Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ!!!

ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-ΧΑΛΚΙΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΤΕ ΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ.
Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη

Η επιβολή διοδίων στον  δρόμο Σχηματάρι – Χαλκίδα, επανήλθε αυτές τις ημέρες στο προσκήνιο  με αφορμή απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Είναι γνωστό επίσης ότι τα έσοδα των διοδίων αυτών θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή της Ιονίας Οδού. Αυτό προβλέπεται ασφαλώς σε ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις και αποτυπώνει για μία ακόμη φορά την στρεβλή αντίληψη των φωστήρων που σχεδιάζουν και διαχειρίζονται τις χρηματοδοτήσεις των μεγάλων έργων οι οποίοι θεωρούν ίσως ότι η Εύβοια οφείλει να πληρώσει γιατί ο άξονας Σχηματάρι- Χαλκίδα χρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς Πόρους.  Όποια όμως και να είναι είτε η αιτία είτε η αφορμή αυτής της στρεβλής αντίληψης δεν πρέπει να γίνει δεκτή και αυτό οι κάθε λογής αρμόδιοι είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν.
Όταν οι Ευβοιώτες αλλά και οι επισκέπτες της Εύβοιας αναγκάζονται να κινηθούν στο επικίνδυνο και φονικό οδικό δίκτυο του νομού το οποίο παραμένει κατά το μεγαλύτερο μέρος στην ίδια απαράδεκτη κατάσταση πολλές δεκαετίες τώρα είναι τουλάχιστον παράλογο να τοποθετηθούν  διόδια για να χρηματοδοτηθεί έργο το οποίο δεν χωροθετείται στην Εύβοια και δεν αφορά άμεσα τους κατοίκους της. Φανταστείτε πόσο παράλογο θα ήταν, αντίστροφα, να τοποθετηθούν διόδια μεταξύ Ναυπάκτου και Αγρινίου για να χρηματοδοτηθούν οι δρόμοι της Εύβοιας!!!. Οι παραλογισμοί γίνονται πολιτικά τερατουργήματα όταν επαναλαμβάνονται εν μέσω αυτής της βαθύτατης κρίσης.
Η τοποθέτηση διοδίων συνοδεύεται από την λειτουργία της έννοιας της ανταποδοτικότητας. Μόνο η ανταποδοτικότητα μπορεί να νομιμοποιήσει ουσιαστικά – δηλαδή να δικαιολογήσει και να κάνει αποδεκτή, όχι απλώς να καταστήσει νόμιμη- την  απαίτηση για πληρωμή διοδίων. Στα διόδια αυτά δεν υφίσταται η ανταποδοτικότητα.
Ήδη οι φορείς της Εύβοιας και οι εκπρόσωποι της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν επανειλημμένα διατρανώσει την απόλυτη αντίθεσή τους. Την ίδια αγανάκτηση νιώθουν και οι Ευβοιώτες. Τώρα ίσως είναι η στιγμή που πρέπει να διακηρυχθεί η απόλυτη άρνηση στην πληρωμή αλλά προηγουμένως και στην τοποθέτηση διοδίων στον δρόμο Σχηματάρι- Χαλκίδα. Να απαιτηθεί άμεσα η αναθεώρηση των όποιων συμβάσεων έτσι ώστε να μην  υφίστανται και οι αντίστοιχες νομικές υποχρεώσεις οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να δεσμεύσουν και να νομιμοποιηθούν στην συνείδηση κανενός και συνεπώς για μας, τους Ευβοιώτες δεν πρέπει έχουν καμία ισχύ.
Είναι καιρός να αντιστρέψουμε τα πράγματα. Εξάλλου οι προοπτικές χρηματοδότησης των Ευβοϊκών Οδικών Αξόνων δεν είναι δεδομένες. Όσα ακούγονται ως υποσχέσεις είναι πολύ μακρινές «υποθέσεις εργασίας» όταν δεν έχουν δρομολογηθεί χρηματοδοτήσεις ήδη δημοπρατημένων έργων. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι προσπάθειες σταματούν περιμένοντας πάλι μετά την κρίση να συνεχιστεί το ίδιο τροπάριο. Είναι καιρός να αναζητηθούν και άλλες πηγές χρηματοδότησης, συμπληρωματικές ή εναλλακτικές, τόσο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά και –γιατί όχι- μέσα από την μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων. Σωστά έχει υπογραμμιστεί ότι μόνο τότε έχει νόημα η συζήτηση για την ανταποδοτικότητα και την πληρωμή διοδίων. Αποκλειστικά και μόνο για τους δρόμους της Εύβοιας. Πέραν αυτών ούτε ένα λεπτό του ευρώ.

Είναι καιρός να διευρύνουμε τους ορίζοντες των αναπτυξιακών αναζητήσεων και των ευκαιριών που πρέπει να δράξουμε. Να σχεδιάσουμε και να προνοήσουμε. Για την ώρα όμως δεν επιτρέπεται να υποκύψουμε σε σχεδιασμούς ή και νομικές δεσμεύσεις που δεν υπηρετούν το  συμφέρον της κοινωνίας μας και δεν βελτιώνουν άμεσα και ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Εύβοιας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…