Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

Η κινητοποίηση των εργατικών συνδικάτων της Εύβοιας με αποκορύφωμα την κατάληψη του Διοικητηρίου της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας (και όχι της ανύπαρκτης θεσμικά Αντιπεριφέρειας) αποτελεί πράγματι πολιτική εκδήλωση μεγάλης έντασης και δυναμικής που θέτει στο προσκήνιο το μέγα πρόβλημα της ανεργίας και της αποβιομηχάνισης του νομού, καταστάσεων όμως που χρονίζουν και είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που ασκήθηκαν ή- περισσότερο- δεν ασκήθηκαν.
Τίθεται επίσης το τεράστιο πρόβλημα του κλεισίματος των τελευταίων μεγάλων βιομηχανικών μονάδων και της απόλυσης των εργαζομένων. Η ανάδειξη και η προσπάθεια αναστροφής της καταστροφικής για την τοπική οικονομία πορείας των τελευταίων τριών χρόνων, συνέπεια της οποία είναι  το νέο κύμα αποβιομηχάνισης αποτελεί μονόδρομο στον οποίο όμως η διέξοδος πρέπει να οδηγεί σε λύσεις που δίνουν προοπτική παραγωγικής ανασυγκρότησης της τοπικής οικονομίας. Συνεπώς οι πολιτικές προτάσεις είναι αναγκαίες όσο ποτέ άλλοτε και θα είναι χρήσιμες μόνο όταν συνοδεύονται από σχέδιο για την αναπτυξιακή ανασυγκρότηση του Νομού. Διαφορετικά τα αδιέξοδα θα παραμείνουν και μετά την λήξη, με οποιοδήποτε τρόπο, των κινητοποιήσεων και η απογοήτευση που θα σκορπίσουν στους εργαζόμενους και τους ανέργους, στο παραγωγικό δυναμικό της Εύβοιας  θα ξαναφέρει την ευβοϊκή κοινωνία στην απάθεια και την αμηχανία.
Οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις είτε μετέχουν ενεργά είτε παρακολουθούν με αμηχανία τις κινητοποιήσεις οφείλουν να δώσουν με ευθύνη τον οδικό χάρτη της διεξόδου  και να  ενισχύσουν την αισιοδοξία των εργαζομένων καθιστώντας τους αγώνες των εργαζομένων γόνιμους  για στέρεα και διαρκή αποτελέσματα στο πεδίο της ανάπτυξης  χωρίς να  τους αξιοποιούν μόνο ως πεδίο υπολογισμών ενόψει των επόμενων εθνικών και αυτοδιοικητικών αναμετρήσεων.
Τα λέμε αυτά γιατί μέχρι τώρα δεν τα ακούσαμε ούτε τα διαβάσαμε. Αντίθετα διαπιστώνουμε ότι πολλοί ακολουθούν την ίδια πεπατημένη των άστοχων λεονταρισμών και της πολιτικής φλυαρίας που έχουν μεταξύ των άλλων συμβάλλει καθοριστικά στο κατάντημα της τοπικής οικονομίας, στην εκτόξευση της ανεργίας και την αντι-ανάπτυξη της Εύβοιας.

Τέλος, μόνο με πολιτικό προγραμματικό πλαίσιο συνάμα με την μαχητικότητα των επιχειρημάτων μπορούν οι αυτοδιοικητικοί φορείς, οι Δήμοι και κυρίως η Περιφέρεια, να προβάλουν και να απαιτήσουν άμεσες λύσεις για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Εύβοιας. Αυτό ακριβώς απουσιάζει επιμόνως έως τώρα και εάν δεν υπάρξει η τελική μάχη δεν θα έχει ελπιδοφόρα προγνωστικά. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…