Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ

Άρθρο του Δημήτρη Ι. Κατσούλη
τ. Δημάρχου Αυλώνος Ευβοίας
Με πρωτοβουλία προφανώς του Δήμου Μαντουδίου  Λίμνης και Αγίας Άννας δόθηκαν στη δημοσιότητα, στο πλαίσιο της  ουσιαστικής δημόσιας  διαβούλευσης  που οργανώνει ο Δήμος αυτός,  οι μελέτες της πρώτης φάσης του ΣΧΟΟΑΠ Νηλέως και των ΓΠΣ Κηρέως και Ελυμνίων. Η πρωτοβουλία αυτή είναι αυτονόητη και γιαυτό δεν θα έπρεπε να συνοδεύεται από έπαινο. Οφείλουμε όμως να το κάνουμε όταν για τα τρία ΣΧΟΟΑΠ που είναι σε εξέλιξη στον Δήμο Κύμης Αλιβερίου, τα ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος, Κονιστρών και Δυστίων οι αντίστοιχες μελέτες όχι μόνο δεν δόθηκαν στην δημοσιότητα  για να έχει πρόσβαση ο κάθε πολίτης, αλλά ακόμη και στους δημοτικούς συμβούλους δόθηκαν αποσπασματικά τμήματα ενώ για το ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος δεν δόθηκε τίποτε άλλον πλην μία ασαφούς περίληψης και επίσης ασαφείς και γεμάτοι λανθασμένες αποτυπώσεις χάρτες.
Η απόσταση μεταξύ των δύο περιπτώσεων τεράστια. Στην περίπτωση του Δήμου Μαντουδίου Λίμνης και Αγίας Άννας, όπου είχε προηγηθεί εγκαίρως και κοινή δημόσια σύσκεψη των τριών μελετητικών ομάδων με πρωτοβουλία του Δήμου και της Περιφέρειας που είναι η αναθέτουσα αρχή των μελετών, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στις μελέτες τόσο της δημοτικής ενότητας που τους ενδιαφέρει αλλά όσο και των υπολοίπων ενοτήτων που συναποτελούν τον Δήμο τους. Αυτή η διαδικασία είναι η πλέον ενδεδειγμένη διαδικασία συμμετοχικού σχεδιασμού. Στην περίπτωση των ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου Κύμης Αλιβερίου επιμελώς η διαβούλευση κρατήθηκε μυστική αφού ούτε καν στην ιστοσελίδα του Δήμου δεν αναρτήθηκε η οργάνωση των κλειστών – επί της ουσίας- συναντήσεων, ενώ τα στοιχεία που διέφυγαν προς την δημοσιότητα επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα της ανοικτής διαβούλευσης όχι μόνο για την υπόδειξη ορθών κατευθύνσεων αλλά και για την διόρθωση των δεδομένων της υφιστάμενης κατάστασης.
Στην επίμονη αλλά όχι επιμελή αποφυγή της  ουσιαστικής διαβούλευσης ο Δήμος Κύμης Αλιβερίου είχε την αγαστή συνέργεια της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας τόσο σε επίπεδο  υπηρεσιακό όσο και σε επίπεδο πολιτικό. Τούτο σημαίνει ότι η αναθέτουσα αρχή όχι μόνο αδιαφορεί για το περιεχόμενο των μελετών που αναθέτει και επιβλέπει και για την κατασπατάληση των πόρων του ΕΣΠΑ αλλά και για τις πραγματικές ανάγκες και την προοπτική των υπό μελέτη περιοχών λες και ανήκουν σε άλλη Περιφέρεια.
Προσωπικά, όλα αυτά τα έχουμε επισημάνει στην πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας με σχετική επιστολή  αλλά φαίνεται ότι δεν παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο ή προφανώς την έστειλαν στον κάδο ανακύκλωσης του υπολογιστή τους.

Ήρθε όμως η καλή και ορθή πρακτική του Δήμου Μαντουδίου  Λίμνης και Αγίας Άννας για να  θυμίσει ότι στη περίπτωση των ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος, Κονιστρών και Δυστίων και ιδίως του πρώτου η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι πολιτικά εκτεθειμένη. Αναφερόμαστε κυρίως στον Περιφέρεια διότι αναμέναμε να ακολουθήσει παντού την ορθή πρακτική. Από άλλους δεν περιμέναμε τίποτε  καλύτερο. Ίσως ματαίως  προσδοκούσαμε την σοβαρότητα αυτή. Εντούτοις  η σύγκριση της καλής πρακτικής δημόσιας διαβούλευσης στην Βορειοκεντρική Εύβοια  και η υποστήριξη των κακών πρακτικών της Ανατολικοκεντρικής Εύβοιας ας αξιολογηθεί δεόντως από τους πολίτες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο