Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ: Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Πηγή: www.eviaportal.gr   
Το Νησί των Ονείρων στην Ερέτρια φαίνεται να είναι το πρώτο νησί που θα δοθεί προς αξιοποίηση και ενοικίαση από επιχειρηματία, μετά από διαγωνισμό που θα διεξάγει ο Δήμος Ερέτριας, ο οποίος έχει στην δικαιοδοσία του το Νησί μέχρι και το 2045.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Δήμος Eρέτριας βρίσκεται στο πλαίσιο της διαδικασίας εκκαθάρισης των καταργούμενων Δημοτικών επιχειρήσεων, ανάμεσα σε αυτές είναι και η ΔΕΝΟ, που εκμεταλλευόταν το Νησί των Ονείρων.
Το νησί παραμένει κλειστό τα τελευταία χρόνια καθώς η προηγούμενη δημοτική αρχή εκδίωξε τον επιχειρηματία που το είχε νοικιάσει χάνοντας σε ετήσια βάση πάνω από εκατό χιλιάδες ευρώ.
Η επιχείρηση ΔΕΝΟ σήμερα, φέρεται να έχει οφειλές προς την εφορία (από πρόστιμα για πλαστά τιμολόγια και τη μη καταβολή ΦΠΑ) που αγγίζουν τα 2 εκατ.ευρώ.
Ο επιχειρηματίας που θα επενδύσει επ’ ουδενί δεν θα επιβαρυνθεί με το ποσό που χρωστά η ΔΕΝΟ στην εφορία. Η επένδυση είναι σημαντική για ολόκληρη την περιοχή καθώς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα αναπτυχθεί περεταίρω η Ερέτρια.

-Tο ξενοδοχειακό συγκρότημα του Νησιού των Ονείρων αποτελείται από δύο κεντρικά κτίρια, τα οποία στεγάζουν συνολικά 52 δωμάτια, 46 bungalows, εγκαταστάσεις mini golf, τένις, βόλεϊ και πινγκ πονγκ, parking 300 αυτοκινήτων, εστιατόριο και beach bar και εκκλησία. Έχει τη δυνατότητα οργάνωσης μινι συνεδρίων για 200 άτομα.
-Το νησί των ονείρων παραχωρήθηκε στην κοινότητα Ψαριανών από το Ελληνικό Δημόσιο. Κατά τη διάρκεια της επταετίας δόθηκε στον ΕΟΤ, με συντακτική πράξη, για χρήση και εκμετάλλευση για 70 χρόνια.
Μετά την μεταπολίτευση, με απόφαση του συμβουλίου της επικρατείας και μετά από ενέργειες του Δήμου Ερέτριας, η χρήση και εκμετάλλευση επιστρέφει στο Δήμο Ερέτριας μέχρι το 2045 οπότε και εκπνέει η ισχύς της συντακτικής πράξης. Συμπερασματικά, σήμερα η κυριότητα αλλά και το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης ανήκουν στο Δήμο Ερέτριας, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να το νοικιάσει όπου θέλει και για όσο χρόνο θέλει. 
-Το νησί των ονείρων έχει έκταση, περίπου 66 στρ, (συμπεριλαμβάνονται και τα λιμενικά έργα, όπως το μικρό αλιευτικό καταφύγιο και ο κυματοθραύστης).
- Στην αρχαιότητα δεν είχε πρόσβαση στη στεριά, ενώ στους χάρτες του πολεοδομικού σχεδίου του Σάουμπερτ και του Κλεάνθη (Σχέδιο Ερέτριας 1838) αναφέρεται ως καθαρτήριο για τους ναυτικούς που έρχονταν στην Ερέτρια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…