Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Κ. ΚΛΕΑΡΧΟ ΠΕΡΓΑΝΤΑ



Σήμερα, ημέρα Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Κλέαρχος Περγαντάς στα πλαίσια επίσκεψης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας αναφέρθηκε στην πορεία των έργων του ΕΣΠΑ, που υλοποιούνται τόσο στην πόλη της Θήβας όσο και στην  Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας, γενικότερα.
Αναλυτικότερα, επεσήμανε: «Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας αναγνωρίζοντας τον πρωταρχικό ρόλο του  Αρχαιολογικού Μουσείου της Θήβας στην ανάδειξη της διαχρονικότητας του Πολιτισμού της πόλης της Θήβας, αλλά και γενικότερα όλης της Βοιωτίας χρηματοδοτεί το έργο της Β΄ Φάσης επανέκθεσης προϊστορικών - κλασικών και Βυζαντινών αρχαιοτήτων, προϋπολογισμού 4,2 εκ €. Πρόκειται για μια σημαντική παρέμβαση, που θα αναβαθμίσει τη συνολική λειτουργία και εικόνα του Μουσείου, ενισχύοντας μ’ αυτό τον τρόπο την ελκυστικότητά του. Το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του καθορισμένου χρονοδιαγράμματος. Την ίδια ώρα, στα πλαίσια του εμπεριστατωμένου σχεδιασμού μας για τον εμπλουτισμό της πολιτιστικής ταυτότητας της Βοιωτίας, υλοποιούνται τρεις (3) ακόμη σημαντικές παρεμβάσεις αποκατάστασης μνημείων, του πύργου Σαιντ Ομέρ στη Θήβα (Π/Υ 300 χιλ. €), του ναού Αγίου Γεωργίου στο Ακραίφνιο (Π/Υ 400 χιλ. €) και του ναού Αγίου Σώζοντα Ορχομενού (Π/Υ 150 χιλ. €).
Πέραν ωστόσο αυτών των πολιτιστικών έργων, στη Βοιωτία υλοποιούνται έργα σε όλους τους τομείς. Πιο συγκεκριμένα:

Στον τομέα των μεταφορών κατασκευάζονται με γρήγορους ρυθμούς, μέσω του ΕΣΠΑ, δύο (2) πολύ σημαντικοί δρόμοι, που αποτελούν χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Βοιωτίας και αναμένεται να βελτιώσουν αισθητά εθνικό και τοπικό οδικό δίκτυο, και αναφέρομαι  στο δρόμο “Θήβας - Λιβαδειάς από χ.θ. 9 + 900 έως χ.θ. 11 + 600”, προϋπολογισμού 7,2 εκ. €  και στον οδικό άξονα “Κανάβαρι - Διασταύρωση Θεσπιών -  Δόμβραινα (Κορύνη) - Θίσβη - Πρόδρομος (με παράκαμψη Δόμβραινας)”, προϋπολογισμού 35,1 εκ. €. Επιπλέον, το οδικό έργο “Νεοχωράκι – Τανάγρα από χ.θ 3.300 έως χ.θ. 7.800 (κατασκευή)”, προϋπολογισμού 6,5 εκ. € βρίσκεται σε στάδιο υπογραφής σύμβασης, ενώ είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός (αξιολόγηση ενδιαφερομένων) για την ανάθεση της μελέτης “Οδός Δερβενοχώρια – όρια Νομού προς Ελευσίνα”, προεκτιμώμενης αμοιβής 614 χιλ. €.
Οσον αφορά στο έργο  “Ανατολική παράκαμψη Θήβας” προϋπολογισμού 13 εκατ € το οποίο συνδέει την Πάλαια Εθνική οδό Θήβας – Χαλκίδα  με την ΠΕΟ3 Θήβα – Ελευσίνα   παρακάμπτοντας ανατολικά τη πόλη της Θήβας ολοκληρώνεται η μελέτη. 
Στον πρωτογενή τομέα, πρόκειται να ενταχθεί άμεσα, στο Πρόγραμμα “Αλέξανδρος Μπαλτατζής”, το έργο “Αρδευτικό Λιβαδειάς”, προϋπολογισμού 10 εκ. €.
Επίσης, στον τομέα των υδρεύσεων εξελίσσονται ομαλά τρία (3) έργα προϋπολογισμού 5,8 εκ. € (δίκτυο Λιβαδειάς, δίκτυο Ορχομενού και δίκτυο Νεοχωρακίου και Ελαιώνα του Δήμου Θηβαίων με αναβάθμιση - προσθήκη νέας μονάδας διύλισης στα υφιστάμενα διυλιστήρια), ενώ άλλα τρία (3) έργα (δίκτυο Τανάγρας, δίκτυο Αντίκυρας και τηλεέλεγχος – τηλεχειρισμός δικτύου Ορχομενού), προϋπολογισμού 3,1 εκ € πρόκειται να συμβασιοποιηθούν άμεσα.
