Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΝΟΣ ΚΟΛΙΟΠΑΝΟΣ: Η ΕΥΒΟΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ




Ο Δημοσιογράφος Πάνος Κολιοπάνος είναι Υποψήφιος Βουλευτής 
της Δημοκρατικής Αριστεράς στην Εύβοια.

Η Εύβοια είναι το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας και το πιό κοντινό στην Αθήνα και στις διεθνείς πύλες εισόδου της χώρας. Πανέμορφο με εκπληκτικές παραλίες, εντυπωσιακά βουνά, καταπράσινο με πλούσια βιοποικιλότητα. Με ιστορικές και γραφικές πόλεις (Χαλκίδα, Κάρυστος, Κύμη, Λίμνη, Ιστιαία), με ιαματικές πηγές από τις καλύτερες παγκοσμίως (Αιδηψός), με παραδοσιακές βιομηχανικές περιοχές (Χαλκίδα, Αλιβέρι, Μαντούδι, Βαθύ Αυλίδας) και με δεκάδες πανέμορφα αλλά και ιστορικά χωριά. Και όμως...
Τουρισμός
Αν και έχει όλες αυτές τις τεράστιες δυνατότητες είναι το κορυφαίο παράδειγμα εγκατάλειψης από την κεντρική κυβέρνηση. Ανύπαρκτες τουριστικές υποδομές (σύγχρονα λιμάνια, μαρίνες, συστήματα βιολογικού καθαρισμού, ελικοδρόμια, οριοθετημένες περιοχές camping, υπηρεσίες εξυπηρέτησης τουριστών, προστατευτικά έργα των ιαματικών πηγών κ.α.).
Ανάπτυξη
Η κεντρική Εύβοια ήταν μια περιοχή της Ελλάδας με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα. Σήμερα η αποβιομηχάνιση είναι σχεδόν πλήρης. Το ίδιο συμβαίνει και με το εμπόριο που κάποτε ανθούσε. Λόγω της κρίσης αλλά και της έλλειψης δικτύων επικοινωνίας, έχει περιπέσει σε μαρασμό. Ο τομέας των υπηρεσιών, εξαιτίας της τουριστικής υποβάθμισης, φυτοζωεί.
Απασχόληση
Όλες οι πιο πάνω συνισταμένες έχουν χτυπήσει καίρια την εργατική δύναμη του νησιού. Ο δείκτης ανεργίας είναι από τους υψηλότερους στη χώρα. Στους νέους έως 30 ετών προσεγγίζει το εξοργιστικό νούμερο του 80%! Η μετανάστευση κάνει και πάλι την ανατριχιαστική εμφάνισή της, μετά τόσες δεκαετίες.
Αγροτική Οικονομία
Παρόλο που η Εύβοια είναι ένα εξαιρετικά εύφορο νησί, εντούτοις η αγροτική της παραγωγή βαίνει μειούμενη, εξαιτίας της εγκατάλειψης της υπαίθρου από τους νέους, της έλλειψης κινήτρων από την πολιτεία για εκσυγχρονισμό της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής και της υπερεκμετάλλευσης των αγροτών από τους μεσάζοντες. Ο ασύγκριτος ενάλιος πλούτος του Ευβοϊκού κόλπου έχει σχεδόν καταστραφεί από την ανεξέλεγκτη υπεραλίευση.
Οδικό Δίκτυο
Με μήκος που υπερβαίνει τα 200 χλμ. δεν υπάρχει ενιαίος οδικός άξονας βορρά - νότου. Το εσωτερικό οδικό δίκτυο είναι από τα χειρότερα της χώρας. Δεν υπάρχει περιφερειακός δακτύλιος στην Χαλκίδα που να συνδέεται με την κρεμαστή γέφυρα. Ο περιφερειακός δρόμος της Αιδηψού είναι ημιτελής πάνω από 10 χρόνια. Δεκάδες οδικά έργα στο νησί παραμένουν ημιτελή και εγκαταλειμμένα.
Το Αύριο
Οι δυνατότητες της Εύβοιας είναι ανεξάντλητες στον τουρισμό, την αλιεία, τη βιομηχανία και το εμπόριο. Η Εύβοια είναι ελκυστική όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για τους ξένους επενδυτές. Όμως, αν δεν επαναδιαπραγματευθούν τα ληστρικά μνημόνια που καταστρέφουν την οικονομία και διαλύουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας και το νησί δεν στηριχθεί από την πολιτεία με κεφάλαια (δημόσιες δαπάνες, ΕΣΠΑ) και αναπτυξιακά κίνητρα, τότε από το κακό θα βαδίζουμε με σιγουριά προς το χειρότερο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.