Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ - ΟΡΙΟ ΘΗΤΕΙΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ


Άρθρο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΤΣΟΥΛΗ

Οι μεταρρυθμίσεις στο πολιτικό σύστημα είναι προοδευτικές όταν στοχεύουν στην ανασυγκρότηση και την ενδυνάμωση της πραγματικής δημοκρατίας και συνεπώς εστιάζονται στην αυθεντική πραγμάτωση της λαϊκής κυριαρχίας ως αλληλουχίας θεσμών πολιτικής αντιπροσώπευσης και άμεσης συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση των πολιτικών επιλογών.
Η ουσιαστική αναδιάταξη της πολιτικής αντιπροσώπευσης επιβάλλεται  για  την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών με όρους πραγματικού σεβασμού στην βούληση του πολίτη, με όρους ανεξαρτησίας των αντιπροσώπων-πολιτικών από άλλες εξαρτήσεις πέραν της πολιτικής εντολής, με όρους απόλυτης διαφάνειας και πραγματικής λογοδοσίας.
Η πραγματική διαφάνεια στην περιουσιακή κατάσταση των πολιτικών αλλά και όλων όσων μετέχουν στην άσκηση της εξουσίας ή σε λειτουργίες που επηρεάζουν την εξουσία, όπως οι δημοσιογράφοι και οι κάτοχοι των μέσων επικοινωνίας, οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι δικαστικοί έως τώρα ήταν ψευδεπίγραφη και στο τοπικό πολιτικό σύστημα εξακολουθεί να είναι ακόμη «ταμπού». Είναι τώρα η στιγμή που πρέπει να γίνει ειλικρινής, πραγματική και απόλυτα κατανοητή από όλους τους πολίτες. Καμία σκιά, καμία υπεκφυγή.
Κατάργηση κάθε ειδικής δωσιδικίας για τους υπουργούς και γενικώς τους πολιτικούς. Όλοι οι πολιτικοί λειτουργοί από τον Πρωθυπουργό έως τον δημοτικό σύμβουλο πρέπει να απολαμβάνουν την ίδια δικαστική προστασία που έχουν οι πολίτες από τον φυσικό τους δικαστή. Μόνο ο χρόνος και η ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης για τους πολιτικούς μπορεί να είναι ιδιαίτερος προκειμένου να μην δυσχεραίνεται επί μακρόν η άσκηση της αποστολής τους αλλά και για να μην επιτυγχάνουν την παρακώλυση της δικαστικής ετυμηγορίας.
H καθοριστική όμως μεταρρύθμιση για την αναγέννηση του δημοκρατικού πολιτικού συστήματος  πέρα από την ενδυνάμωση και εμπέδωση των αρχών της χρηστής διοίκησης, της διαφάνειας και της λογοδοσίας είναι η καθιέρωση του ανώτατου ορίου θητείας στα πολιτικά όργανα. Όρια στις θητείες όλων των πολιτικών. Κανείς δεν μπορεί να είναι βουλευτής συνεχόμενα για χρόνο περισσότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο  δύο συνταγματικών θητειών (δύο τετραετίες, δηλαδή οκτώ χρόνια). Κανείς δεν μπορεί  μέλος της Κυβέρνησης για περισσότερο από οκτώ χρόνια συνολικά  είτε είναι βουλευτής είτε όχι. Κανένας Δήμαρχος ή Περιφερειάρχης δεν μπορεί να εκλεγεί στο αξίωμά του για περισσότερες από δύο θητείες (δέκα χρόνια).  Κανένας δεν μπορεί να παραμείνει στα συλλογικά όργανα του δήμου ή της περιφέρειας που ασκούν διοίκηση, δηλαδή την οικονομική επιτροπή και την επιτροπή ποιότητας ζωής ή τις λοιπές διοικητικές επιτροπές της περιφέρειας περισσότερο από πέντε χρόνια συνολικά. Κανείς δεν μπορεί να εκλεγεί δημοτικός ή περιφερειακός σύμβουλος πάνω από τρεις θητείες (δέκα πέντε χρόνια).
Η αρχή του ορίου των θητειών επιτρέπει την εναλλαγή των προσώπων στα πολιτικά όργανα, την αποφυγή του επαγγελματισμού στην πολιτική και της καθεστωτικής νοοτροπίας τόσο στο κεντρικό πεδίο όσο  και στο επίπεδο των δήμων και των περιφερειών ενθαρρύνοντας και την κινητικότητα του ανθρώπινου δυναμικού στο πολιτικό σύστημα. Είναι πηγή ανανέωσης και αξιοκρατίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…