Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΥΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΥΣΤΟΥ


ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Η σημερινή ανακοίνωση των προτάσεων του Υπουργείου Υγείας για την αναδιάταξη του υγειονομικού χάρτη της χώρας  φέρνει στο προσκήνιο την τύχη των νοσοκομείων της Κύμης και της Καρύστου.
Σύμφωνα με την πρόταση τα δύο αυτά Νοσοκομεία δεν καταργούνται αλλά όπως αναφέρει η πρόταση «καμμία μετατροπή, αλλά ανάπτυξη των Γ.Ν-Κ.Υ. Κύμης και Καρύστου ως μονάδες Π.Φ.Υ. (Σημ. δική μας: πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας), βραχείας νοσηλείας, μίας ημέρας χειρουργείων, ΜΝΤ και αποκατάστασης».
Επίσης τα δύο νοσοκομεία της Καρυστίας καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και εντάσσονται στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας, δηλαδή θα έχουν κοινό διοικητή και διοικητικό συμβούλιο αλλά θα οριστεί στο καθένα Αναπληρωτής Διοικητής και  Συμβούλιο Διοίκησης.
Ως προς τον αριθμό των κλινών, σύμφωνα με την πρόταση, προβλέπεται μικρή μείωσή τους. Το ποσοστό πληρότητας όμως δεν δικαιολογεί την αύξησή τους.
Με βάση τα παραπάνω  κρίνεται ικανοποιητική η μη μετατροπή τους σε Κέντρα Υγείας αλλά πρέπει να εξεταστεί με προσοχή η μεταβολή του προσανατολισμού τους. Επίσης φαίνεται ότι  διατηρείται η Μονάδα Τεχνητού Νεφρού στην Κύμη, ενώ η  οργάνωση των Μονάδων Αποκατάστασης θα απαιτήσει εξοπλισμό και προσωπικό για να μην μείνει στα χαρτιά.
Η πρόταση δεν οδηγεί σε αναβάθμιση των δύο νοσοκομείων. Είναι όμως σημαντικό ότι  δεν μετατράπηκαν σε Κέντρα Υγείας όπως είχε προτείνει αρχικά η Επιτροπή Λιαρόπουλου. Η διατήρηση με  τις λιγότερες δυνατές απώλειες (όπως π.χ. η διοικητική αυτοτέλεια) επιτρέπει να προσδοκούμε στο μέλλον στην αναβάθμιση των δύο αυτών νοσοκομείων, στο πλαίσιο μίας νέας  στρατηγικής για το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Σε κάθε περίπτωση το Υπουργείο Υγείας πρέπει να δώσει επαρκείς απαντήσεις για το ακριβές περιεχόμενο της πρότασής του για τα νοσοκομεία Κύμης και Καρύστου, για την διατήρηση των θέσεων εργασίας, την συσχέτιση της αναδιάταξης με την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και κυρίως στην ωφέλεια που πρέπει να προσδοκούν οι τοπικές κοινωνίες. Μέχρις ότου δοθούν αυτές οι απαντήσεις η ικανοποίηση για την μη κατάργησή τους επισκιάζεται από την ανησυχία για την ενδεχόμενη υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών.
Επειδή συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις διαμαρτύρονται και οι ίδιοι οι συντελεστές της λειτουργίας του κάθε νοσοκομείου, είναι ίσως χρήσιμο να τεθεί στην συζήτηση ο αριθμός των υπηρετούντων γιατρών, ο αριθμός των περιστατικών που μένουν για νοσηλεία και εκείνων που προωθούνται σε κλινικές Νοσοκομείων της Αθήνας ενώ θα μπορούσαν να παραμείνουν στα μικρά νοσοκομεία καθώς και τα ποσά που διατίθενται για τις προμήθειες εξοπλισμού και υγειονομικού υλικού – υλικού που συνήθως υπερτιμολογείται προκλητικά και ληστρικά -  προκειμένου οι πολίτες να αξιολογήσουν την στόχευση των προτεινομένων λύσεων ή την δικαίωση των προβαλλομένων αντιρρήσεων.  Γιατί ένα νοσοκομείο πρέπει να το στηρίζουμε πλέον με συγκεκριμένο τρόπο, με ουσιαστικό κοινωνικό έλεγχο στη διαχείριση και στην απόδοση του νοσηλευτικού του έργου. Ιδιαίτερα στο δημόσιο νοσοκομείο η διοίκηση και το προσωπικό πρέπει να λογοδοτούν διαρκώς για τη διαχείριση του υστερήματος των πολιτών και κατά κύριο λόγο των ασφαλισμένων. Το πάρτι πρέπει επιτέλους να τελειώνει…
Δικαιολογημένα ανησυχούμε και διαμαρτυρόμαστε για την πιθανή υποβάθμιση των δύο νοσοκομείων της Καρυστίας αλλά ο αγώνας των τοπικών κοινωνιών για την αποφυγή της υποβάθμισης και την αναβάθμισή τους πρέπει να συνοδευτεί από σαφείς και ειλικρινείς απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα είναι αποδοτικότερη η οικονομική διαχείριση, πως θα παταχθεί η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος  στον εξωφρενικό χορό των προμηθειών, πως θα οργανωθεί με σύγχρονες μεθόδους η  λειτουργία των νοσοκομείων μας, γιατί η κοινή διοίκηση με το Νοσοκομείο της Χαλκίδας θα είναι αποδοτικότερη από την έως σήμερα διοικητική τους αυτοτέλεια, πως θα επιτευχθούν επιτέλους οικονομίες κλίμακας, τι σημαίνει ακριβώς αναβάθμιση των παρεχομένων νοσηλευτικών υπηρεσιών και πως αυτή διασφαλίζεται με την προτεινόμενη αναδιάταξη.  Η τοπική κοινωνία, οι χρήστες των υπηρεσιών που προσφέρουν τα δύο νοσοκομεία μας πρέπει να έχουν σαφείς και ειλικρινές απαντήσεις.
Αυτή την αλήθεια ο πολίτης πρέπει να την μάθει χωρίς διαμεσολαβητές, με την απλή και παραστατική παρουσίαση των δεδομένων και την απλή και σαφή παράθεση των επιχειρημάτων. Λογικές συντεχνιακές ή ισοπεδωτικές, δηλαδή λαϊκιστικές, δεν πρέπει να έχουν θέση πια. Ακριβά τις πλήρωσε ο τόπος.
Αυτές τις απαντήσεις τις περιμένουμε….


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο