Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ.

ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ 24ης ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011 Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ 591/21-2-2011 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ κ. ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

"ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ευχαριστούμε τον Υπουργό.
Συνεχίζουμε με την υπ’ αριθμ. 591/21.2.2011 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Ουρανίας Παπανδρέου – Παπαδάκη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με το οδικό δίκτυο στο Νομό Ευβοίας κλπ.
Η κ. Ουρανία – Παπανδρέου Παπαδάκη έχει το λόγο για να αναπτύξει την ερώτησή της.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Σήμερα, επανέρχομαι με την επίκαιρη ερώτησή μου, για να σας υπενθυμίσω –γιατί σίγουρα το ξέρετε- την άθλια και επικίνδυνη κατάσταση του οδικού δικτύου του Νομού μου, δηλαδή της Εύβοιας. Είναι ένα οδικό δίκτυο, που, απ’ ό,τι ξέρετε, έχει ένα διαμήκη άξονα από την Αιδηψό μέχρι την Κάρυστο και την Κύμη. Ένα μεγάλο τμήμα, μάλιστα, μέχρι τα Λέπουρα είναι και εθνικό δίκτυο.
Το οδικό δίκτυο του Νομού μου βρίσκεται, κύριε Υπουργέ –και πρέπει να το πω αυτό- στην ίδια κατάσταση που ήταν και πριν τον πόλεμο. Είναι, δηλαδή, στην ίδια κατάσταση από την εποχή που κατασκεύασε αυτό το οδικό δίκτυο στην Εύβοια ο Μεταξάς. Ειλικρινά, θέλω να ρωτήσω: Υπάρχουν άλλες περιοχές στη χώρα μας τόσο εγκαταλελειμμένες όσο είναι το οδικό δίκτυο της Εύβοιας;
Βέβαια, δεν θέλω να σας αδικήσω, γιατί είναι αλήθεια ότι έχετε κάνει συσκέψεις και στο Νομό μου με τον τέως Νομάρχη και τους Βουλευτές του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος, αλλά και στο γραφείο σας είχαμε κάνει σύσκεψη με όλους τους φορείς και τους Βουλευτές. Αυτά έχουν γίνει.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το προειδοποιητικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Όμως, δεν είστε ο μόνος που έχετε εγκαταλείψει, κύριε Υπουργέ, την προσπάθεια αντιμετωπίσεως του προβλήματος, αφού τρεις Πρωθυπουργοί της Ελλάδας, ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Κώστας Σημίτης και βέβαια ο Κώστας Καραμανλής δεσμεύτηκαν για το οδικό δίκτυο του Νομού μας. Δυστυχώς, όμως, άνθρακας ο θησαυρός! Το δίκτυο είναι ακριβώς στην κατάσταση που ανέφερα παραπάνω.
Απ’ ό,τι μπορείτε να δείτε στην επιστολή του τέως Νομάρχη και νυν Αντιπεριφερειάρχη, του κ. Μπουραντά, προς το σημερινό Πρωθυπουργό συνεστήθη να μην επιχειρήσει –ακριβώς έτσι είναι, κύριε Υπουργέ- νέο εμπαιγμό για το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο.
Εγώ επανέρχομαι σήμερα, κύριε Υπουργέ, γιατί ακριβώς πριν από ένα χρόνο είχα καταθέσει πολλές ερωτήσεις και αναφορές και είχα πάρει από εσάς συγκεκριμένη απάντηση σε ερωτήσεις και αναφορές μου. Εκεί, μου λέτε για μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βόρεια Εύβοια, για έργα που εντάσσονται, που θα ενταχθούν, που πρόκειται να γίνουν στην Κεντρική και Νότια Εύβοια, για το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα που αναφέρεται στην Εύβοια.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ολοκληρώστε, κυρία συνάδελφε.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Όλα αυτά, κύριε Υπουργέ, σήμερα είναι γράμμα κενό. Στην κυριολεξία, δηλαδή, δεν έχουμε δει απολύτως τίποτα στο Νομό μας. Δικαιολογημένα οι πολίτες και εγώ λέμε ότι και εσείς και οι προηγούμενοι έχετε καταδικάσει ένα Νομό με πρωτιά στα τροχαία δυστυχήματα και ανθρώπινες απώλειες σε αναπτυξιακό μαρασμό. Είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη σας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Στη δευτερολογία μου επιφυλάσσομαι να συνεχίσω.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Στην ερώτηση της κυρίας Παπανδρέου θα απαντήσει ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Είναι δίκαιη η αγανάκτηση της συναδέλφου, ανεξάρτητα εάν δεν συμφωνώ με τις εκφράσεις και τις χρεώσεις που κάνει. Πράγματι, όμως, διαχρονικά υπάρχει πρόβλημα και ευθύνη για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας.
Εγώ από την πρώτη στιγμή, αγαπητή συναδέλφισσα, μίλησα με τη γλώσσα της αλήθειας, όπως και τώρα, γιατί δεν ήρθαμε ούτε προεκλογικά, ούτε μετεκλογικά στο Νομό. Όπως είπατε και εσείς, ήταν πολλές οι συναντήσεις και οι συσκέψεις και στην Εύβοια και εδώ στην Αθήνα με θέμα πάντοτε την Εύβοια. Οι Βουλευτές όλων των Κομμάτων πρωταγωνιστούν σ’ αυτές, οι εκπρόσωποι, ο κ. Μπουραντάς, όπως είπατε, οι δήμαρχοι, οι εκπρόσωποι του Τεχνικού Επιμελητηρίου, με τους οποίους είχα την ευκαιρία και τη χαρά να συνεργαστώ πολλές φορές και θα συνεργαστούμε στο μέλλον.
Υπάρχει ένα διαχρονικό μεγάλο έλλειμμα για την Εύβοια και γενικότερα για τους νομούς της Στερεάς Ελλάδας. Εύβοια, Φωκίδα και Ευρυτανία, όπως έχω ξαναπεί και το επαναλαμβάνω, είναι τρεις Νομοί που έχουν ιδιαίτερα δύσκολο ανάγλυφο. Επίσης, η σύνθεση του εδάφους είναι δύσκολη, κάτι που σημαίνει πάρα πολύ ακριβές μελέτες και πολύ κοστοβόρα έργα.
Ειδικότερα η Εύβοια που είναι ένας μεγάλος νομός τα συνδυάζει όλα μαζί.
Δεν ξέρω εάν αυτός ήταν ο λόγος που διαχρονικά έμεινε η Εύβοια πίσω όσον αφορά τις υποδομές της. Πάντως η ανάπτυξη οδικών δικτύων είναι πολύ πιο δύσκολη στην Εύβοια απ’ ότι σε άλλους Νομούς, γι’ αυτό και πρέπει η υποστήριξη της πολιτείας να είναι πιο μεγάλη, όπως και γενικότερα στην Στερεά Ελλάδα.
Το δεύτερο πρόβλημα που έχει ο Νομός Εύβοιας και γενικότερα η Στερεά Ελλάδα είναι αυτό που προκύπτει από το στατιστικό παράδοξο, όπως το έχω ονομάσει. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας λόγω του ότι στην Βοιωτία και στην ευρύτερη περιοχή είναι εγκατεστημένες οι βιομηχανίες των Αθηναίων και είναι εγγεγραμμένες στις τοπικές ΔΥΟ, εμφανίζεται ως η πιο πλούσια περιφέρεια της χώρας.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Αυτό πληρώνουμε εμείς.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Αυτό το πληρώνει πράγματι η Στερεά Ελλάδα και ειδικότερα οι νομοί, όπως ο δικός σας.
Γι’ αυτό με βάση τον τελευταίο κανονισμό για την τέταρτη προγραμματική περίοδο, το ΕΣΠΑ της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το επιχειρησιακό πρόγραμμα προσπελασιμότητας της Κυβέρνησης, το κεντρικό. Μπορεί μονάχα από το ΕΤΠΑ της Περιφέρειας, το οποίο είναι πάρα πολύ περιορισμένο με πολλές ανάγκες σε όλη την Περιφέρεια και δεν μπορεί να τις καλύψει.
Δεν μπορεί το ΕΤΠΑ το τομεακό, δεν μπορεί και το Ταμείο Συνοχής, διότι δυστυχώς δεν είναι χαρακτηρισμένα διευρωπαϊκά δίκτυα, παρότι παλιά εθνικό δίκτυο ήταν το οδικό δίκτυο πλην της σύνδεσης με τον ΠΑΘΕ της Χαλκίδας, το οποίο κατασκευάστηκε, ολοκληρώθηκε και έχει δοθεί σε χρήση. Κάποια λίγα τμήματα έχουν μείνει που είναι ένα 5%. Αυτό δεν επιτρέπει και το Ταμείο Συνοχής να χρηματοδοτήσει το Νομό σας, που μπορεί και στις δεκατρείς περιφέρειες.
Αυτό μπορεί να ανατραπεί μόνο εάν υπάρχει ένα ειδικό, σχεδιασμένο, ολοκληρωμένο πρόγραμμα των τοπικών περιφερειακών δυνάμεων από την Πολιτεία, πάρα πολύ υψηλό, ειδικό για την ανάπτυξη των υποδομών. Αυτό είναι ένα θέμα, το έχω θέσει, το έχω πει και δημόσια, το έχουμε θέσει και στην Κυβέρνηση από τη δική μας πλευρά, σαν Υπουργείο Υποδομών, γνωρίζοντας αυτές τις ανάγκες και την πραγματικότητα και ξέροντας την προοπτική που έχουν τα ευρωπαϊκά ταμεία.
Θέλω, όμως, να σας πω ότι εμείς καταθέσαμε ήδη το αίτημα. Από το  2010 άρχισε ήδη η συζήτηση για τον επανασχεδιασμό των ευρωπαϊκών δικτύων. Πριν  από δύο εβδομάδες ήμουν στη Βουδαπέστη -η Ουγγαρία έχει την Ευρωπαϊκή Προεδρία όπως ξέρετε αυτή την περίοδο- και ήταν η άτυπη Σύνοδος των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, όπου θέσαμε το θέμα της Εύβοιας, δηλαδή να ενταχθεί το οδικό δίκτυο, ειδικά ο βόρειος άξονας της Εύβοιας, που είναι το πιο σημαντικό και το πιο κοστοβόρο έργο, στα διευρωπαϊκά δίκτυα για να μπορεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής για να δώσουμε απάντηση στα θέματα που έχετε θίξει.
Είμαι αισιόδοξος γι’ αυτή την ένταξη και στη δευτερομιλία μου θα αναφερθώ και ειδικότερα στα έργα αυτά που έχουν ανάδοχο και ξεκινούν, όπως η παράκαμψη  Βασιλικών, αλλά και στις μελέτες και στα άλλα έργα που κάνουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Η Βουλευτής Ουρανία Παπανδρέου Παπαδάκη, έχει το λόγο για την ανάπτυξη της ερώτησής της.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Κύριε Υπουργέ, τι να πω τώρα; Αυτό που λέει ο λαός μας, μας κάνετε όχι μόνο σε εμένα, αλλά και σε όλους τους συμπατριώτες τους, τους Ευβοείς, την καρδιά περιβόλι. Δηλαδή μας λέτε «περιμένετε κάποια χρόνια» ή «θα δείτε κάτι μετά θάνατον».
Αυτό νομίζω ότι μια Κυβέρνηση σαν τη δική σας δεν δικαιούται πλέον να το λέει σε ένα λαό, κύριε Υπουργέ, ο οποίος -θα σας πω τα τελευταία δεδομένα- θρηνεί καθημερινά θύματα, γιατί είμαστε από τις πρώτες περιοχές στην Ελλάδα στα τροχαία ατυχήματα, λόγω ακριβώς αυτού του δικτύου και δεν έχουμε δυνατότητα στοιχειώδους ανάπτυξης και να σας πω στοιχειώδους τουριστικής ανάπτυξης, γιατί είμαστε καταδικασμένοι μ' αυτό το οδικό δίκτυο.
Επομένως, δηλαδή, δεν έχουμε να ελπίζουμε τίποτα;  Ειλικρινά η απάντησή σας αν όχι τίποτα άλλο με στενοχώρησε και με απογοήτευσε. Θα ήθελα βέβαια να σας πω και κάποια άλλα στοιχεία εκτός από αυτούς τους μεγάλους προγραμματισμούς που λέτε, που σίγουρα δεν τα ξέρετε, κύριε Υπουργέ, και θα ήθελα να σας τα θέσω υπ' όψιν.
Πριν από τρεις ή τέσσερις μήνες το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας μαζί με το περιφερειακό τμήμα της Εύβοιας είχε  κάνει  ένα σεμινάριο-συνέδριο στη Χαλκίδα. Πιστεύω τα αποτελέσματα να σας τα έστειλαν ή να τα γνωρίζετε. Είχαμε προσκληθεί και ήμασταν όλοι εκεί. Τι το απλό είπαν αυτοί οι άνθρωποι, δηλαδή; Ότι ο Νομός της Εύβοιας διαθέτει ένα εξαιρετικά φτωχό οδικό δίκτυο, χαμηλή  γεωμετρία -είναι ορολογίες κατασκευαστικής- πάρα πολύ παλιό, με συνεχείς διελεύσεις μέσα από οικισμούς και κατά συνέπεια έχει χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας. Σκοτώνονται καθημερινά άνθρωποι άδικα ή τραυματίζονται και μένουν ανάπηροι.
Θα σας αναφέρω ορισμένα στοιχεία, κύριε Υπουργέ, και νομίζω ότι είναι απλά πράγματα. Μέχρι να μας βάλετε –αν θα μπούμε κάποτε-  σε όλες αυτές τις μελλοντικές καταστάσεις, ας δείτε τουλάχιστον την καθημερινότητα. Στον οδικό άξονα Χαλκίδα-Λέπουρα-Κύμη, ο οποίος είναι εθνικό κομμάτι, εντοπίζονται επικίνδυνα σημεία, σκοτώνονται δηλαδή άνθρωποι σε κάθε δυόμισι χιλιόμετρα. Αυτά λένε οι ειδικοί. Στον ίδιο άξονα έχουμε έναν κόμβο σε ενάμισι χιλιόμετρο, που σημαίνει ότι έχουμε συνεχώς ατυχήματα.
Τι να πω άλλο; Αναφέρεται σε έρευνα-εισήγηση ότι λείπουν δύο χιλιάδες πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια. Χρειάζεται δηλαδή η Ευρώπη, κύριε Υπουργέ, για να μας λύσει αυτά τα απλά, καθημερινά πράγματα και να μην σκοτώνεται ο κόσμος;
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Για τα γεωτεχνικά προβλήματα, τα ξέρετε πάρα πολύ καλά. Στη παραλία Κύμης και στη Βόρεια Εύβοια (Ροβιές, Αιδηψός) κάθε τόσο έχουμε καταπτώσεις βράχων. Η Αστυνομία λέει –και αυτά τα βλέπουν τουρίστες, τα βλέπει ο κόσμος μας- «περνάτε από αυτές τις περιοχές μόνο με δική σας ευθύνη», δηλαδή εάν πέσει ο βράχος και σας σκοτώσει, ήσασταν βλάκες που περάσατε. Αυτά έχουμε στην Εύβοια.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ευχαριστούμε.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Να πω τώρα ότι υπάρχουν περιοχές, όπως τα Αλαμανέικα της όμορφης Καρυστίας με τον πλούσιο τουρισμό της –θα σας τα καταθέσω βέβαια- όπου έχουν εξαφανιστεί τα κιγκλιδώματα λόγω τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια πολλών ετών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κυρία Παπανδρέου, παρακαλώ πολύ!
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Θέλω να σας καταθέσω, κύριε Υπουργέ, να τα λάβετε  υπ' όψιν σας, γιατί εμείς θα περιμένουμε αυτούς τους μακρόχρονους σχεδιασμούς, αλλά απαιτούμε κάτι και για τη καθημερινότητά μας.
Ευχαριστώ πολύ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΛΑΟΣ)
 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης έχει το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατανοώ απολύτως, όπως είπα και στην πρώτη μου παρέμβαση, την ένταση και το πάθος της αγαπητής συναδέλφου, γιατί πράγματι τα προβλήματα στην Εύβοια είναι πολύ μεγάλα και πολύ σημαντικά. Όπως τόνισα και στην αρχή, δεν είναι ορατές οι λύσεις συνολικά του προβλήματος, για τους λόγους που ανέπτυξα προηγουμένως.
Θέλουμε να σας κοιτούμε στα μάτια ως Κυβέρνηση και εμείς, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Δεν θέλουμε να τάξουμε πράγματα, τα οποία δεν μπορούν να γίνουν, γιατί θαυματοποιοί δεν είμαστε. Δεν ξέρω τα προηγούμενα χρόνια εάν τάζανε θαύματα, πάντως δεν τα είδαμε τα θαύματα, γιατί δεν μπορούν να γίνουν και ειδικά στους δρόμους.
Το κομμάτι στο οποίο αναφερθήκατε, το κομμάτι Χαλκίδα-Λέπουρα-Κύμη και Χαλκίδα-Αιδηψός, πράγματι είναι πολύ δύσκολο και προβληματικό κομμάτι και τα προβλήματα οδικής ασφάλειας πάρα πολύ μεγάλα. Η προηγούμενη κυβέρνηση το 2008 δημοπράτησε ένα έργο, παρότι δεν είναι του κεντρικού Υπουργείου τα θέματα οδικής ασφάλειας, είναι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και τώρα της Περιφέρειας. Έδωσε, όμως, πολύ μικρή έκπτωση ο ανάδοχος, ακύρωσε το διαγωνισμό και επαναδημοπράτησε. Προσέφυγε στα δικαστήρια το καλοκαίρι του 2009 ο μειοδότης και από τότε μέχρι τώρα έχει συνεχείς αναβολές. Η τελευταία δίκη έγινε επιτέλους λίγο πριν εκπνεύσει το 2010. Ελπίζουμε να βγει γρήγορα η απόφαση και να μας δώσει τη δυνατότητα στη νέα επαναδημοπράτηση να προχωρήσουμε.
Έχουμε διασφαλίσει από το Υπουργείο Ανάπτυξης τους πόρους. Είναι περίπου 7,5 εκατομμύρια ευρώ, για να συντηρηθεί και να κατασκευαστεί το τμήμα που είναι πράγματι ιδιαίτερα προβληματικό.
Πρέπει να σας πω ακόμα ότι έχει υπογραφεί από τον Υπουργό κ. Ρέππα μια επιχορήγηση 200 χιλιάδων ευρώ για την Πήλι-Βλαχιά, το κομμάτι που επίσης είχε μία κατολίσθηση πρόσφατα. Δεν το θίξατε τώρα, το έχετε θίξει σε άλλη παρέμβασή σας. Αυτό θα δημοπρατηθεί από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, το οποίο τονίζω ότι έχει έσοδα μόνο από τα διόδια Μαλγάρων της Θεσσαλονίκης και από το Άκτιο της Πρέβεζας. Το τονίζω αυτό για να ξέρετε πόσο περιορισμένους πόρους έχει. Παρόλα αυτά, με αυτούς τους περιορισμένους πόρους κατευθύνουμε και προς την Εύβοια, γιατί το πρόβλημα είναι πάρα πολύ μεγάλο.
