Ο Δημοσιογράφος Πάνος Κολιοπάνος είναι
Υποψήφιος Βουλευτής
της Δημοκρατικής Αριστεράς στην Εύβοια.
Η Εύβοια είναι το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της
Ελλάδας και το πιό κοντινό στην Αθήνα και στις διεθνείς πύλες εισόδου της
χώρας. Πανέμορφο με εκπληκτικές παραλίες, εντυπωσιακά βουνά, καταπράσινο με
πλούσια βιοποικιλότητα. Με ιστορικές και γραφικές πόλεις (Χαλκίδα, Κάρυστος,
Κύμη, Λίμνη, Ιστιαία), με ιαματικές πηγές από τις καλύτερες παγκοσμίως
(Αιδηψός), με παραδοσιακές βιομηχανικές περιοχές (Χαλκίδα, Αλιβέρι, Μαντούδι,
Βαθύ Αυλίδας) και με δεκάδες πανέμορφα αλλά και ιστορικά χωριά. Και όμως...
Τουρισμός
Αν και έχει όλες αυτές τις τεράστιες δυνατότητες
είναι το κορυφαίο παράδειγμα εγκατάλειψης από την κεντρική κυβέρνηση.
Ανύπαρκτες τουριστικές υποδομές (σύγχρονα λιμάνια, μαρίνες, συστήματα
βιολογικού καθαρισμού, ελικοδρόμια, οριοθετημένες περιοχές camping, υπηρεσίες
εξυπηρέτησης τουριστών, προστατευτικά έργα των ιαματικών πηγών κ.α.).
Ανάπτυξη
Η κεντρική Εύβοια ήταν μια περιοχή της Ελλάδας με
έντονη βιομηχανική δραστηριότητα. Σήμερα η αποβιομηχάνιση είναι σχεδόν πλήρης.
Το ίδιο συμβαίνει και με το εμπόριο που κάποτε ανθούσε. Λόγω της κρίσης αλλά
και της έλλειψης δικτύων επικοινωνίας, έχει περιπέσει σε μαρασμό. Ο τομέας των
υπηρεσιών, εξαιτίας της τουριστικής υποβάθμισης, φυτοζωεί.
Απασχόληση
Όλες οι πιο πάνω συνισταμένες έχουν χτυπήσει καίρια
την εργατική δύναμη του νησιού. Ο δείκτης ανεργίας είναι από τους υψηλότερους
στη χώρα. Στους νέους έως 30 ετών προσεγγίζει το εξοργιστικό νούμερο του 80%! Η
μετανάστευση κάνει και πάλι την ανατριχιαστική εμφάνισή της, μετά τόσες
δεκαετίες.
Αγροτική
Οικονομία
Παρόλο που η Εύβοια είναι ένα εξαιρετικά εύφορο
νησί, εντούτοις η αγροτική της παραγωγή βαίνει μειούμενη, εξαιτίας της
εγκατάλειψης της υπαίθρου από τους νέους, της έλλειψης κινήτρων από την
πολιτεία για εκσυγχρονισμό της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής και της
υπερεκμετάλλευσης των αγροτών από τους μεσάζοντες. Ο ασύγκριτος ενάλιος πλούτος
του Ευβοϊκού κόλπου έχει σχεδόν καταστραφεί από την ανεξέλεγκτη υπεραλίευση.
Οδικό Δίκτυο
Με μήκος που υπερβαίνει τα 200 χλμ. δεν υπάρχει
ενιαίος οδικός άξονας βορρά - νότου. Το εσωτερικό οδικό δίκτυο είναι από τα
χειρότερα της χώρας. Δεν υπάρχει περιφερειακός δακτύλιος στην Χαλκίδα που να
συνδέεται με την κρεμαστή γέφυρα. Ο περιφερειακός δρόμος της Αιδηψού είναι
ημιτελής πάνω από 10 χρόνια. Δεκάδες οδικά έργα στο νησί παραμένουν ημιτελή και
εγκαταλειμμένα.
Το Αύριο
Οι δυνατότητες της Εύβοιας είναι ανεξάντλητες στον
τουρισμό, την αλιεία, τη βιομηχανία και το εμπόριο. Η Εύβοια είναι ελκυστική
όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για τους ξένους επενδυτές. Όμως, αν δεν
επαναδιαπραγματευθούν τα ληστρικά μνημόνια που καταστρέφουν την οικονομία και
διαλύουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας και το νησί δεν στηριχθεί από την
πολιτεία με κεφάλαια (δημόσιες δαπάνες, ΕΣΠΑ) και αναπτυξιακά κίνητρα, τότε από
το κακό θα βαδίζουμε με σιγουριά προς το χειρότερο
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου