Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΗ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΗΜΕΡΑ» ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ



Αναδημοσίευση από την «ΗΜΕΡΑ» φ.729/ 7.9.2012, σ.12-13

Αναδημοσιεύουμε την αποκαλυπτική ανάλυση της ΗΜΕΡΑΣ και επισημαίνουμε ότι τα δεδομένα αφορούν βεβαίως και την Εύβοια. Η θέση της Περιφέρειας είναι μειονεκτική στα προγράμματα κοινωνικής φροντίδας και εν προκειμένω στις δομές των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών όπου λόγω της ένταξης στον Στόχο 2 οι πόροι που κατευθύνονται στην Στερεά Ελλάδα είναι περιορισμένοι ενώ το κενό δεν αναπληρώθηκε από άλλες χρηματοδοτικές πηγές. Η κατάσταση είναι απελπιστική και πολύ σύντομα θα την βιώσουν οι εργαζόμενες μητέρες.

«Σε μια καλοστημένη παγίδα έπεσε η τοπική αυτοδιοίκηση στη Στερεά Ελλάδα σε σχέση με το θέμα των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών. Δύο μήνες τώρα αποτελούσε τον νεροκουβαλητή των κεντρικών επιλογών και ουσιαστικά έδινε οντότητα στις ίδιες τις δια- πραγματεύσεις της Αττικής και της Κεντρικής Μακεδονίας για να ενισχύσουν τις δικές τους υποδομές .Την ίδια στιγμή το σύνολο των Δήμων της Στερεάς Ελλάδας δεν πρόκειται να πάρουν ούτε την κατανομή που από μόνος του πήρε ο νομός των Τρικάλων.
Ανακοινώθηκαν βέβαια τα χαρακτηριστικά της διαπραγμάτευσης που όλοι περίμεναν και το κυριότερο ανακοινώθηκαν οι κατανομές σύμφωνα με τις οποίες η Στερεά Ελλάδα είναι ουραγός της κατανομής και μάλιστα με αισθητά μεγάλη απόσταση από οποιαδήποτε άλλη περιοχή της χώρας.
Είναι χαρακτηριστικό πως σε ότι αφορά την Στερεά Ελλάδα το σύνολο των Δήμων δεν πρόκειται ικανοποιήσει αιτήματα παραπάνω από 450 έως 470 μητέρων. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι Δήμοι δεν πρόκειται να πάρουν κατανομή και πολύ δε περισσότερο δεν πρόκειται να ικανοποιήσουν ανάγκες. Αντίθετα η κατάσταση σε σχέση με την Αττική βελτιώθηκε τα μέγιστα η οποία μάλιστα πήρε όχι μόνο το ποσοστό της μείωσης που προέκυψε στις διαπραγματεύσεις για τα τροφεία αλλά πήρε και το μεγαλύτερο ποσοστό των πόρων που διατέθηκαν.
Φτωχός συγγενής σε όλη αυτή την κατανομή η Στερεά Ελλάδα ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τουλάχιστον μέχρι στιγμής οι ίδιοι οι άνθρωποι της αυτοδιοίκησης δείχνουν να μη θυμούνται αυτή την εξέλιξη η οποία είναι ένα χαστούκι κυριολεκτικά για ολόκληρη την περιοχή και ουσιαστικά προσδιορίζει ακριβώς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί ένα διαπραγματευτικό πλαίσιο.


Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Δήμοι της Φθιώτιδας στην προηγούμενη κατανομή είχαν πάρει ένα μεγάλο μηδενικό. Ήταν αυτό το οποίο συγκίνησε σε πάρα πολλά σημεία και άλλωστε η ΚΕΔΚΕ στο πλαίσιο της διεκδίκησης ζητούσε πρόσθετη ενίσχυση από εθνικούς πόρους για την Στερεά Ελλάδα και το Νότιο Αιγαίο αφού είναι οι δύο περιοχές του στόχου 2. Λίγα μόλις εικοσιτετράωρα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δίνουν μια λύση η οποία μπορεί να βολεύει ορισμένες περιοχές της χώρας, όπως για παράδειγμα την Αττική, σε καμία περίπτωση όμως δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε ότι αφορά τη Στερεά Ελλάδα. Εκείνο που έχει ιδιαίτερη αξία να σημειώσουμε και που αποτυπώνεται στον πίνακα που φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα είναι ότι ουσιαστικά η περιστολή των δαπανών παρά από τις οποιεσδήποτε ενισχύσεις είναι ιδιαίτερα μικρή και είναι βεβαίως η μικρότερη στη Στερεά Ελλάδα σε ότι αφορά τα συγκεκριμένα προγράμματα. Να υπενθυμίσουμε ότι με βάση το πρόγραμμα η Στερεά Ελλάδα εντάσσεται μόνο στην προκήρυξη που είχε σχέση με τις μητέρες. Αντίθετα δεν εντάσσεται στο πρόγραμμα που είχε σχέση με τις δομές. Με βάση την προκήρυξη που είχε εκδοθεί και κατατέθηκαν οι σχετικές αιτήσεις ο προϋπολογισμός της ήταν 214.200 €. Να υπενθυμίσουμε ότι η κατανομή σε αυτά ήταν να ενταχθούν στη Φθιώτιδα 19 μητέρες και βέβαια περισσότερες από 600 έμπαιναν σε λίστα αναμονής. Προκύπτει από το σχετικό πίνακα που φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα σε επίπεδο χρηματοδότησης ότι η Στερεά Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση και μάλιστα είναι σε μεγάλη απόσταση ακόμη και από το Ν. Αιγαίο.


 ΗΜΕΡΑ: Ο οχαδελφισμός, το βόλεμα και η κουλτούρα της υστέρησης που έχει διαποτίσει το σύνολο των πολιτικών και αυτοδιοικητικών δυνάμεων του τόπου είχε από την αρχή μέχρι τώρα τα τραγικά του αποτελέσματα. Ελάχιστα πράγματα ακούστηκαν ακόμη και όταν η Φθιώτιδα έπαιρνε κατανομή 19 άτομα και μάλιστα ελάχιστα θα ακουστούν και τώρα που θα πάρει περίπου 100. Δεν είναι θέμα μεγεθών, είναι θέμα αντίληψης, σχεδίου και πολιτικής τακτικής. Και τα τρία στοιχεία αλλά και άλλα τόσα που θα μπορούσαν να αναφερθούν απέχουν διακριτικά από την επιχειρηματολογία της περιοχής.

Αυτό σημαίνει ότι η οποιαδήποτε διαπραγμάτευση είχε σαν κεντρικό στόχο την ενίσχυση συγκεκριμένων δομών στην Αττική και την κεντρική Μακεδονία και ελάχιστα ενδιαφερόταν για το τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αν κρίνουμε και από το γεγονός ότι υπάρχουν φωνές από ολόκληρη την υπόλοιπη Ελλάδα σε σχέση με τα συγκεκριμένα προγράμματα τότε το θέμα παίρνει και πολιτικές διαστάσεις σε σχέση με το πακέτο της συμφωνίας που έκανε το υπουργείο Εσωτερικών με τους δημάρχους και τους ιδιοκτήτες των παιδικών σταθμών.
Σε ότι αφορά το συγκεκριμένο παραμένει αδιευκρίνιστο για την Στερεά Ελλάδα πως θα κατανεμηθούν τα χρήματα αυτά, αν δηλαδή θα αφορούν μητέρες ή αν θα αφορούν δομές και μητέρες. Από τα ίδια τα βασικά στοιχεία τα οποία έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα δεν προκύπτει τι πραγματικά ενισχύουν με τα συγκεκριμένα χρήματα και πολύ δε περισσότερο δεν προκύπτει αν θα ενταχθούν δομές Δήμων που είχαν εκφράσει βούληση και πρόθεση ή αν τελικά θα ενταχθούν μητέρες οι οποίες δυνητικά μπορούν να συμπληρώσουν αριθμητικά λειτουργούσες δομές Δήμων ή ακόμη και ιδιωτικές δομές.
Πρόκειται για κρίσιμο θέμα το οποίο δεν το έχει αντιληφθεί η τοπική αυτοδιοίκηση, όπως προκύπτει τουλάχιστον από τα επιμέρους στοιχεία αλλά εκείνο που είναι βασικό σ’ αυτή την φάση είναι ότι η οποιαδήποτε ενίσχυση αφήνει στο περιθώριο τη Στερεά Ελλάδα. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε μια πρόταση που είχε κατατεθεί στο παρελθόν και κυκλοφορούσε στο παρασκήνιο των διαβουλεύσεων ότι δηλαδή ενδεχόμενα και να χρησιμοποιηθούν χρήματα της αυτοδιοίκησης για ενίσχυση δημοτικών δομών πέρα και έξω από τα οποιαδήποτε κοινοτικά προγράμματα. Στη μέχρι τώρα ανακοίνωση δεν υπάρχει τίποτα, ούτε βεβαίως έχει αναδείξει το συγκεκριμένο θέμα η  Κεντρική Ένωση. Κανείς δεν γνωρίζει τι μπορεί να γίνει τα επόμενα εικοσιτετράωρα με το εξειδικευμένο αυτό ζήτημα αλλά ωστόσο εκείνο το οποίο είναι σαφές είναι ότι και πάλι σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να καλυφθούν ανάγκες οι οποίες είναι και υπέρογκες και πολύ περισσότερα απαιτούν χρήματα. Ενδεικτικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι ακόμη και η Περιφέρεια της Ηπείρου από τα συγκεκριμένα προγράμματα παίρνει πάνω από 7 εκατομμύρια ευρώ όταν η Στερεά Ελλάδα παίρνει μόλις 1,3 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει ό τι κατά μια προσέγγιση με βάση τον πίνακα που αναφέρεται σε ενδεικτικές θέσεις πριν την ενίσχυση και μετά την ενίσχυση η Ήπειρος έχει τη δυνατότητα να ικανοποιήσει αιτήματα από 2.550 μητέρες είτε σε δομές ή ως μητέρες. Την ίδια στιγμή στην Στερεά Ελλάδα υπάρχει δυνατότητα ικανοποίησης μόνο 470 αιτήσεων
Αυτό σημαίνει ότι στη Φθιώτιδα που συνολικά τα αιτήματα και υπάρχουσες δομές ξεπερνούν τις 800 αιτήσεις, άμεσα δεν πρόκειται να ικανοποιηθούν πάνω από 100 έως 120 αιτήσεις. Λίγα παραπάνω στην Εύβοια, λίγο λιγότερο στη Βοιωτία αλλά σαν ένα μέτρο σύγκρισης θα πρέπει να σημειώσουμε, όπως άλλωστε έχουμε αποκαλύψει στο παρελθόν, για το ίδιο πρόγραμμα στη γειτονική Καρδίτσα έχουν ικανοποιηθεί ευθύς εξαρχής 405 αιτήσεις και στα Τρίκαλα έχουν ικανοποιηθεί 954 αιτήσεις. Αντίθετα στη Φθιώτιδα 19, στην Εύβοια 21 και στη Βοιωτία 20. Με βάση τι συγκεκριμένες αυξήσεις που δίνονται μπορεί να δίνεται η δυνατότητα ικανοποίησης και άλλων αιτήσεων όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι περισσότερες από 2000 αιτήσεις που βρίσκονται στις λίστες με τις επιλαχούσες μητέρες είναι σε αναμονή. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξει μια κάλυψη η οποία δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 20% σε σχέση με τις λίστες που έχουν συνταχθεί και που παραμένουν επιλαχούσες όταν το ίδιο μέγεθος σε γειτονικές περιοχές φτάνει σε επίπεδο κάλυψης από 80 έως 85%, με τα Τρίκαλα να βρίσκονται στο 94,55% και την Μαγνησία στο 89,4%.


ΗΜΕΡΑ: Πολύ νωρίς είχαμε αποκαλύψει τις συνέπειες και οι εξελίξεις μας επιβεβαίωσαν. Είχαμε προσδιορίσει το Βατερλό και το ίδιο κάνουμε και τώρα. Ωστόσο, δεν συγκινούν κανέναν οι περίπου 600 μητέρες που είναι στην λίστα αναμονής στην Φθιώτιδα



Οι συνέπειες
Οι συγκεκριμένες εξελίξεις αποκαλύπτουν δύο βασικά στοιχεία τα οποία είναι ορατά και στα υπόλοιπα μεγέθη διαχείρισης των κοινοτικών προγραμμάτων. Πρώτα και κύρια αισθητά μειωμένη είναι η παρέμβαση σε επίπεδο κέντρου από τις αυτοδιοικητικές δυνάμεις της Στερεάς Ελλάδας. Ένα δεύτερο στοιχείο είναι ότι στο επίπεδο της διαπραγμάτευσης την κρίσιμη ώρα θέσεις και απόψεις οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν ευθύς εξαρχής για να διαμορφώσουν ένα επικοινωνιακό τοπίο κεντρικά και προβλήθηκαν από τους δημάρχους στο κέντρο δεν έρχονται να εισπράξουν το αντίτιμο στην τελική κατανομή. Από την άλλη πλευρά την ώρα που σε διάφορες άλλες περιοχές έχουν σηκωθεί τα λάβαρα από την πλευρά των δημάρχων, στην περιοχή μας επικρατεί η ίδια παράξενη σιωπή.
Ιδιαίτερα σε ότι αφορά το τελευταίο εκείνο που προβληματίζει είναι ότι ουσιαστικά δεν υπήρξε δυνατότητα τεκμηρίωσης και παρέμβασης και προς την κυβέρνηση αλλά και εσωτερικά στη διαπραγματευτική ομάδα των δημάρχων η οποία εκείνο που μπόρεσε να κάνει είναι να καθορίσει πολιτικές επιλογές σε ότι αφορά την Αττική και από κει και μετά το απόλυτο κενό.
Βλέποντας η κυβέρνηση ότι το επικοινωνιακό παιχνίδι παίζεται στην Αττική, ουσιαστικά προσπάθησε να διαμορφώσει κάποιες πολιτικές σύμφωνα με τις οποίες οι 4000 περίπου αιτήσεις που είχαν κατανεμηθεί αρχικά στην Αττική να γίνουν περίπου 15.000 και σε ότι αφορά την Θεσσαλονίκη οι περίπου 12.000 αιτήσεις που μπορούσαν να ικανοποιηθούν να αυξηθούν σε 15.000. Από εκεί και μετά σημειακές μεταβολές είναι στις υπόλοιπες Περιφέρειες και μάλιστα όλο αυτό το σκηνικό τείνει να χρησιμοποιηθεί και ως άλλοθι αφού η βασική ενίσχυση που δόθηκε μέσα από την ανακατανομή των πόρων είναι κατά τα ¾ στην Αττική. Έτσι λοιπόν δεν υπήρξε κανένα επίπεδο διαπραγμάτευσης απλά και μόνο για επικοινωνιακούς λόγους όλο το εγχείρημα στήθηκε για να καλυφθεί η Αττική. Από κει και μετά ελάχιστα έγιναν και αυτά εν ονόματι του πολιτικού κόστους. Είναι αυτονόητο ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν δομές δήμων με τέτοιου είδους μεγέθη γεγονός το οποίο σημαίνει ότι είτε οι δήμαρχοι και οι Δήμοι θα αναγκαστούν να πληρώσουν από τα δημοτικά ταμεία, είτε ακόμη οι εργαζόμενοι που είχαν δικαιώματα θα επιβαρυνθούν υπέρμετρα για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, οι οποίες σε άλλες περιοχές καλύπτονται από αυτά τα προγράμματα.
Έτσι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της Στερεάς κινείται σε βάρος της περιοχής χωρίς ωστόσο να γίνει αντιληπτό αυτό από το σύνολο των πολιτικών παραγόντων της περιοχής.
Τα νέα ονόματα
Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα θα πρέπει να περιμένουμε και τα συμπληρωματικά ονόματα που θα ανακοινωθούν σε Στερεά Ελλάδα και τότε θα μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Η εκτίμηση του αριθμού των αιτήσεων που θα ικανοποιηθούν θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι έγινε με ένα μέσο κόστος, το οποίο βεβαίως ποικίλλει γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί παράμετροι που το καθορίζουν. Εντελώς διαφορετικό είναι το κοστολόγιο με σίτιση στους βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς και εντελώς διαφορετικό είναι στα ΚΔΑΠ και τους παιδικούς σταθμούς. Επομένως είναι δύσκολο να βγουν ασφαλή συμπεράσματα ωστόσο όμως μπορούν να βγουν ενδεικτικά συμπεράσματα με βάση τον αριθμό ο οποίος και θα αποτυπωθεί με βάση τις  τελικές αιτήσεις που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.
Ήδη μέχρι σήμερα αναμένεται να απαντήσουν οι δομές αν δηλαδή συνεχίζουν ή όχι σ’ αυτή την διαδικασία. Από κει και μετά όλα θα κριθούν σε ό,τι αφορά αυτές καθ’ αυτές τις κατανομές, στοιχεία τα οποία έχουν στα χέρια τους η ΕΕΤΑΑ και το υπουργείο Εργασίας.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και την παραμονή της έναρξης του σχολικού έτους δεν θα είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι θα τρέχουν για να προλάβουν και πολύ περισσότεροι εκείνοι που μάταια θα περιμένουν και θα πρέπει να διαμορφώσουν ένα εντελώς διαφορετικό οικογενειακό αλλά και οικονομικό προγραμματισμό σε σχέση με τη φιλοξενία των παιδιών τους σε τέτοιου είδους δομές ή όχι.»

