Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΝΟΣ ΚΟΛΙΟΠΑΝΟΣ: Η ΕΥΒΟΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ




Ο Δημοσιογράφος Πάνος Κολιοπάνος είναι Υποψήφιος Βουλευτής 
της Δημοκρατικής Αριστεράς στην Εύβοια.

Η Εύβοια είναι το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας και το πιό κοντινό στην Αθήνα και στις διεθνείς πύλες εισόδου της χώρας. Πανέμορφο με εκπληκτικές παραλίες, εντυπωσιακά βουνά, καταπράσινο με πλούσια βιοποικιλότητα. Με ιστορικές και γραφικές πόλεις (Χαλκίδα, Κάρυστος, Κύμη, Λίμνη, Ιστιαία), με ιαματικές πηγές από τις καλύτερες παγκοσμίως (Αιδηψός), με παραδοσιακές βιομηχανικές περιοχές (Χαλκίδα, Αλιβέρι, Μαντούδι, Βαθύ Αυλίδας) και με δεκάδες πανέμορφα αλλά και ιστορικά χωριά. Και όμως...
Τουρισμός
Αν και έχει όλες αυτές τις τεράστιες δυνατότητες είναι το κορυφαίο παράδειγμα εγκατάλειψης από την κεντρική κυβέρνηση. Ανύπαρκτες τουριστικές υποδομές (σύγχρονα λιμάνια, μαρίνες, συστήματα βιολογικού καθαρισμού, ελικοδρόμια, οριοθετημένες περιοχές camping, υπηρεσίες εξυπηρέτησης τουριστών, προστατευτικά έργα των ιαματικών πηγών κ.α.).
Ανάπτυξη
Η κεντρική Εύβοια ήταν μια περιοχή της Ελλάδας με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα. Σήμερα η αποβιομηχάνιση είναι σχεδόν πλήρης. Το ίδιο συμβαίνει και με το εμπόριο που κάποτε ανθούσε. Λόγω της κρίσης αλλά και της έλλειψης δικτύων επικοινωνίας, έχει περιπέσει σε μαρασμό. Ο τομέας των υπηρεσιών, εξαιτίας της τουριστικής υποβάθμισης, φυτοζωεί.
Απασχόληση
Όλες οι πιο πάνω συνισταμένες έχουν χτυπήσει καίρια την εργατική δύναμη του νησιού. Ο δείκτης ανεργίας είναι από τους υψηλότερους στη χώρα. Στους νέους έως 30 ετών προσεγγίζει το εξοργιστικό νούμερο του 80%! Η μετανάστευση κάνει και πάλι την ανατριχιαστική εμφάνισή της, μετά τόσες δεκαετίες.
Αγροτική Οικονομία
Παρόλο που η Εύβοια είναι ένα εξαιρετικά εύφορο νησί, εντούτοις η αγροτική της παραγωγή βαίνει μειούμενη, εξαιτίας της εγκατάλειψης της υπαίθρου από τους νέους, της έλλειψης κινήτρων από την πολιτεία για εκσυγχρονισμό της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής και της υπερεκμετάλλευσης των αγροτών από τους μεσάζοντες. Ο ασύγκριτος ενάλιος πλούτος του Ευβοϊκού κόλπου έχει σχεδόν καταστραφεί από την ανεξέλεγκτη υπεραλίευση.
Οδικό Δίκτυο
Με μήκος που υπερβαίνει τα 200 χλμ. δεν υπάρχει ενιαίος οδικός άξονας βορρά - νότου. Το εσωτερικό οδικό δίκτυο είναι από τα χειρότερα της χώρας. Δεν υπάρχει περιφερειακός δακτύλιος στην Χαλκίδα που να συνδέεται με την κρεμαστή γέφυρα. Ο περιφερειακός δρόμος της Αιδηψού είναι ημιτελής πάνω από 10 χρόνια. Δεκάδες οδικά έργα στο νησί παραμένουν ημιτελή και εγκαταλειμμένα.
Το Αύριο
Οι δυνατότητες της Εύβοιας είναι ανεξάντλητες στον τουρισμό, την αλιεία, τη βιομηχανία και το εμπόριο. Η Εύβοια είναι ελκυστική όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για τους ξένους επενδυτές. Όμως, αν δεν επαναδιαπραγματευθούν τα ληστρικά μνημόνια που καταστρέφουν την οικονομία και διαλύουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας και το νησί δεν στηριχθεί από την πολιτεία με κεφάλαια (δημόσιες δαπάνες, ΕΣΠΑ) και αναπτυξιακά κίνητρα, τότε από το κακό θα βαδίζουμε με σιγουριά προς το χειρότερο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο