Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΕΥΒΟΙΑΣ κ. ΘΑΝΑΣΗ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Προς
Υπουργό Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας
κ. Ιωάννη Βρούτση
ΘΕΜΑ: Μέτρα αντιµετώπισης της πρωτοφανούς ανεργίας και της ανθρωπιστικής  κρίσης, και µέτρα για το κλείσιµο εργοστασίων χωρίς καµία µέριµνα για τους εργαζόµενους.
Κύριε Υπουργέ,
Η Χώρα συνολικά αντιµετωπίζει πρωτόγνωρες καταστάσεις, µε µεγάλα τµήµατα του  πληθυσµού να µην έχουν δυνατότητα να επιβιώσουν. Η ανεργία βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, πάνω από το 27%, αλλά υπάρχουν περιοχές  στις οποίες η ανεργία έχει ξεπεράσει το 35%. Σύµφωνα µε έρευνες της ΓΣΕΕ, υπάρχουν  τουλάχιστον τρείς περιοχές, µεταξύ αυτών και η Εύβοια, στις οποίες η αποβιοµηχάνιση  συντελείται µε τροµακτικούς ρυθµούς.
Στην Εύβοια ελάχιστα εργοστάσια εξακολουθούν να υπολειτουργούν ακόµα. Τα περισσότερα  έχουν κλείσει και όχι µόνο έχουν κλείσει, αλλά δεν έχουν αποζηµιώσει τους εργαζόµενους, δεν  έχουν πληρώσει δεδουλευµένες αποδοχές, ενώ δεν έχουν δώσει καταγγελίες των συµβάσεων, µε  αποτέλεσµα οι εργαζόµενοι να είναι µετέωροι να µην γνωρίζουν τι ισχύει για αυτούς, να µην  έχουν τα απαραίτητα για να ζήσουν και η πολιτεία να είναι αδιάφορη και απούσα.
Αναφερόµαστε στην Βιοµηχανία Ξύλου «ΣΕΛΜΑΝ», στην NEOSET και στην Χηµική  Βιοµηχανία ΙΝΤΕΡΚΕΜ.
Επίσης υπάρχει το πρόβληµα του εργοστασίου παραγωγής τσιµέντου της LAFARGE στη  Χαλκίδα, που έχει ανακοινώσει την διακοπή της λειτουργίας, αλλά δεν έχει δώσει εξηγήσεις ποια  θα είναι η προοπτική.
Η επιχείρηση απολύει το 5% των εργαζοµένων κάθε µήνα, χωρίς να γνωρίζουν τι θα γίνει αύριο, ενώ βλέπουν το µέλλον σκοτεινό, αφού προοπτική απασχόλησης δεν υπάρχει στην Εύβοια  και στην ευρύτερη περιοχή.
Οι πολίτες αναρωτιούνται, αν είναι δυνατό οι επιχειρήσεις να έχουν την ευχέρεια να  κλείνουν προσωρινά όπως φαίνεται το εργοστάσιο και ενδεχοµένως να επανέρθουν αργότερα,  ίσως µε άλλο προσωπικό την στιγµή που ο Νοµός έχει τεράστια ανεργία;

Κύριε Υπουργέ,
Αυτή η κατάσταση δεν µπορεί να συνεχίζεται.  Η ανεργία όπως προαναφέρθηκε έχει ξεπεράσει κάθε προηγούµενο και κάθε µέρα  αυξάνεται. Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. ανακοινώνει τον µέσο όρο της ανεργίας που είναι πράγµατι πολύ υψηλό,  αλλά κανένας δεν αναφέρεται στις περιοχές στις οποίες η ανεργία πηγαίνει προς το 40% και  κανένας αρµόδιος δεν αναλαµβάνει καµία πρωτοβουλία για µείωση των επιπτώσεων.
Η Περιφέρεια Στερεάς, η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας, έχοντας επίγνωση της ζοφερής  πραγµατικότητας, η οποία επικρατεί στην Εύβοια, απευθύνεται σε εσάς και στην Ελληνική Πολιτεία ευρύτερα, ζητώντας επιτακτικά να ληφθούν άµεσα µέτρα για τις συγκεκριµένες περιπτώσεις, αλλά και για την ανεργία και την ανάπτυξη της Εύβοιας. Είναι για µας αδιανόητο, να βρίσκεται η ανεργία στην Εύβοια σε αυτά τα ύψη, χιλιάδες πολίτες να µην µπορούν να ζήσουν και να µη γίνεται τίποτε ουσιαστικό.
Ζητάµε να ορίσετε συνάντηση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου µε την Περιφέρεια
Στερεάς, το συντοµότερο δυνατό µε την συµµετοχή των Προεδρείων των τριών (3) Σωµατείων, όπως προαναφέρθηκαν και να ενηµερωθούµε τι σχεδιάζει η LAFARGE για την ΧΑΛΚΙ∆Α.
Είναι εξαιρετικής προτεραιότητας θέµα, η επεξεργασία µέτρων και τρόπων άµεσης  αντιµετώπισης της τεράστιας ανεργίας στην Εύβοια και της ανθρωπιστικής κρίσης που βρίσκεται  σε εξέλιξη.
 Με εκτίµηση
 Ο Αντιπεριφερειάρχης Εύβοιας

 Αθανάσιος Μπουραντάς

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…