκδικήσεις πρέπει να έχουμε σχέδιο ολοκληρωμένης παρέμβασης με αδιαπραγμάτευτους στόχους τη λειτουργία της παραγωγικής μονάδας και την διατήρηση των θέσεων εργασίας με όρους βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας ακόμη και εάν χρειαστεί οι λύσεις να κινηθούν εκτός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…