Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ 2014, ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΕ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ




Λίγες ώρες  μας  χωρίζουν από το κατώφλι του νέου χρόνου.  Όπως κάθε νέο γεννά ελπίδες  για  το καλύτερο.  Για προσωπική και οικογενειακή υγεία και ευτυχία, για  οικονομική βελτίωση, για επίτευξη στόχων και ευόδωση προσδοκιών.
Το 2014 θα είναι σίγουρα χρονιά πολιτικών γεγονότων. Οι αυτοδιοικητικές εκλογές και οι ευρωεκλογές είναι δεδομένες. Αλλά ίσως αυτές δεν θα είναι παρά συνηθισμένες πολιτικές στιγμές μπροστά σε εξελίξεις  που θα γράψουν πράγματι την ιστορία.
Αν μείνουμε πάντως  σε ότι έχουμε ως δεδομένες πολιτικές στιγμές, πρέπει να υπογραμμίσουμε την σημασία των αυτοδιοικητικών εκλογών. Η Αυτοδιοίκηση την στιγμή μίας ακόμη οργανωτικής ανασύνταξης με εγγενείς αδυναμίες (Καλλικράτης)  βρέθηκε στην δίνη της οικονομικής κρίσης αλλά και της ισχυροποίησης του συγκεντρωτισμού που πλήγωσε  την καρδιά της συνταγματικής της κατοχύρωσης και του ευρωπαϊκού αυτοδιοικητικού κεκτημένου. Η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια τίθεται σε αμφισβήτηση ενώ οι πολιτικές και οι μηχανισμοί χειραγώγησης  δυναμώνουν.
Η πορεία της Αυτοδιοίκησης  πρέπει να είναι άλλη. Να είναι ο δρόμος  της  ανάκτησης και της ενδυνάμωσης της διοικητικής και οικονομικής της αυτοτέλειας, ο δρόμος της  θωράκισης της τοπικής αυτονομίας και της τοπικής δημοκρατίας. Στην Ελλάδα της κρίσης και της αγωνιώδους ανασυγκρότησης μόνο η αποκέντρωση με ισχυρή και δημοκρατική Αυτοδιοίκηση μπορούν να οδηγήσουν  στην  εθνική και κοινωνική ανάσταση με την κοινωνία όρθια και στο προσκήνιο και την  δημοκρατία ζωντανή, συμμετοχική, πραγματική. Η πολιτική των αναγκαίων θεσμικών μεταρρυθμίσεων και των  οργανωτικών και λειτουργικών  στοχοθεσιών, η πολιτική για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη με  άξονα την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, η υιοθέτηση μέτρων και πρακτικών «έξυπνης» και καινοτόμου ανάπτυξης και πάνω απ΄όλα η εμπέδωση της διαφάνειας, της λογοδοσίας  και όλων των αρχών της προοδευτικής χρηστής διακυβέρνησης είναι το βασικό διακύβευμα των Αυτοδιοικητικών Εκλογών του 2014.
Οι εκλογές πάντως είναι πολιτικές στιγμές που αναπαράγουν το πολιτικό σύστημα αλλά δεν αρκούν για την  πραγμάτωση της δημοκρατίας και της κοινωνικής αναγέννησης, δεν πρέπει και δεν αξίζει να αποσπάσουν  όλη την προσοχή και την συμμετοχική μας ενεργητικότητα.
Η δράση στην κοινωνία, στις τοπικές κοινότητες, στις ομάδες πρωτοβουλίας που γεννιόνται από τους πολίτες ανεξάρτητα και ελεύθερα  έχουν - ίσως ανέκαθεν αλλά στην παρούσα συγκυρία οπωσδήποτε- πολύ μεγαλύτερη σημασία από τις εκλογές.  Αυτές οι δράσεις  γεννούν την  ζωντανή, δυναμική και δημιουργική κοινωνία των πολιτών η οποία πρέπει να κατορθώσει να επηρεάσει, να ελέγξει και να καθοδηγήσει το τοπικό, περιφερειακό και όχι μόνο πολιτικό σύστημα.  Πρέπει και αξίζει να κατακτήσει επιτέλους η κοινωνία των πολιτών την χειραφέτηση της έναντι του πολιτικού συστήματος που συνήθως της υφαρπάζει την πολιτική εντολή για να την χειραγωγεί πελατειακά.

Με αυτές τις σκέψεις αλλά και την βούληση για ενεργότερη συμμετοχή στην κοινωνία των πολιτών μαζί με όλο και περισσότερους  δημιουργικούς πολίτες  καλοσωρίζουμε το 2014 με την ευχή, την ελπίδα και την πίστη ότι θα γίνει η αφετηρία για νέους αγώνες σε νέους δρόμους. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…