Ν.Παπαγγελής:
Πέσαμε θύματα του διπολισμού
Για ανεκπλήρωτες υποσχέσεις κάνει λόγο ο δήμαρχος της Λιβαδειάς και μέλος του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ κ. Νίκος Παπαγγελής με δήλωση του στην «Η». Ο ίδιος θεωρεί ότι η κατανομή των διαθέσιμων πόρων είναι έξω από τις ανάγκες και δεν τις ικανοποιούν σε οποιαδήποτε περίπτωση. Θεωρεί ακόμη ότι η Περιφέρεια έπεσε θύμα των επιδιώξεων ενός δίπολου μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης που μοίρασαν τους διαθέσιμους πόρους και προσδιορίζει πως πλέον μοναδικός στόχος είναι η διεκδίκηση τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ από τα ματωμένα χρήματα του ΘΗΣΕΑ. Στη δήλωσή του σημειώνει πως «σε καμιά περίπτωση η συγκεκριμένη κατανομή δεν ικανοποιεί τις ανάγκες της Περιφέρειας. Στην κατανομή δεν έχουν ληφθεί υπόψη σοβαρά θέματα τα οποία αναπτύξαμε στην ΚΕΔΕ. Για άλλη μια φορά πέφτουμε θύματα του πολιτικού διπολισμού, όπως προκύπτει βασική επιλογή ήταν η κάλυψη των αναγκών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Μιλάμε για καθοριστικά άνιση μεταχείριση της περιοχής η οποία πλήττεται από τη μεγαλύτερη ανεργία. Μαζί με τον συνάδελφό μου της Λαμίας Γιώργο Κοτρωνιά θα διεκδικήσουμε να πάρουμε τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από εθνικούς πόρους και λιμνάζουν στο ΘΗΣΕΑ. Για μας δεν έχει τελειώσει τίποτα ακόμη…» υπογράμμισε χαρακτηριστικά χθες το βράδυ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…