Θέλω να πω ότι επιτέλους θα ξεκινήσει τον Απρίλη. Το λέω αυτό, γιατί προχώρησε και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων για ένα άλλο επίσης έργο πολύπαθο, την παράκαμψη Βασιλικών.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Της Χαλκίδος;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Θα σας πω. Για την παράκαμψη της Χαλκίδος ολοκληρώνονται οι μελέτες, όπως και στην ευρεία παράκαμψη Χαλκίδος, για να χρηματοδοτηθούν στη συνέχεια. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι για την ένταξη και τη χρηματοδότηση.
Σας το τονίζω ότι όλα αυτά είναι με εθνικούς πόρους. Εκτός αν πράγματι έχουν ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα και κάποια από αυτά συγχρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Συνοχής την επόμενη προγραμματική περίοδο. Αλλιώς, θα πάμε στους εθνικούς πόρους. Στη δημοσιονομική κατάσταση που είμαστε, όπως καταλαβαίνετε, τουλάχιστον για τον επόμενο χρόνο, δύσκολα.
Από τη δική μας μεριά, έχουμε πει ότι είναι απόλυτη προτεραιότητα η Εύβοια και οι δύο νομοί της Στερεάς, όπως και η Ικαρία. Το λέω, γιατί με ρωτήσατε αν υπάρχει νομός σε χειρότερη κατάσταση. Επειδή έχω γυρίσει την Ελλάδα δύο και τρεις φορές, σας λέω ότι η Ικαρία είναι πολύ χειρότερα από το δικό σας νομό, που επίσης είναι πολύ άσχημο το δίκτυό του.
Ολοκληρώνουμε και τις απαλλοτριώσεις για την παράκαμψη Βασιλικό. Ξέρετε την περιπέτειά του. Το είχε εντάξει η προηγούμενη Κυβέρνηση στην εκπνοή της προγραμματικής περιόδου στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ξέροντας ότι δεν θα προλάβει να εκταμιεύσει ούτε ένα ευρώ. Έκλεισε αυτή η περίοδος, παρά τον ένα χρόνο αναβολή που πήραμε λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών στην Πελοπόννησο. Το εντάξαμε στη συνέχεια, γιατί λόγω των κανονισμών δεν μπορεί να πάει στο Ε.Σ.Π.Α. ως εργογέφυρα. Το εντάξαμε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Στο μεταξύ ο πρώτος ανάδοχος έφυγε και δεν μπορούσε να περιμένει άλλο. Ανέλαβε ο δεύτερος ανάδοχος, όπως προβλέπει ο νόμος και η σχετική σύμβαση. Δεν είχε όμως και απαλλοτριώσεις. Προχωρήσαμε και σε αυτές, παρ’ ότι και αυτά πληρώνονται από εθνικούς πόρους και πιστεύω ότι τον Απρίλη θα έχουμε τις πρώτες επιτάξεις. Το πιστεύω. Κρατώ μια μικρή επιφύλαξη, γιατί δεν θέλω να είμαι ανακόλουθος. Το αντίστοιχο πιστεύω και για την παράκαμψη της Αμαρύνθου.
Για το βόρειο άξονα, όπως και για το νότιο, αλλά και προς την Κύμη, παντού έχουμε αναθέσει το 2010 τις μελέτες και αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί το μεγάλο πρόβλημα ήταν η έλλειψη μελετών. Έχουν ανατεθεί πολύ ακριβές μελέτες. Είναι δύσκολα τα έργα, ειδικά στα γεωλογικά και γεωτεχνικά και στα υδραυλικά. Πιστεύω ότι θα ωριμάσουν έτσι μέσα στο 2011 και το 2012 τα βασικά έργα οδοποιίας του Νομού Εύβοιας και θα υπάρχει στη συνέχεια η δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν από διάφορα προγράμματα, όπως περιέγραψα προηγουμένως.
Ευχαριστώ πολύ."


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…