Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΝΟΣ ΚΟΛΙΟΠΑΝΟΣ: Η ΕΥΒΟΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ




Ο Δημοσιογράφος Πάνος Κολιοπάνος είναι Υποψήφιος Βουλευτής 
της Δημοκρατικής Αριστεράς στην Εύβοια.

Η Εύβοια είναι το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας και το πιό κοντινό στην Αθήνα και στις διεθνείς πύλες εισόδου της χώρας. Πανέμορφο με εκπληκτικές παραλίες, εντυπωσιακά βουνά, καταπράσινο με πλούσια βιοποικιλότητα. Με ιστορικές και γραφικές πόλεις (Χαλκίδα, Κάρυστος, Κύμη, Λίμνη, Ιστιαία), με ιαματικές πηγές από τις καλύτερες παγκοσμίως (Αιδηψός), με παραδοσιακές βιομηχανικές περιοχές (Χαλκίδα, Αλιβέρι, Μαντούδι, Βαθύ Αυλίδας) και με δεκάδες πανέμορφα αλλά και ιστορικά χωριά. Και όμως...
Τουρισμός
Αν και έχει όλες αυτές τις τεράστιες δυνατότητες είναι το κορυφαίο παράδειγμα εγκατάλειψης από την κεντρική κυβέρνηση. Ανύπαρκτες τουριστικές υποδομές (σύγχρονα λιμάνια, μαρίνες, συστήματα βιολογικού καθαρισμού, ελικοδρόμια, οριοθετημένες περιοχές camping, υπηρεσίες εξυπηρέτησης τουριστών, προστατευτικά έργα των ιαματικών πηγών κ.α.).
Ανάπτυξη
Η κεντρική Εύβοια ήταν μια περιοχή της Ελλάδας με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα. Σήμερα η αποβιομηχάνιση είναι σχεδόν πλήρης. Το ίδιο συμβαίνει και με το εμπόριο που κάποτε ανθούσε. Λόγω της κρίσης αλλά και της έλλειψης δικτύων επικοινωνίας, έχει περιπέσει σε μαρασμό. Ο τομέας των υπηρεσιών, εξαιτίας της τουριστικής υποβάθμισης, φυτοζωεί.
Απασχόληση
Όλες οι πιο πάνω συνισταμένες έχουν χτυπήσει καίρια την εργατική δύναμη του νησιού. Ο δείκτης ανεργίας είναι από τους υψηλότερους στη χώρα. Στους νέους έως 30 ετών προσεγγίζει το εξοργιστικό νούμερο του 80%! Η μετανάστευση κάνει και πάλι την ανατριχιαστική εμφάνισή της, μετά τόσες δεκαετίες.
Αγροτική Οικονομία
Παρόλο που η Εύβοια είναι ένα εξαιρετικά εύφορο νησί, εντούτοις η αγροτική της παραγωγή βαίνει μειούμενη, εξαιτίας της εγκατάλειψης της υπαίθρου από τους νέους, της έλλειψης κινήτρων από την πολιτεία για εκσυγχρονισμό της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής και της υπερεκμετάλλευσης των αγροτών από τους μεσάζοντες. Ο ασύγκριτος ενάλιος πλούτος του Ευβοϊκού κόλπου έχει σχεδόν καταστραφεί από την ανεξέλεγκτη υπεραλίευση.
Οδικό Δίκτυο
Με μήκος που υπερβαίνει τα 200 χλμ. δεν υπάρχει ενιαίος οδικός άξονας βορρά - νότου. Το εσωτερικό οδικό δίκτυο είναι από τα χειρότερα της χώρας. Δεν υπάρχει περιφερειακός δακτύλιος στην Χαλκίδα που να συνδέεται με την κρεμαστή γέφυρα. Ο περιφερειακός δρόμος της Αιδηψού είναι ημιτελής πάνω από 10 χρόνια. Δεκάδες οδικά έργα στο νησί παραμένουν ημιτελή και εγκαταλειμμένα.
Το Αύριο
Οι δυνατότητες της Εύβοιας είναι ανεξάντλητες στον τουρισμό, την αλιεία, τη βιομηχανία και το εμπόριο. Η Εύβοια είναι ελκυστική όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για τους ξένους επενδυτές. Όμως, αν δεν επαναδιαπραγματευθούν τα ληστρικά μνημόνια που καταστρέφουν την οικονομία και διαλύουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας και το νησί δεν στηριχθεί από την πολιτεία με κεφάλαια (δημόσιες δαπάνες, ΕΣΠΑ) και αναπτυξιακά κίνητρα, τότε από το κακό θα βαδίζουμε με σιγουριά προς το χειρότερο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…