Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΥΠΟΓΡΑΦΗΚΕ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ : "ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ "ΑΡΕΘΟΥΣΑ" ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ ΣΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ


Υπογράφηκε η σύμβαση για την «Επισκευή και μετατροπή του κτηρίου “Αρέθουσα” στη  Χαλκίδα σε Διαχρονικό Μουσείο», με προϋπολογισμό ένταξης 9.426.920,00 € και άμεσα ξεκινά η υλοποίηση του έργου.
Το Διαχρονικό Μουσείο της «Αρέθουσας» αποτελεί ένα έργο υψηλής προτεραιότητας για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, διότι με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο την πολιτιστική ταυτότητα της πόλης της Χαλκίδας αλλά και της Εύβοιας γενικότερα.
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου θα πραγματοποιηθεί η επισκευή και ενίσχυση του κτηρίου "Αρέθουσα", ώστε να αποκατασταθεί στην αρχική μορφή του και να λειτουργήσει ως Μουσείο. Επίσης, θα κατασκευαστεί νέο κτίριο στη νότια (πίσω) πλευρά του οικοπέδου, παράλληλα με το διατηρητέο κτίριο καθώς και δύο ελαφρά στεγασμένοι χώροι που θα συνδέουν τα δύο κτήρια. Στο παλιό κτίριο θα υπάρχουν εκθεσιακοί χώροι και χώροι εξυπηρέτησης κοινού. Στο νέο κτήριο θα υπάρχουν χώροι εξυπηρέτησης κοινού, εργαστήρια, αρχαιολογικές αποθήκες, χώροι εξυπηρέτησης προσωπικού, γραφεία διοίκησης, αρχεία, βιβλιοθήκη. Επίσης, θα δημιουργηθούν διαδρομές περιπάτου στον περιβάλλοντα χώρο καθώς και υπαίθριος και ημιυπαίθριος χώρος για έκθεση.
Στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί καταγραφή, επιλογή και τεκμηρίωση των προς έκθεση αρχαίων από τα προϊστορικά έως τα μεταβυζαντινά χρόνια, ενώ θα εκπονηθεί μουσειολογικό πρόγραμμα, γενικός μουσειογραφικός σχεδιασμός και μουσειολογική – μουσειογραφική μελέτη. Επιπλέον, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου θα δημιουργηθούν εκθεσιακές κατασκευές για την εισαγωγική, περιοδική έκθεση και για την τεκμηρίωση του μνημείου, ενώ τέλος αναμένεται να γίνει σχεδιασμός και παραγωγή εποπτικού υλικού και εκπαιδευτικού φακέλου για το μνημείο.



 Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Κλέαρχος Περγαντάς επεσήμανε : «Υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση ενός έργου, που θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη και την βελτίωση της ελκυστικότητας της Χαλκίδας αλλά και της Εύβοιας. Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο θα προσδώσει αδιαμφισβήτητη πολιτιστική αξία στην πόλη της Χαλκίδας και αναμένεται να αποτελέσει πόλο έλξης για τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες. Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της οικονομικής ύφεσης, βασικό μας μέλημα αποτελεί η ιεράρχηση των αναγκών της Περιφέρειας και μένοντας προσηλωμένοι στον προγραμματισμό μας προχωρούμε καθημερινά σε μια πολύπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…