Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΑΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ  ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ κ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΙΜΟΥ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ


Ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης
ΠΡΟΕΔΡEΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμεθα στη με αριθμό 1156/2-8-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Σίμου Κεδίκογλου προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την ολοκλήρωση των έργων χάραξης και επισκευής του οδικού δικτύου του Εύβοιας.
Στην ερώτηση του κ. Κεδίκογλου θα απαντήσει ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ιωάννης Μαγκριώτης.
Παρακαλείται τώρα ο Βουλευτής Ευβοίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Σίμος Κεδίκογλου να διατυπώσει την ερώτησή του για δύο λεπτά.
Ο Βουλευτής κ. Σίμος Κεδίκογλου

ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Το θέμα της αγροτικής ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλο και καλύπτει όλη τη χώρα.
Η ερώτησή μου, κύριε Πρόεδρε, έχει ως εξής:
Το οδικό δίκτυο της Εύβοιας παραμένει απαράδεκτο και άκρως επικίνδυνο, στερώντας ευκαιρίες ανάπτυξης από μία περιοχή της Ελλάδας που έχει δοκιμαστεί, ιδιαίτερα τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια από την αποβιομηχάνιση, από τις φυσικές καταστροφές: πλημμύρες, πυρκαγιές. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι η Εύβοια έχει τα θλιβερά πρωτεία των περισσότερων ατυχημάτων και θυμάτων ανά χιλιόμετρο του άθλιου οδικού δικτύου της. Έργα που πρέπει να γίνουν έχουν τεθεί σε δεύτερη μοίρα και έργα που έφτασαν στο σημείο της δημοπράτησης έχουν μείνει στάσιμα με το Υπουργείο να μην κάνει καμία ενέργεια να ξεκινήσουν καν, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την παράκαμψη Βασιλικού, η οποία έχει δημοπρατηθεί, αλλά το Υπουργείο δεν προχωρά στην έναρξη κατασκευής του έργου. Και αυτά που μαθαίνουμε για τις απαλλοτριώσεις είναι εξωφρενικά, κύριε Υπουργέ.
Το Υπουργείο έμεινε μόνο στα λόγια και στην περίπτωση της παράκαμψης Αμαρύνθου και στην περίπτωση της παράκαμψης Χαλκίδας. Με λίγο ενδιαφέρον από την πλευρά της Κυβέρνησης το θέμα του οδικού δικτύου της Εύβοιας θα είχε βελτιωθεί αισθητά. Άξιο απορίας είναι το γεγονός ότι η Εύβοια έχει μείνει εκτός των διευρωπαϊκών δικτύων και το γιατί το γνωρίζουν οι αρμόδιοι.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός: Ποιος είναι ο προγραμματισμός του Υπουργείου για τα έργα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα στην περιοχή της Εύβοιας και τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο για τις παρακάμψεις Βασιλικού, Χαλκίδας και Αμαρύνθου; Γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την κατασκευή του βόρειου οδικού άξονα και γιατί δεν προχωρά η Κυβέρνηση στη χρηματοδότηση του έργου Ροβιές–Ήλια–Αιδηψός, μιας περιοχής που μετρά πολλά ατυχήματα, εξαιτίας των κατολισθήσεων και του οποίου η μελέτη είναι έτοιμη;
 Ευχαριστώ.
             ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλείται ο Υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων κ. Ιωάννης Μαγκριώτης να πάρει το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα απαντήσω πολύ συγκεκριμένα σε κάθε ερώτημα του συναδέλφου. Θα μου επιτρέψει, όμως, να πω δυο λόγια εισαγωγικά.
Πρώτον, να τονίσω το ενδιαφέρον του αγαπητού συναδέλφου από τις πρώτες μέρες της νέας Κυβέρνησης που το έδειχνε συνέχεια κι αυτός και οι συνάδελφοι των άλλων κομμάτων, ειδικά του ΠΑΣΟΚ, όπως και οι Δήμαρχοι, ο πρώην Νομάρχης και νυν Αντιπεριφερειάρχης κ. Μπουραντάς για τα έργα και τις υποδομές της Εύβοιας. Γιατί, πράγματι, το έλλειμμα στη Στερεά Ελλάδα και ειδικότερα στην Εύβοια είναι πάρα πολύ μεγάλο. Η προετοιμασία που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια ήταν ελάχιστη σε σχέση με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις. Τα χρήματα και οι πόροι που είχαν διασφαλισθεί, είτε λόγω των κανονισμών του ΕΣΠΑ που δεν επέτρεπαν είτε λόγω των κυβερνητικών πολιτικών, δεν ήταν επαρκή για να δώσουν προετοιμασία και φυσικά χρηματοδότηση των ώριμων έργων.
Γι’ αυτό θέλω να πω, λόγω του στατιστικού παράδοξου το οποίο φέρνει μία περιφέρεια, όπως είναι η Στερεά Ελλάδα, να είναι εκτός Στόχου 1 –παρότι έχει μεγάλες ανάγκες από υποδομές για να στηρίξει την ισόρροπη περιφερειακή της ανάπτυξη- ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι βιομηχανίες της Αθήνας βρίσκονται στη Στερεά Ελλάδα και κυρίως στη Βοιωτία και παρουσιάζουν ένα εισόδημα πάνω από την πραγματικότητα, το οποίο δεν είναι της Στερεάς Ελλάδας. Τη μόλυνση αφήνει στη Στερεά Ελλάδα και άλλα παρελκόμενα και βεβαίως δημιουργεί και αυτό το παράδοξο. Έτσι, με βάση τους νέους κανονισμούς του ΕΣΠΑ –τα γνωρίζει πάρα πολύ καλά ο συνάδελφος, γιατί αυτά διαμορφώθηκαν και οριοθετήθηκαν το 2007- δεν επιτρέπεται η χρηματοδότηση.
Γι’ αυτό έχουμε πει από την αρχή ως Κυβέρνηση και εγώ ως αρμόδιος Υφυπουργός για τα δημόσια έργα, ότι η Στερεά Ελλάδα, όπως και άλλες περιφέρειες, που είναι σε αντίστοιχη ή ανάλογη θα έλεγα κατηγορία, χρειάζονται μια πρόσθετη ενίσχυση. Η Κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι θα δοθούν πρόσθετα τουλάχιστον 150 εκατομμύρια ευρώ για την περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας μέσα από εθνικού πόρους, αλλά και μέσα από υπερδεσμεύσεις του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος για τις υποδομές. Είναι το ελάχιστο, θα έλεγα, για να έχουμε ανάπτυξη εργοταξίων στη Στερεά Ελλάδα και ειδικότερα στην Εύβοια.
Ειδικότερα για την παράκαμψη Βασιλικού θα πω ότι είναι ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα που μας οδηγεί στη σκέψη, στην απόφαση και στη στάση ότι οι κυβερνήσεις, αλλά και οι τοπικοί παράγοντες δεν πρέπει να τάζουν και να υπόσχονται πράγματα, ειδικά σε προεκλογικές περιόδους, που δεν μπορούν να τα πραγματοποιήσουν. Η παράκαμψη Βασιλικού είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
 Εγώ δεν αρνούμαι ότι υπήρξε η βούληση και στην προηγούμενη κυβέρνηση να την κατασκευάσει. Είναι ένα ζωτικής σημασίας έργο, ύψους περίπου 35 εκατομμύριων ευρώ. Το καλοκαίρι του 2009, λίγο πριν από τις εκλογές, ανακοίνωσε ότι το εντάσσει στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, το οποίο είχε τελειώσει τον προηγούμενο χρόνο. Λόγω των πυρκαγιών είχε πάρει παράταση ένα χρόνο, μέχρι το τέλος του 2009. Όπως καταλαβαίνετε, βέβαια, η ένταξη ήταν εικονική. Δεν μπορούσε να μπει «γέφυρα» στο Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, λόγω του νέου κανονισμού και έμεινε χωρίς χρηματοδότηση.
Εμείς διασφαλίσαμε, παρ’ όλη τη δημοσιονομική στενότητα, να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς αμιγώς πόρους. Όμως υπήρξε ένα πρόβλημα. Λόγω της μεγάλης καθυστέρησης, ο πρώτος ανάδοχος αποχώρησε, διότι δεν μπορούσε να περιμένει άλλο τα προβλήματα που υπήρχαν λόγω των κανονισμών και λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης. Επίσης, υπήρξε πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις. Αυτό δεν είναι τεχνητό πρόβλημα. Είναι κοντά στον αστικό ιστό και υπήρξε πρόβλημα γιατί δεν υπήρξε ούτε κτηματολόγιο, ούτε φυσικά είχαν κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις. Αυτά έγιναν το Μάιο του 2011 με δικές μας αποφάσεις. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με δική μας πρόταση έχει δεσμεύσει αυτούς τους πόρους και θα ξεκινήσει πλέον η κατασκευή του.
Το λέω αυτό για όλους μας -δεν το λέω για την προηγούμενη κυβέρνηση- ότι δημιουργούμε προσδοκίες στους πολίτες και στην κοινωνία, οι οποίοι έχουν δικαιολογημένα αιτήματα. Εμείς, όμως, πρέπει να σχεδιάζουμε ορθολογικά και σωστά με τις προτεραιότητες που πρέπει και να λέμε την πραγματικότητα. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι μία αρχή που θα διέπει κάθε μας πρωτοβουλία και κάθε επιλογή μας.
Για τα υπόλοιπα έργα θα απαντήσω στη δευτερολογία μου, γιατί ήδη έχει εκπνεύσει ο χρόνος.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, εάν γίνεται, να δώσετε λίγο χρόνο ακόμα στον κύριο Υφυπουργό, ώστε να μας πει για όλα τα έργα τώρα, για να μπορέσω και εγώ να απαντήσω συνολικά. Μέχρι στιγμής αναφέρθηκε μόνο σε ένα έργο και στην ερώτησή μου αναφέρομαι τουλάχιστον σε πέντε έργα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κύριε Υφυπουργέ, θέλετε λίγο χρόνο ακόμη, ώστε να ολοκληρώσετε την απάντησή σας;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ναι, αλλά μετά δεν θα μου αφαιρέσετε χρόνο από τη δευτερολογία μου.
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Νομίζω ότι μπορούμε να έχουμε την ανοχή χρόνου που υπήρξε και στην προηγούμενη ερώτηση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Συνεχίστε, κύριε Υφυπουργέ, δι’ ολίγον, προκειμένου να ενημερώσετε τον κύριο συνάδελφο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Βεβαίως.
Για το βόρειο οδικό δίκτυο, εκεί δεν υπήρξε μελετητική ωριμότητα και βεβαίως δεν ήταν ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα, παρ’ ότι υπήρχε μία φήμη από την προηγούμενη Κυβέρνηση ότι είναι στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Δεν ήταν και έτσι δεν μπορούσε, πάλι λόγω του κανονισμού, να χρηματοδοτηθεί από το υπηρεσιακό πρόγραμμα προσπελασιμότητας του Υπουργείου. Και να είχαμε τη θέληση και να είχαμε τους πόρους, δεν μπορούσαμε λόγω του κανονισμού. Μπορούσε να γίνει μόνο από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και από το ΕΤΠΑ, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Όμως, ακριβώς λόγω του στατιστικού παράδοξου, επειδή είναι εκτός του στόχου 1 λόγω του κανονισμού του ΕΣΠΑ, οι πόροι είναι περιορισμένοι. Συνεπώς, ούτε μελετητική ωριμότητα υπήρχε.
Εμείς τώρα είμαστε στη φάση της διαβούλευσης με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αναμόρφωση των διευρωπαϊκών δικτύων. Για το βόρειο οδικό άξονα έχουμε προτείνει και έχουμε την εκτίμηση ότι τελικώς θα γίνει αποδεκτό να ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, για να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής, που είναι το βασικό Ταμείο που χρηματοδοτεί τα διευρωπαϊκά δίκτυα και χρηματοδότησε βέβαια τη σύνδεση με τη Χαλκίδα και ένα κομμάτι κοντά στη Χαλκίδα που είναι στο διευρωπαϊκό δίκτυο.
Αυτό είναι το δεύτερο που ήθελα να πω και το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό, γιατί μόνο με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίσουμε πόρους τα επόμενα χρόνια. Διαφορετικά, όλοι λέμε απλώς λόγια και ευχές που έχουν τη σημασία τους, αλλά το βασικό είναι να υπάρξουν οι πρωτοβουλίες, οι δεσμεύσεις και η αποφασιστική διαπραγμάτευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης, για τα δίκτυα Χαλκίδα-Ψαχνά-Ιστιαία-Αιδηψός και Χαλκίδα-Κύμη έχουμε προτείνει και έχουμε την πεποίθηση ότι θα γίνει αποδεκτή η πρότασή μας. Το ξεκινήσαμε από τις αρχές του χρόνου, από την Άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Μεταφορών, όπου εκπροσωπούσα την Ελληνική Κυβέρνηση στη Βουδαπέστη που είχε και την Προεδρία.
Επίσης, για την παράκαμψη Αμαρύνθου έχουμε ακριβώς τα ίδια θέματα με το Βασιλικό. Είναι περίπου 38,5 εκατομμύρια ευρώ. Είμαστε έτοιμοι για το έργο αυτό. Απλώς, επειδή είναι με αμιγώς εθνικούς πόρους, λόγω της δημοσιονομικής στενότητας δεν υπάρχει ακόμα από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης η δυνατότητα να ενταχθεί το έργο στον Προϋπολογισμό του 2011. Πιστεύουμε ότι στον Προϋπολογισμό του 2012 θα μπορέσουμε να το εντάξουμε, για να δημοπρατηθεί και αυτό το έργο.
Είμαι πολύ συγκεκριμένος και ειλικρινής. Δεν θέλω να λέω κουβέντες και αύριο να έρθω σε εσάς, πάλι σε μία ερώτηση, ή σε οποιονδήποτε συνάδελφο από την Εύβοια και να μην έχω τις πειστικές απαντήσεις. Πράγματι, έχουμε πολλά προβλήματα σε σχέση με όλα αυτά και στεναχωριέμαι πάρα πολύ, όταν δεν είμαστε συνεπείς και ως προς τις αποφάσεις της προηγούμενης Κυβέρνησης, γιατί η πολιτεία έχει συνέχεια, αλλά περισσότερο ως προς τις δικές μας αξιολογήσεις και ανακοινώσεις.
Όσον αφορά τα έργα τμήμα-τμήμα, θα ήθελα να σας πω για το κομμάτι Ψαχνά έως Χαλκίδα τα εξής. Έχουμε την ολοκλήρωση των μελετών σύμβασης σε επίπεδο οριστικής μελέτης της παράκαμψης Χαλκίδας σε μήκος 16,5 χιλιομέτρων. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 3/3/2010 με προϋπολογισμό 2,1 εκατομμύρια ευρώ.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Πρέπει να ολοκληρώσετε, κύριε Υφυπουργέ.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Εδώ υπήρχε μία αντίληψη ότι αυτή η σύμβαση είχε ανατεθεί και ότι η μελέτη γινόταν. Βεβαίως, ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί πριν τις εκλογές του 2009, αλλά, όπως καταλαβαίνετε, περνά ένα χρονικό διάστημα μέχρι να ανατεθεί και να συμβασιοποιηθεί. Υπογράφηκε στις 3/3/2010 και εξελίσσεται με κανονικούς ρυθμούς, γιατί έχουμε δώσει προτεραιότητα, έχουμε διασφαλίσει τους πόρους, έτσι ώστε να το ωριμάσουμε για να έχει τη χρηματοδότηση από τα διευρωπαϊκά δίκτυα στην επόμενη φάση. Έχει υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αναμένεται η έγκρισή της από το ΥΠΕΚΑ, προκειμένου να συμπληρωθούν όποιες πρόσθετες μελέτες ζητηθούν από την αντίστοιχη υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, για να πάμε, όπως είπα, σ' αυτή τη διαδικασία. Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας είναι στο τέλος του 2011. Αυτός είναι ο προγραμματισμός της υπηρεσίας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Τα υπόλοιπα στη δευτερολογία σας.
Το λόγο έχει ο κ. Σίμος Κεδίκογλου, Βουλευτής Ευβοίας της Νέας Δημοκρατίας.
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, μπορεί να λέτε ότι θέλετε να είστε ειλικρινής, αλλά ήσασταν επιεικώς ασαφής. Δεν μας είπατε τίποτα και δεν μας είπατε, κυρίως, για το πότε θα περιμένουμε ολοκληρώσεις μελετών και πότε και πώς θα γίνει η χρηματοδότηση των έργων. Καλή η διεκδίκηση για τα διευρωπαϊκά δίκτυα, αλλά να υπενθυμίσω ότι το 2002 έγινε το μεγάλο λάθος και εξαιρέθηκε η Εύβοια για λόγους που δεν γνωρίζουμε ή μάλλον δεν θέλουμε να πιστέψουμε από τα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Κύριε Υπουργέ, η Εύβοια είναι η ριγμένη των ριγμένων. Δηλαδή, αν η Στερεά Ελλάδα ήταν ριγμένη, λόγω των Οινοφύτων, στην Εύβοια λόγω των επιπλέον προβλημάτων που είχε –μη ξεχνάμε ότι από τη δεκαετία του ΄90 είχε αρχίσει η αποβιομηχάνισή της-  η εξέλιξη των έργων υποδομής ήταν μηδενική.
Θέλω να πιστεύω ότι για το ειδικό αναπτυξιακό της Στερεάς Ελλάδας θα ισχύσουν οι δεσμεύσεις σας και ότι σ' αυτό το ειδικό αναπτυξιακό θα ληφθεί μέριμνα, για να καλυφθεί και η στέρηση που έχει η Εύβοια, έναντι των άλλων νομών της Στερεάς Ελλάδας. Για τα διευρωπαϊκά δίκτυα, θα ήθελα να σας επισημάνω ότι είναι μία διαπραγμάτευση, για την οποία θα πρέπει να ξέρετε ότι είμαστε όλοι μαζί. Και αυτή τη στιγμή, κύριε Υπουργέ, δεν σας μιλάω ως Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, σας μιλάω ως Βουλευτής Ευβοίας.
Στις 4 Ιουλίου, το περιφερειακό συμβούλιο έλαβε απόφαση και σας έστειλε και την απόφασή του. Ολόκληρο το περιφερειακό συμβούλιο Στερεάς αναγνωρίζει τη στέρηση υποδομών στην Εύβοια και σας καλεί να αναλάβετε ενέργειες. Δεν ξέρω αν έχετε δώσει απάντηση.
Το καταθέτω στα πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Σίμος Κεδίκογλου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Πριν από λίγες ημέρες είχαμε μία σύσκεψη διακομματική -ήταν και ο αντιπεριφερειάρχης που πρόσκειται στο ΠΑ.ΣΟ.Κ., περιφερειακοί σύμβουλοι από τα δύο μεγάλα κόμματα, βουλευτές όλων των κομμάτων- για τα προβλήματα της Β. Εύβοιας και για την εξέλιξη του βορείου οδικού άξονα. Και εδώ πέρα, κύριε Υπουργέ, τίθεται ένα μεγάλο ζήτημα. Ποιος λέει την αλήθεια; Να υπενθυμίσω ότι στις αρχές του έτους –νομίζω το Φεβρουάριο κ. Μαγκριώτη-  είχατε πει ότι δεν μπορούν να γίνουν έργα στην Εύβοια, γιατί δεν έχουμε μελέτες. Μελέτες υπάρχουν. Χρήματα δεν υπάρχουν. Στις 14 Μαρτίου του 2011 εξεδόθη ένα ενημερωτικό σημείωμα από το Υπουργείο σας για τις μελέτες των οδικών έργων στο νομό Εύβοιας και πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος Λίμνης, Μαντουδίου και Αγίας Άννας είχε μία αντίστοιχη ενημέρωση και οι ημερομηνίες απέχουν παρασάγγας.
Να σας αναφέρω χαρακτηριστικά ότι στο βόρειο οδικό άξονα το πιο χρήσιμο κομμάτι είναι η σήραγγα. Μία σήραγγα 3,5 χιλιομέτρων περίπου που θα άρει τον αποκλεισμό της βόρειας Εύβοιας. Στο ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου σας αναφέρεται ότι η μελέτη αυτού του κομματικού που περιέχει τον άξονα, θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2012.
Στην ενημέρωση του δημάρχου Αγίας ΄Αννας, Μαντουδίου και Λίμνης αναφέρεται ότι υπάρχει μόνο προμελέτη, χωρίς τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές εγκρίσεις και χωρίς καμία εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Αντίστοιχες διαφορές στην ολοκλήρωση των μελετών έχουμε και στο κομμάτι Αγίας Άννας προς Πευκί, όπου στον μεν δήμαρχο λένε ότι ακόμα έχει ζητηθεί αύξηση του προϋπολογισμού της μελέτης -και μάλιστα πολύ μεγάλη, από 435 χιλιάδες σε 850 χιλιάδες, συνεπώς έχει σταματήσει αυτή η μελέτη- και ότι ένα άλλο κομμάτι της ακόμη βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Και όμως, στο ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου σας αναφέρεται ότι το ένα κομμάτι της θα έχει ολοκληρωθεί φέτος τον Ιούνιο και το υπόλοιπο τον Σεπτέμβριο. Ποιος λέει την αλήθεια; Να μην έρθω και σε προηγούμενες απαντήσεις δικές σας σε ερωτήσεις μου εδώ στη Βουλή, που πάλι δίνετε πολύ πιο αισιόδοξα χρονικά περιθώρια.
Για το δρόμο Χαλκίδας – Κύμης, επειδή διεκδικείτε ένταξη κομματιών του οδικού μας δικτύου στα διευρωπαϊκά δίκτυα, θέλω να σας επισημάνω ότι η Κύμη έχει ανακηρυχτεί λιμάνι εθνικής σημασίας και με βάση αυτό έχουμε ζητήσει να χαρακτηριστεί διευρωπαϊκή πύλη. Σε μία τέτοια περίπτωση η διεκδίκηση του να ενταχθεί ο δρόμος Χαλκίδας –Κύμης στα διευρωπαϊκά δίκτυα είναι πολύ ευκολότερη. Θέλω να σας καλέσω να χρησιμοποιήσετε αυτήν την επιχειρηματολογία.
Τέλος, απλώς θέλω να αναφέρω για το Φράγμα στα Μανίκια. Κύριε Υπουργέ, και στις γραπτές ερωτήσεις να απαντάτε. Έχω υποβάλλει ερώτηση, αλλά δεν έχω λάβει απάντηση. Κοντά δύο μήνες έχω υποβάλλει την γραπτή ερώτηση και δεν έχω λάβει απάντηση. Είναι ένα έργο που μπορεί να προχωρήσει με τα λεφτά της Δ.Ε.Η. και να βγουν όλοι ωφελημένοι.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλείται o Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μαγκριώτης, να λάβει το λόγο για τη δευτερολογία του.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ο αγαπητός συνάδελφος αναφέρθηκε σε ενημερώσεις δημάρχων από υπηρεσίες. Εγώ δεν μπορώ να γνωρίζω όταν συναντώνται οι δήμαρχοι…
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Να σας το καταθέσω.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Δεν αντιλέγω ότι αυτά που είπατε έτσι είναι, αλλά κι εγώ σας μιλώ με βάση τα επίσημα κείμενα και χαρτιά με υπογραφές των διευθυντών των υπηρεσιών. Άρα ή σε μας δεν λένε την αλήθεια ή στους δημάρχους που τους επισκέπτονται.
 ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Να εκδοθεί ένα νέο ενημερωτικό δελτίο για να ξέρουμε πού πηγαίνει η κατάσταση.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Δεν αντιλέγω σε αυτά που λέτε. Απλώς θέλω να σας πω, ότι κι εγώ δεν σας απαντώ από το μυαλό μου αλλά με βάση τα κείμενα και τις υπογραφές των προϊσταμένων των υπηρεσιών. Τους γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, δεν έχουν αλλάξει, είναι οι ίδιοι που ήταν και τα προηγούμενα χρόνια. Είναι σοβαροί, αξιοπρεπείς άνθρωποι, που προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους.
Είπατε ότι ήμουν ασαφής. Δεν είμαι ασαφής, είμαι πάρα πολύ συγκεκριμένος. Υπάρχει το έλλειμμα των υποδομών και η πολύ μεγάλη καθυστέρηση για την Εύβοια, την οποία πρώτος εγώ την αναγνώρισα και πριν ακόμα γίνουμε Κυβέρνηση και συνεχίζω να το λέω και το τονίζω, όπως και γενικότερα για τη Στερεά Ελλάδα, γιατί και άλλοι νομοί έχουν προβλήματα στη Στερεά Ελλάδα -πρέπει να το τονίζω αυτό- και η Ευρυτανία και η Φωκίδα και οι δύο που έχουν τον οδικό άξονα από τον οποίο παλιά είχαν προνόμια αλλά και τώρα ταλαιπωρούνται, όπως ξέρετε πολύ καλά, και με τα ακριβά διόδια. Είμαι όμως πάρα πολύ συγκεκριμένος, όπως σας είπα για την παράκαμψη Βασιλικού. Σας είπα την περιπέτεια αυτού του έργου πολύ συγκεκριμένα. Εγώ δεν καταλόγισα ευθύνες. Νομίζω ότι πρέπει να φύγουμε από αυτό. Το θέμα είναι να κάνουμε το έργο. Σας είπα τις ακριβείς ενέργειες και πού βρισκόμαστε τώρα. Αν είχαν γίνει οι απαλλοτριώσεις, αν είχαν διασφαλιστεί οι πόροι από την προηγούμενη Κυβέρνηση, να είστε βέβαιοι ότι το έργο θα προχωρούσε. Δεν είχαν συμβεί αυτά. Τα αφήνουμε πίσω. Παλεύουμε, προσπαθούμε και νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο, όπως και για την παράκαμψη του Αμαρύνθου.
Τώρα, όσον αφορά για το Σέτα-Μανίκια, λυπάμαι πάρα πολύ, μήπως κάπου παράπεσε, διότι εγώ δεν υπάρχει περίπτωση ερώτηση να μην απαντήσω. Θα ήθελα μάλιστα να σας πω ότι όταν ήμουν αντιπολίτευση μία στις δέκα μου απαντούσε το αντίστοιχο Υπουργείο. Τώρα τις απαντούμε όλες τις ερωτήσεις και λυπάμαι πάρα πολύ γι’ αυτό που λέτε. Θα το αναζητήσω.
Άλλωστε, όμως, από την Εύβοια τόσο εσείς όσο και όλοι οι συνάδελφοι κάθε δεκαπέντε μέρες έχουν και μια ερώτηση, γιατί τα προβλήματα είναι πολύ οξυμένα και έχουμε την ευκαιρία να απαντούμε, όπως και σε συσκέψεις με τον Περιφερειάρχη ή με τον πρώην Νομάρχη και τώρα Αντιπεριφερειάρχη, που συνεχώς υπάρχουν θέματα, γιατί όπως είπα όλοι μαζί παλεύετε και είμαστε μαζί σας για να καλύψουμε αυτά τα ελλείμματα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξης χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Τώρα όσον αφορά τις μελέτες πάλι ήμουν πάρα πολύ συγκεκριμένος. Στις 3-3-2010 υπεγράφη η σύμβαση για την παράκαμψη Χαλκίδας ως τα Ψαχνά. Προκηρύχτηκε το καλοκαίρι του 2009, αλλά γνωρίζετε ότι άλλο είναι η προκήρυξη μιας μελέτης και άλλο η υπογραφή της σύμβασης. Συνεπώς, μια τέτοια μελέτη θέλει δύο-δυόμισι χρόνια ολοκλήρωσης, δεν ολοκληρώνεται από μια μέρα στην άλλη. Δεν είναι απλό πράγμα. Διασφαλίσαμε τους πόρους. Και όπως είπα, στο τέλος του 2011 ολοκληρώνεται η μελέτη. Βεβαίως, από κει και πέρα έχουμε τις εγκρίσεις από την αρμόδια υπηρεσία του περιβάλλοντος. Δεν σημαίνει πως την επόμενη μέρα είμαστε έτοιμοι για τη δημοπράτηση. Αυτά, όμως, τα τρέχουμε μαζί και τα κυνηγάμε μαζί.
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Για την παράκαμψη της Χαλκίδας το ενημερωτικό δελτίο σας λέει: «Εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης συμβατικού αντικειμένου 9/2011».
Θα το καταθέσω στα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Σίμος Κεδίκογλου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Νομίζω ότι δεν μπορούμε να πάρουμε περισσότερο χρόνο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Αυτό σημαίνει ότι κάπου τους καθυστέρησαν, γιατί είναι και άλλα Υπουργεία, είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος με την αρμόδια υπηρεσία που θα εγκρίνει. Και επειδή είναι σε μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλους….
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κύριε Υφυπουργέ, θα παρακαλούσα να ενημερώσετε τον κύριο συνάδελφο και κατ’ ιδίαν. Δεν μπορούμε να δώσουμε περισσότερο χρόνο. Σχεδόν η ερώτηση έγινε επερώτηση.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Εκτιμούν ότι θα υπάρξουν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος προτάσεις για πρόσθετες περιβαλλοντικές μελέτες και γι’ αυτό ακριβώς δίνουν το τέλος του 2012 σαν ημερομηνία.
Όσον αφορά τώρα στο δεύτερο κλάδο της Γέφυρας Χαλκίδας και μελέτη παράκαμψης Ψαχνών η σχετική σύμβαση υπεγράφη 24 Νοεμβρίου 2010 προϋπολογισμού 1,4 εκατομμύρια ευρώ και προχωρά. Συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης, λέει η υπηρεσία -το τονίζω, καταγράψτε το και θα το παρακολουθούμε μαζί- είναι η  24-3-2012.
Βελτίωση της οδού Ψαχνά-Ιστιαία-Αιδηψός το πρώτο τμήμα: εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης συμβατικού αντικειμένου 6/2012 για το κομμάτι αυτό.
Ολοκληρώνω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Όχι, δεν μπορούμε όλα τα έργα να τα αναλύσουμε. Αυτό δεν είναι δυνατόν. Σας παρακαλώ!
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κλείνω, όσον αφορά στο Σέτα. Πράγματι, η ΔΕΗ είναι στο δικό της προγραμματισμό και ελπίζω να το προχωρήσει. Χαίρομαι, γιατί πλέον δεν ξαναγίνεται ερώτηση για το νοσοκομείο. Επιτέλους, αυτό αποπαγιδεύτηκε και προχωρά. Ήταν μόνιμη ερώτηση όλων των συναδέλφων.
Και φυσικά για τις Ροβιές-Ήλια-Αιδηψού, θέλω να σας πω ότι επίσης έχει ανατεθεί η μελέτη και για το θέμα αυτό. Είναι ένα έργο ακριβό, 36.000.000 ευρώ, είναι, όμως, στις προτεραιότητές μας.
Όσον αφορά στο Χαλκίδα-Κύμη, στις 31-8-2010 υπεγράφη κι εκεί η μελέτη.
Βλέπετε όλα έγιναν από το 2010 και μετά. Ξεκίνησαν οι προκηρύξεις πιο μπροστά, αλλά αυτός είναι ο χρόνος. Είναι στην προτεραιότητά μας…
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το επαναληπτικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το αισιόδοξο, λοιπόν, είναι ότι υπάρχουν πολλά έργα σε εκκίνηση για την Εύβοια.
 ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Όπως επίσης η συντήρηση του δικτύου. Προσπαθούμε. Δώσαμε 200.000 – και λίγα είναι- για τις ανάγκες, αλλά αυτά μπορούσαμε να δώσουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ευχαριστούμε, κύριε Υφυπουργέ.
 ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Η αρμοδιότητα ανήκει στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και στην περιφέρεια.
Ευχαριστώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…