Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΕΞΑΓΩΓΗ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΥ ΣΤΟ ΜΑΝΤΟΥΔΙ

Αναδημοσίευση από www.ypodomes.com


Στην εξαγωγή του πρώτου φορτίου λευκολίθου μετά από 15 χρόνια προχώρησε η ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ (TERNA MAG), εταιρεία του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το πλοίο με το φορτίο συνολικού βάρους περίπου 2,5 χιλιάδων τόνων αναχώρησε την περασμένη εβδομάδα από το Λιμάνι Κυμασίου της Εύβοιας με προορισμό την Ιταλία και σηματοδότησε την επανέναρξη της εμπορικής λειτουργίας των μεταλλείων λευκολίθου του Μαντουδίου μετά από 15 χρόνια.
Η ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ έχει ξεκινήσει εδώ και οκτώ μήνες την εξόρυξη λευκολίθου στο πλαίσιο ενός μεγάλου επενδυτικού προγράμματος συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ για την αναβίωση της εξορυκτικής δραστηριότητας στο Μαντούδι, που ξεκίνησε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προ έξι ετών. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την εξαγορά της εταιρείας (ΒΙΟΜΑΓΝ), ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέβαλε επιπλέον ποσό άνω των 15 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν οφειλές των προηγούμενων ιδιοκτητών προς τους εργαζόμενους της εταιρείας, τα ασφαλιστικά ταμεία, την εφορία, τους προμηθευτές και τις τράπεζες. 
Ήδη, στις εγκαταστάσεις της ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ απασχολούνται 100 εργαζόμενοι, ενώ σε βάθος τριετίας θα δημιουργηθούν περισσότερες από 400 θέσεις εργασίας.
Σε πρώτη φάση, στόχος της ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ είναι η εξόρυξη σε ετήσια βάση περίπου 170.000 τόνων λευκολίθου, με στόχο σε τρία χρόνια η ετήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 450.000 τόνους. Ο λευκόλιθος είναι ορυκτό και τα προϊόντα του χρησιμοποιούνται ευρέως μεταξύ άλλων στη φαρμακοβιομηχανία, σε περιβαλλοντικές εφαρμογές, στη γεωργία και στην κατασκευή πυρίμαχων προϊόντων, ηλεκτροδίων, πλαστικών, δερμάτων και καλωδίων. Το μετάλλευμα  της ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ είναι εξαιρετικής ποιότητας με υψηλή ζήτηση από το εξωτερικό.

Η επένδυση του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο Μαντούδι Εύβοιας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παραγωγικές επενδύσεις με αμιγώς εξαγωγικό χαρακτήρα που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, με προφανή οφέλη όχι μόνο για την τοπική αλλά και για την εθνική οικονομία και την ενίσχυση της απασχόλησης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…