Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ!!!

ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-ΧΑΛΚΙΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΤΕ ΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ.
Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη

Η επιβολή διοδίων στον  δρόμο Σχηματάρι – Χαλκίδα, επανήλθε αυτές τις ημέρες στο προσκήνιο  με αφορμή απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Είναι γνωστό επίσης ότι τα έσοδα των διοδίων αυτών θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή της Ιονίας Οδού. Αυτό προβλέπεται ασφαλώς σε ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις και αποτυπώνει για μία ακόμη φορά την στρεβλή αντίληψη των φωστήρων που σχεδιάζουν και διαχειρίζονται τις χρηματοδοτήσεις των μεγάλων έργων οι οποίοι θεωρούν ίσως ότι η Εύβοια οφείλει να πληρώσει γιατί ο άξονας Σχηματάρι- Χαλκίδα χρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς Πόρους.  Όποια όμως και να είναι είτε η αιτία είτε η αφορμή αυτής της στρεβλής αντίληψης δεν πρέπει να γίνει δεκτή και αυτό οι κάθε λογής αρμόδιοι είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν.
Όταν οι Ευβοιώτες αλλά και οι επισκέπτες της Εύβοιας αναγκάζονται να κινηθούν στο επικίνδυνο και φονικό οδικό δίκτυο του νομού το οποίο παραμένει κατά το μεγαλύτερο μέρος στην ίδια απαράδεκτη κατάσταση πολλές δεκαετίες τώρα είναι τουλάχιστον παράλογο να τοποθετηθούν  διόδια για να χρηματοδοτηθεί έργο το οποίο δεν χωροθετείται στην Εύβοια και δεν αφορά άμεσα τους κατοίκους της. Φανταστείτε πόσο παράλογο θα ήταν, αντίστροφα, να τοποθετηθούν διόδια μεταξύ Ναυπάκτου και Αγρινίου για να χρηματοδοτηθούν οι δρόμοι της Εύβοιας!!!. Οι παραλογισμοί γίνονται πολιτικά τερατουργήματα όταν επαναλαμβάνονται εν μέσω αυτής της βαθύτατης κρίσης.
Η τοποθέτηση διοδίων συνοδεύεται από την λειτουργία της έννοιας της ανταποδοτικότητας. Μόνο η ανταποδοτικότητα μπορεί να νομιμοποιήσει ουσιαστικά – δηλαδή να δικαιολογήσει και να κάνει αποδεκτή, όχι απλώς να καταστήσει νόμιμη- την  απαίτηση για πληρωμή διοδίων. Στα διόδια αυτά δεν υφίσταται η ανταποδοτικότητα.
Ήδη οι φορείς της Εύβοιας και οι εκπρόσωποι της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν επανειλημμένα διατρανώσει την απόλυτη αντίθεσή τους. Την ίδια αγανάκτηση νιώθουν και οι Ευβοιώτες. Τώρα ίσως είναι η στιγμή που πρέπει να διακηρυχθεί η απόλυτη άρνηση στην πληρωμή αλλά προηγουμένως και στην τοποθέτηση διοδίων στον δρόμο Σχηματάρι- Χαλκίδα. Να απαιτηθεί άμεσα η αναθεώρηση των όποιων συμβάσεων έτσι ώστε να μην  υφίστανται και οι αντίστοιχες νομικές υποχρεώσεις οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να δεσμεύσουν και να νομιμοποιηθούν στην συνείδηση κανενός και συνεπώς για μας, τους Ευβοιώτες δεν πρέπει έχουν καμία ισχύ.
Είναι καιρός να αντιστρέψουμε τα πράγματα. Εξάλλου οι προοπτικές χρηματοδότησης των Ευβοϊκών Οδικών Αξόνων δεν είναι δεδομένες. Όσα ακούγονται ως υποσχέσεις είναι πολύ μακρινές «υποθέσεις εργασίας» όταν δεν έχουν δρομολογηθεί χρηματοδοτήσεις ήδη δημοπρατημένων έργων. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι προσπάθειες σταματούν περιμένοντας πάλι μετά την κρίση να συνεχιστεί το ίδιο τροπάριο. Είναι καιρός να αναζητηθούν και άλλες πηγές χρηματοδότησης, συμπληρωματικές ή εναλλακτικές, τόσο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά και –γιατί όχι- μέσα από την μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων. Σωστά έχει υπογραμμιστεί ότι μόνο τότε έχει νόημα η συζήτηση για την ανταποδοτικότητα και την πληρωμή διοδίων. Αποκλειστικά και μόνο για τους δρόμους της Εύβοιας. Πέραν αυτών ούτε ένα λεπτό του ευρώ.

Είναι καιρός να διευρύνουμε τους ορίζοντες των αναπτυξιακών αναζητήσεων και των ευκαιριών που πρέπει να δράξουμε. Να σχεδιάσουμε και να προνοήσουμε. Για την ώρα όμως δεν επιτρέπεται να υποκύψουμε σε σχεδιασμούς ή και νομικές δεσμεύσεις που δεν υπηρετούν το  συμφέρον της κοινωνίας μας και δεν βελτιώνουν άμεσα και ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Εύβοιας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.