Παράλληλα, στον τομέα των αποχετεύσεων υλοποιείται το έργο: «Δίκτυα και έργα αποχέτευσης Δήμου Λιβαδειάς», προϋπολογισμού 1,2 εκ. €.
Στον τομέα της διαχείρισης οικιακών και βιομηχανικών αποβλήτων έχει ολοκληρωθεί το έργο της προμήθειας εξοπλισμού διαχείρισης στερεών αποβλήτων 2ης Διαχειριστικής Ενότητας Νομού Βοιωτίας, προϋπολογισμού 2 εκ. €, ενώ έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ τέσσερα (4) ακόμη έργα, προϋπολογισμού 5,4 εκ. €, οι συμβάσεις των οποίων πρόκειται να αναληφθούν άμεσα. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα έργα: Αποκατάσταση τριών ΧΑΔΑ Δ.Ε. Θίσβης Δήμου Θηβαίων, προμήθεια εξοπλισμού διαχείρισης αποβλήτων 1ης Διαχειριστικής Ενότητας Νομού Βοιωτίας, αποκατάσταση ΧΑΔΑ στις θέσεις Τουρμπάκι κοινότητας Κυριακίου και Δ.Δ. Παρορίου και επέκταση και αναβάθμιση Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) Θήβας.
Στον τομέα χωροταξίας έχουν ενταχθεί τέσσερα (4) έργα συνολικού προϋπολογισμού 713 χιλ. € και συγκεκριμένα το ΓΠΣ Κυριακίου και τα ΣΧΟΟΑΠ Χαιρώνειας, Πλαταιών και Θεσπιέων.
Επιπλέον, χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ πέντε (5) έργα αστικών αναπλάσεων, τα οποία με την ολοκλήρωσή τους θα αναβαθμίσουν την αισθητική και την προσβασιμότητα των δύο μεγάλων πόλεων της Βοιωτίας, της Θήβας και της Λιβαδειάς. Αναλυτικότερα το έργο “Κατασκευή οδού Αισχύλου από ποταμό Έρκυνα έως οδό Φίλωνος”, προϋπολογισμού 635 χιλ. € βρίσκεται σε φάση κατασκευής, ενώ τέσσερα (4) έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 εκ. € αναμένεται να συμβασιοποιηθούν άμεσα (Κατασκευή οδού Ρούμελης από Χαιρώνειας έως οδό Αγ. Αθανασίου - Λιβαδειά, Ύδρευση και όμβρια στην οδό Ρούμελης – Λιβαδειά, Ανάπλαση πεζοδρομίου οδού Επαμεινώνδα Δήμου Θηβαίων και Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων οδών (Πεσόντων Μαχητών, Αθηνών, Καραγιαννοπούλου και Φίλωνος)).
Παράλληλα, στον τομέα της εκπαίδευσης βρίσκονται σε στάδιο ολοκλήρωσης έξι (6) έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,3 εκ. € (Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και αίθουσες διδασκαλίας στο Δ.Δ. Μαυρομματίου, 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου, 1ο και 3ο Νηπιαγωγείο Ορχομενού, 1ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο 3ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς, τέσσερις (4) νέες αίθουσες στο 1ο Λύκειο Λιβαδειάς).
Επίσης, στον τομέα υγείας και κοινωνικής πρόνοιας έχουν ενταχθεί δύο (2) έργα συνολικού προϋπολογισμού 9,8 εκ. € και πιο συγκεκριμένα πρόκειται για την προμήθεια και εγκατάσταση αξονικού τομογράφου στο Γενικό Νοσοκομείο Θήβας και στη δημιουργία Κέντρου γεροντολογίας και προνοιακής υποστήριξης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στο Δήλεσι Βοιωτίας.
Επιπλέον, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στηρίζοντας την αδιαμφισβήτητη δυναμική και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις των εναλλακτικών μορφών τουρισμού   έχει εντάξει στο Πρόγραμμα δύο (2) σημαντικές παρεμβάσεις πολιτιστικού τουρισμού (Ανάδειξη και αξιοποίηση ιστορικών χώρων οικισμού Χαιρώνειας - Διαμόρφωση μονοπατιού και αποκατάσταση – στερέωση Τρίχινου γεφυριού) συνολικού προϋπολογισμού 1 εκ. €.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…