Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΕΡΓΑ  ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Άρθρο του Δημήτρη Κατσούλη
Συνήθως εγείρονται διαμαρτυρίες όταν ο σχεδιασμός της αναδιάρθρωσης δημοσίων υπηρεσιών ή γενικότερα υπηρεσιών του δημόσιου τομέα επιφέρει καταργήσεις οργανικών μονάδων ή συγχωνεύσεις ή μείωση του προσωπικού. Ανάμεσα στις διαμαρτυρίες είναι και εκείνες  των εκπροσώπων των τοπικών κοινωνιών  που συνήθως αντιλαμβάνονται την χωροθέτηση των υπηρεσιών αυτών ως εστία διακίνησης των συναλλασσόμενων πολιτών έτσι ώστε να  ενισχύεται ενδεχομένως η τοπική αγορά, ως αιτία εγκατάστασης των υπηρετούντων υπαλλήλων και των οικογενειών τους και τέλος ως «τίτλο τιμής» για την πόλη ή την κωμόπολη που φιλοξενεί τις δημόσιες υπηρεσίες. Εξαιρούνται από την κατηγορία αυτή οι υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας.
Παράλληλα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι οργανωτικές ανάγκες των δημοσίων υπηρεσιών και τα λειτουργικά μέσα που έχουν στη διάθεσή τους, όπως η τεχνολογία της πληροφορικής, επιβάλλουν πολλές φορές την αναδιάταξή τους έτσι ώστε να λειτουργήσουν αποδοτικότερα και να μειωθεί το κόστος που επίσης αφορά το δημόσιο και συνεπώς τον κάθε πολίτη.
Σε κάθε περίπτωση ο στόχος πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη με τρόπον ώστε να συναλλάσσεται  άμεσα, με ταχύτητα, χωρίς δηλαδή να χάνει πολύτιμο χρόνο, και με την λιγότερη δυνατή μετακίνηση. Επίσης να μην υποβάλλεται στο επαχθές και προσβλητικό μαρτύριο της συναλλαγής, της πληρωμής του «γρηγορόσημου» ή της ενεργοποίησης των πελατειακών σχέσεων με τον τοπικό βουλευτή, τον νομάρχη, τον δήμαρχο ή την κομματική οργάνωση. Η εξυπηρέτηση του πολίτη και η  έντιμη άσκηση των καθηκόντων του  δημοσίου υπαλλήλου πρέπει να είναι ο στόχος της κάθε δημόσιας υπηρεσίας.
Συνεπώς  όταν η αναδιάταξη υπηρετεί στόχους προς όφελος του πολίτη, της χρηστής διοίκησης και της πάταξης της διαφθοράς δεν πρέπει να συναντά αντιστάσεις ακόμη και εάν χρειάζεται να μειωθεί το προσωπικό των δημοσίων υπηρεσιών ή να αλλάξει η χωροθέτησή τους. Για παράδειγμα: Όταν οι συναλλαγές των φορολογουμένων  με την Δ.Ο.Υ σε λίγο καιρό θα γίνονται εξ΄ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και στην χειρότερη των περιπτώσεων ο φορολογούμενος θα υποστηρίζεται από το πλησιέστερο Κ.Ε.Π. ποια σημασία μπορεί να έχει η  σημερινή χωροθέτηση των Δ.Ο.Υ.; Πολύ περισσότερο όταν αλλάξει και το σύστημα των φορολογικών ελέγχων έτσι ώστε να περιοριστεί- πέραν των άλλων- και η εμπλοκή του πελατειακού πολιτικού συστήματος;
Οι πολεοδομίες ευτυχώς καταργούνται και οι πολεοδομικοί έλεγχοι θα ασκούνται από Ελεγκτές Δόμησης που δεν θα έχουν καμία τοπική αναφορά πέραν των εδρών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των Περιφερειών. Στους δήμους θα  παραμείνουν μόνο ως υπηρεσίες διαδικαστικών πράξεων οι νέες Υπηρεσίες Δόμησης.  Τις Υπηρεσίες Δόμησης θα μπορούν πλέον να έχουν όλοι οι δήμοι. Αλλά το παιχνίδι με την διαφθορά και την πολιτική ομηρία των πολιτών θα τελειώσει.
Είτε το θέλουμε είτε όχι το δημόσιο μειώνεται. Έτσι έπρεπε να είχε γίνει προ πολλού. Η τοπική ανάπτυξη δεν θα εξαρτάται πλέον από την χωροθέτηση  των δημοσίων υπηρεσιών, ούτε εξαρτήθηκε ποτέ, παρά μόνο στην φαντασίωση των τοπικών κοινωνιών. Η τοπική ανάπτυξη εξαρτάται από τις επενδύσεις σε υπηρεσίες, έργα, και παραγωγικές διαδικασίες που αξιοποιούν τον παραγωγικό πλούτο και  δημιουργούν απασχόληση, εξειδίκευση, οικονομική ανάπτυξη. Αυτή την πραγματικότητα πρέπει να δουν οι τοπικές κοινωνίες και οι εκπρόσωποί τους. Όσο νωρίτερα προσανατολιστούμε προς την νέα πραγματικότητα τόσο περισσότερες ευκαιρίες θα έχουμε αδράξει.
Αυτός πρέπει να είναι και ο προσανατολισμός μας στην Εύβοια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο