Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΚΗΡΕΑΣ- kireas.org» ΓΙΑ ΤΟ ΓΠΣ ΤΗΣ Δ.Ε. ΚΗΡΕΩΣ


Στα πλαίσια της διαβούλευσης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) της Δημοτικής Ενότητας  Κηρέως, o Kireas.org  κατάθεσε  στους μελετητές τις  παρακάτω προτάσεις. Οι παρατηρήσεις  σχετικά με στην ΒΙΠΕ  κατατέθηκαν  ξεχωριστά  λόγω της σοβαρότητας του θέματος και του όγκου των παρατηρήσεων.

«Αγαπητοί Κύριοι/ες μελετητές
Σχετικά με τα προκαταρκτικά σενάρια του ΓΠΣ Δ.Ε. Κηρέως, που παρουσιάστηκε στο στάδιο Α  της μελέτης,  θεωρούμε ότι το σενάριο ήπιας ανάπτυξης (δραστηριότητες  μεσαίας ανάπτυξης)  αποτελεί το πλέον αναπτυξιακά αειφορικό και ρεαλιστικό σενάριο που θα πρέπει να ακολουθήσει  η περιοχή χωρίς να αφανίσει  τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. 
Δεν μπορούμε  να αντιληφθούμε πως η εμφύτευση δραστηριοτήτων υψηλής όχλησης σε μια περιοχή που βρίσκεται  μακριά από τις αγορές  ειδικευμένης εργασίας,  μακριά από τις  αγορές των προϊόντων τους ,  μακριά από αγορές κεφαλαίου/ εξοπλισμού και   μακριά από τις πήγες  πρώτων υλών και τεχνογνωσίας, με τις υπάρχουσες φτωχές μεταφορικές  και άλλες υποδομές και δίκτυα στην Βόρεια Εύβοια, με τον υπάρχοντα αναπτυξιακό νόμο και  τα μικρά φορολογικά κίνητρα για το νομό  θα μπορέσει να είναι βιώσιμη και να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία. 
Χωρίς να λάβουμε υπόψη τις  περιβαλλοντικές συνέπειες  που είναι σημαντικές, η  δημιουργία της  ΒΙΠΕ,   ψυχολογικά και επικοινωνιακά  μόνο θα αποτελέσει ένα σκιάχτρο για οποιονδήποτε  θα θελήσει να επενδύσει στον τουρισμό η να επισκεφθεί για λόγους αναψυχής  την περιοχής  ναρκοθετώντας  έτσι την ανάπτυξη των άλλων τομέων που προβλέπει η μελέτη.
Συμπληρωματικά με τα παραπάνω θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να αξιολογήσετε τα παρακάτω στοιχεία και προτάσεις σε άλλα θέματα ανάπτυξης της Δ.Ε.:

1.   Προσπελασιμότητα προς νότο.
Είναι αναγκαία  η πρόβλεψη για μια νότια παραλιακή εθνική ή επαρχιακή  οδό που θα συνδέει το Δήμο με το Λιμάνι Πύλη της Κύμης και την  Νότιο Εύβοια.  Αυτό είναι ένα σχέδιο που έχει συζητηθεί πολλές φορές από βουλευτές  στην βουλή και έχει μείνει στα χαρτιά. Η σύνδεση με την Κεντρική και Νότιο Εύβοια τώρα γίνεται μέσω Χαλκίδας. Στην περιοχή ήδη υπάρχει ένα μικρός δασικός δρόμος  από Σαρακήνικο προς Νότο που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί . Νομίζουμε ότι η πρόβλεψη ενός  τέτοιου  δρόμου προς Κύμη   θα βοηθήσει γενικά την  μελλοντική τουριστική  και οικονομική ανάπτυξη του Δήμου και της Εύβοιας  γενικότερα (κίνηση τουριστών και αύξηση συναλλαγών με το νότο).  Σε πρόσφατο  άρθρο του στην Ελευθεροτυπία  ο βουλευτής Ευβοίας Β.  Αποστόλου, έκανε λόγο για την δημιουργία ενός τέτοιου δρόμου

2. Εσωτερικό οδικό δίκτυο-ενοποίηση παραλιών.
Τα  συγκοινωνιακά δίκτυα εντός της Δημοτικής Ενότητας είναι  περιορισμένα  και καθιστούν δυσχερή  την πρόσβαση  τόσο των  τουριστών  στα τουριστικά κέντρα όσο και των δημοτών  από το νοτιοανατολικό  άκρο του Δήμου με τις κεντρικές υπηρεσίες  κοινής ωφελείας (σχολεία , κεντρο υγείας, τράπεζες, δημοτικές υπηρεσίας, λαϊκή αγορά, λιμάνι,  κλπ)  που βρίσκονται στο Μαντούδι.  Είναι αναγκαία η ενοποίηση των ανατολικών παραλιών του Δήμου από Σαρακηνικό μέχρι Κρύα-Βρύση και μέχρι Κοτσικιά και Βασιλικά ( στο ΣΧΟΟΑΠ  Δ.Ε. Νηλέως) τόσο για την ευκολότερη μετακίνηση των τουριστών όσο και  πρόσβαση με το λιμάνι Μαντουδίου και τις Βόρειες Σποράδες. Θεωρούμε ότι οι  υπάρχοντες αγροτικοί   δρόμοι   από Πήλι μέχρι Φούρνους  και Κυμάσι (μέσω Αγίου Χριστόφορου το Πήλι 7.5 κλμ)  καθώς και ο αγροτικός  δρόμος Κυμάσι –Κρύα Βρύση  (που θα διασχίζει το ποταμό Βούδωρο στην θέση Βρωμόξυλο 4 χλμ)   και από εκεί με τον υπάρχοντα δασικό δρόμο που ενώνει την Κρύα Βρύση με την παραλία της Αγκάλης θα  πρέπει να  αναβαθμιστούν σε επαρχιακό  δίκτυο αφού θα  προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα.  Ο δρόμος Κυμάσι–Κρύα Βρύση (μέσω Βρωμοξύλου) είναι ασφαλτοστρωμένος στο μεγαλύτερο τμήμα   του  και το μόνο που χρειάζεται είναι μια μικρή γέφυρα και η ασφαλτόστρωση σε ένα μικρό τμήμα στην θέση Βρωμόξυλο.  Δεν θα θέλαμε να δούμε ένα δρόμο μέσα από το δέλτα του Βούδωρου και μέσω του βάλτου Αλμυρού ποταμού στην Κρύα Βρύση (κωδ. WWF EUB16).  Το δέλτα του Βούδωρου (Κωδικός ΕΚΒΥ: GR242271, Κωδικός  WWF EUB05) )  σύμφωνα με την WWF είναι  ο  σημαντικότερος νησιώτικος υγρότοπος της Ελλάδας και αποτελεί σημαντικούς φυσικούς και τουριστικούς πόρους (και  κατά συνέπεια πόλο  έλξης επισκεπτών) για το Δήμο που θα πρέπει να προστατευτούν από  το Γ.Π.Σ.  Το δέλτα Βούδωρου είναι  εντός του αρχαιολογικού χώρου  της Αρχαίας Κηρίνθου και η  κατάτμηση του  από το οδικό δίκτυο δεν είναι θεμιτή
Σχετικά
Η λίστα  νησιώτικων υγροτόπων της WWF
 Προτεινόμενες διαδρομές
Χάρτης αναρτημένος στο http://kireas.org/smf/index.php?topic=476.0


3. Αξιοποίηση της μελέτης για το Φυσικό Πάρκο Κανδηλίου.
Υπάρχει ευρωπαϊκή  μελέτη για το  όρος Καντήλι  από το Προκόπι και πάνω) που προβλέπει την ανάπτυξη  του σε φυσικό  πάρκο. Δεδομένου ότι ένα μεγάλο κομμάτι του όρους είναι περιοχή Νατουρα (ΖΕΠ)  και δεν επιτρέπονται άλλες οικονομικές δραστηριότητες, το λογικότερο θα ήταν να αξιοποιηθεί αυτή η πρόταση  και να επεκταθεί μέχρι την ΖΕΠ Πυξαριά (Κεντρικά όρη Εύβοιας) και την κοιλάδα του ποταμού Κηρέως
Σχετικά
Η Μελέτη. Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων:  Πρόγραμμα για την Δημιουργία Φυσικού Πάρκου στην Περιοχή Καντήλι της Εύβοιας, Εταιρεία Οικολογίας και Ανάπτυξης (Ε.Ο.Α.), Αρ. Συμβολαίου 6613 (87/02) Τελική Έκθεση, 1990.Αναρτημένη στο   http://www.noel-baker.co.uk/kandili.html

4. Πλατανόδασος  Κηρέα.
 Ένα από τα λίγα πράγματα που χαράσσεται στην μνήμη του  επισκέπτη  στον Δήμο  είναι το Πλατανόδασος του ποταμού Κηρέως (από το Προκόπι μέχρι την Κρύα Βρύση)   που αποτελεί ένα  φυσικό χώρο αναψυχής.  Η περιοχή είναι γνωστή και σαν «Τέμπη της Εύβοιας».  Δυστυχώς όμως  ο φυσικός και τουριστικός αυτός πόρος κινδυνεύει από ανθρωπογενείς δραστηριότητες (αυθαίρετη δόμηση, γεωργικές καταπατήσεις,  κλπ). Το πλατανόδασος Κηρέως θα πρέπει να  οριοθετηθεί, να προστατευτεί  και να γίνει ζώνη αναψυχής ή δημοτικό πάρκο. Το πάρκο αυτό θα μπορούσε να συνδεθεί το τον θρησκευτικό τουρισμό στο Προκόπι και το φυσικό πάρκο Κανδηλίου.
Σχετικά
Τo πλατανόδασος τoυ ποταμού Κηρέα-  βιβλίο του Ι.Φαφούτη http://www.scribd.com/doc/12896632/TO-TOY-
Διπλωματική εργασία  της Ειρήνης Μπαλάσκα  στο ΕΜΠ για  την Τουριστική Ανάπτυξη της Β. Εύβοιας με του κύριους Τουριστικούς πόρους
Τουριστική Ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας  Μελέτη Διάμετρος ΕΠΕ σύμβουλοι ανάπτυξης

5. Χάραξη προσκηνυματικής πεζοπορικής διαδρομής /μονοπατιού.
Τα  τελευταία χρόνια  έχουμε παρατηρήσει μια μεγάλη άνοδο στον  πεζοπορικό  προσκηνυματικό τουρισμό στον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσο (Προκόπι). Πολλοί προσκυνητές έρχονται με τα πόδια από την Χαλκίδα ή την Ιστιαία και την Λίμνη προς το Προκόπι μέσω του επικίνδυνου εθνικού οδικού δικτύου. Η πρόβλεψη προσκυνηματικών  πεζοπορικών διαδρομών (μονοπατιών) στο ΓΠΣ Κηρέως από νότο, βορρά και ανατολή είναι κάτι που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αυτού του είδους τουρισμού.

6. ΠΕΡΠΟ και σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
Ο ναός του  Άγίου Ιωάννη του  Ρώσου έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον Ρώσων επισκεπτών αλλά   και επιχειρήσεων που θέλουν να κατασκευάσουν εξοχικές κατοικίες στην περιοχή. Πέρυσι είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την κατασκευή 5.000 κατοικιών όπως είχε δημοσιευτεί στο τύπο. Δυστυχώς ο Δήμος μας δεν έχει  ρυμοτομήσει τέτοιους  χώρους για να εκμεταλλευτεί τέτοιες ευκαιρίες. Θεωρούμε ότι η θαμνώδης περιοχή μεταξύ Προκοπίου και Μαντουδίου καθώς και ο θαμνώδης  χώρος μεταξύ παραλίας Ατάλαντου (Πήλι) και  παραλίας Κυμασίου  (που είναι χαρακτηρισμένος σαν  περιοχή  τουριστικής ανάπτυξης Α2 στο νέο ειδικό  χωροταξικό  για τον τουρισμό) θα μπορούσαν να οροθετηθούν σαν ΠΕΡΠΟ ή περιοχές σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων). Σε αυτές τις περιοχές  που  δεν υπάρχουν γεωργικές εκτάσεις ,  και σε πολλά σημεία ούτε αξιόλογες δασικές εκτάσεις (δες χάρτη Corine) και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σαν ΠΕΡΠΟ ή  περιοχές σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων (mixed resorts) .  Διαφωνούμε στην μεταφορά των ΠΕΡΠΟ Στροφυλιάς και Κηρίνθου σε γεωργικές εκτάσεις υψηλής παραγωγικότητας που  προσφέρουν  εναλλακτική απασχόληση και  εισόδημα στους κατοίκους, όταν σο δήμο υπάρχουν άλλες αξιόλογες μη γεωργικές εκτάσεις.  Η γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας ως μη ανανεώσιμος φυσικός πόρος που παράγει γεωργικά προϊόντα υψηλής αξίας αποτελεί πραγματικό εθνικό πλούτο.  Η πρωτογενής παραγωγή αποτελεί αναπτυξιακή ελπίδα για το μέλλον του τόπου και  θα πρέπει να εξασφαλισθεί η επάρκεια της ποιοτικής γεωργικής γης και του αρδευτικού νερού.
Σχετικά:
«Οι Ρώσοι αναζητούν ακίνητα στην Ελλάδα» ενδιαφέρθηκαν για τη δημιουργία ολόκληρου οικισμού 5.000 διαμερισμάτων στην Εύβοια, στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Ρώσου,  Εφημερίδα Κέρδος 4/7/12
“Τυφώνας Ιβάν και στην Εύβοια”  Εsspresso Κυριακή, Μάιος 26, 2013

 7. Ανοιχτό  γεωπάρκο στις Λίμνες Παρασκευορέματος και διασωθέντα μεταλλευτικά μνημεία.
Οι τεχνητές λίμνες Παρασκευορέματος ήταν το αντικείμενο επιστημονικής μελέτης του ΕΜΠ και του ΙΓΜΕ που προτείνει την δημιουργία ενός ανοιχτού γεωπάρκου.  Ανακοίνωση των συμπερασμάτων της   μελέτης δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα Βήμα στις 20/2/2011. Θα θέλαμε να αξιολογήσετε την πρόταση αυτή μαζί με τα άλλα δεδομένα που έχετε στην διάθεση σας.   Η ίδια μελέτη ζητά προστασία και αξιοποίηση των κτιριακών εγκαταστάσεων διασώζονται σήμερα στα μεταλλεία Πηλίου-Αταλάντου (παραλία Ατάλαντου) και αλλού  και την μετατροπή τους σε πολυθεματικό πάρκο.
Σχετικά
Οι λίμνες ζωντάνεψαν τα ορυχεία.  Εφημερίδα Το Βήμα   20/02/2011

8. Εκβολές Βούδωρου και έλος Αλμυρού ποταμού (Κρύα Βρύση) .
Προστασία των υγροτόπων που αποτελούν βασικούς φυσικούς και τουριστικούς πόρους.  Οι εκβολές  του  ποταμού Βούδωρου και  το  έλος του ποταμού Αλμυρού (στην Κρύα Βρύση) πρέπει να προστατευτούν στο Γ.Π.Σ.. Οι εκβολές του ποταμού Βούδωρου πρέπει  να οριοθετηθεί στα όρια των παλαιών χαρτών της Γεωργικής υπηρεσίας τους 1950 και να ανακτηθεί η καταπατημένη έκταση.   Σύμφωνα με την WWF στην παραλία της Κρύας Βρύσης υπάρχει ένας από τους μεγαλύτερους και πυκνότερους πληθυσμούς απειλούμενου θαλασσόκρινου (Pancratium maritimum) που έχει καταγράψει η οργάνωση σε νησιωτικούς υγροτόπους.  Το Σχέδιο Διαχείρισης Υδατίνων Πόρων για την Ανατολική Στερεά  Ελλάδα (ΦΕΚ  1004 Β /24.4.13) συμπεριλαμβάνει  στο χάρτη της εκβολής του Βουδώρου  και το έλος του Αλμυρού σαν έναν ενοποιημένο υγρότοπο που συμπεριλαμβάνει και την παραλία της Κρύας Βρύσης.  Ο ενοποιημένος  υγρότοπος συμπεριλαμβάνονται στο Παράρτημα 11 του τεύχους «Πρόγραμμα Βασικών και Συμπληρωματικών Μέτρων για την προστασία και αποκατάσταση των υδατικών συστημάτων>> του Σχεδίου Διαχείρισης , με αναφορά στα χαρακτηριστικά τους και στην οικολογική και υδρολογική σημασία τους.
Σχετικά
Αρ. οικ. 391 «Έγκριση Σχέδιου διαχείρισης Υδάτινων Πόρων Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ  1004 Β /24.4.13)
 Η λίστα  νησιώτικων υγροτόπων της WWF. http://kpe-ierap.las.sch.gr/files/ygrotopoi/WWF_Aegean_Wetlands_Inventory_2008%20%282%29.pdf
WWF: Ποταμός Βούδωρος: Η αιώνια μάχη της φύσης με την «ανάπτυξη»…
WWF: Οι παραθεριστές και τα κρίνα

9. Ποταμός Κυμασιώτης και λόφος  Γεροβουνό .
Ο Κυμασιώτης είναι  γνωστός χώρος αναψυχής για τους ντόπιους ( από το εκκλησάκια των Αγίων Αποστόλων και της Παναγία  του βάλτου)  μέχρι την παραλία Κυμασίου και θα πρέπει να προστατευτεί  σαν τέτοιος χώρος .  Ο παρακείμενος λόφος (Γεροβουνό) επίσης προσφέρει καταπληκτικές ομορφιές και θέα στο Αιγαίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για περιπατητικό/αναρριχητικό  τουρισμό με την ένωση του με μονοπάτια με την Αρχαία Κηρινθο.   Θα μπορούσαν ο λόφος  μαζί με το Κυμασιώτη να γίνουν μέρη ενός δημοτικού  πάρκου ή ζώνης αναψυχής που θα προσφέρουν εναλλακτικές τουριστικές δραστηριότητες στους επισκέπτες.

10. Ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού και λιμάνι Μαντουδίου.
Ο θαλάσσιος τουρισμός στην περιοχή δεν έχει αναπτυχτεί παρά την εγγύτητα του Δήμου με τα μεγάλα κέντρα θαλασσίου τουρισμού στις Σποράδες. Το Λιμάνι του Μαντουδίου έχει χαρακτηριστεί σαν  περιφερειακό  λιμάνι και προορίζεται για την σύνδεση του Δήμου με τις τουριστικά αναπτυγμένες Βόρειες Σποράδες. Το Λιμάνι θα πρέπει να συνάδει σε χαρακτήρα με τις δραστηριότητες των προορισμών του (Σποράδες)  και θα πρέπει να έχει τουριστικό/επιβατικό. Το λιμάνι θα έχει την δυνατότητα να  φέρει τουρίστες από τις Β. Σποράδες ),  κρουαζιέρες, ναυσιπλοΐα αναψυχής ( με την ένταξη του  στις  Ζώνες Ναυσιπλοΐας Αναψυχής του νέου Ειδικού Χωροταξικού για τον τουρισμό) και σημαντικότερα θα φέρει κοντά το Δήμο με το αεροδρόμιο  της Σκιάθου (20 μίλια μακριά) και τα  δρομολόγια των επιβατηγών πλοίων από Θεσσαλονίκη προς Κρήτη   ή  από Σκύρο προς Σποράδες και Βόλο. Δίπλα από τον Λιμένα  Μαντουδίου υπάρχει σκάλα φόρτωσης της εταιρείας ΒΙΟΜΑΓΝ που η ΒΙΟΜΑΓΝ  επίμονα  ζήτησε να μην ενταχθεί στο λιμάνι Μαντουδίου. Μάλιστα  ο σχεδιασμός του λιμένα Μαντουδίου  άλλαξε για να ικανοποιηθεί αυτό το αίτημα της ΒΙΟΜΑΓΝ.  Οι πρόσφατες ΜΠΕ της εταιρίας ΒΙΟΜΑΓΝ αναφέρουν ότι οι  ανάγκες θαλάσσιες μεταφορές της εταιρείας θα ικανοποιηθούν μέσω της σκάλας φόρτωσης, όχι του λιμένα Μαντουδίου. Στο χώρο υπάρχει και ναυπηγική μονάδα η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει συνεργιστικά για την επισκευή σκαφών αναψυχής. Να σημειώσουμε ότι στο παρελθόν Σουηδική Εταιρεία είχε εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον για την δημιουργία μαρίνας στο Κυμάσι λογω της στρατηγικής της θέσης  στο κέντρο του Αιγαίου και ο  τότε Υπουργός τουρισμός κ. Μαρκόπουλος πριν λίγα χρόνια είχε επισημάνει την ανάγκη δημιουργία μαρίνας σκαφών στην Βόρεια Εύβοια.


11. Υδατοδρόμιο.
Με την νέα νομοθεσία για την δημιουργία υδατοδρομίων έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την Hellenic Seaplanes στην περιοχή. Το Γ.Π.Σ. θα πρέπει να κάνει πρόβλεψη για τον πιο κατάλληλο χώρο.

12. Αξιοποίηση και αποκατάσταση  των εξορυκτικών απόβλητων
Σε πρόσφατη έκθεση του ΥΠΕΚΑ καταγράφηκαν 457 εκατ. τόνοι εξορυκτικά απόβλητα στην ΔΕ Κηρέως τα οποία δεν έχουν αποκατασταθεί ούτε υπάρχει υπεύθυνος  για την αποκατάσταση τους. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτή είναι κατά  παρασάγγας η  μεγαλύτερη συγκέντρωση εξορυκτικών  αποβλήτων σε όλη την Ελλάδα. Ακολουθούν τα εξορυκτικά απόβλητα  του Ζιδανίου Κοζάνης (στείρα  εκμετάλλευσης αμιάντου) που ανέρχονται στους 69.000.000 τόνους που είναι σε διαδικασία αποκατάστασης από την ΑΝΚΟ. ΘΑ πρέπει  να  προσδιορισθούν οι μέθοδοι  αποκατάστασης, η  επιλογή  των κατάλληλων μέτρων και η αξιοποίηση αυτών των χώρων. Η τελευταία Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ( ΜΠΕ) για την υπόγεια εκμετάλλευση λευκόλιθου  στον Κάκκαβο και το Ξωμάνδρι από την ΒΙΟΜΑΓΝ  συμπεριλαμβάνει την χημική ανάλυση των εξορυκτικών απόβλητων στο Κάκκαβο.  Η χημική ανάλυση δείχνει υψηλές συγκεντρώσεις Νικελίου και Χρωμίου (επικίνδυνες ουσίες προτεραιότητας κατά την ΕΕ), πάνω από τα θεσμοθετημένα όρια για βιομηχανικά εδάφη. Τα εξορυκτικά απόβλητα εκτός από την αισθητική τους  αποτελούν ενδεχομένως σοβαρή πηγή ρύπανσης. Το Γ.Π.Σ. θα πρέπει να κάνει τις κατάλληλες προτάσεις για αξιοποίηση/αποκατάσταση  αυτών των όγκων εξορυκτικών  αποβλήτων.
Σχετικά
ΥΠΕΚΑ, Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού, Απογραφή κλειστών & εγκαταλελειμμένων εγκαταστάσεων αποβλήτων (σύμφωνα με άρθρο 20 της οδηγίας 2006/21/ΕΚ, άρθρο 21 της ΚΥΑ 39624/2209/Ε103/2009 -ΦΕΚ Β΄2076-) (Οκτώβριος 2012) (ημερομηνία επίσκεψης 13.6.2013)
ΜΠΕ για την υπόγεια εκμετάλλευση κοιτασμάτων μαγνησίτη  στο Κακαβο Κ5 και το Ξωμάνδρι
Αναρτημένη στο   http://kireas.org/smf/index.php?topic=1281.0

13.   Αποκατάσταση παράνομου ΧΑΔΑ στο Παρασκεύορεμα.
Στο χώρο του Παρασκευορέματος υπάρχει παράνομο  ΧΑΔΑ  που πρέπει να αποκατασταθεί.
Σχετικά
Παράνομη χωματερή Δήμου κοντά στα «Τέμπη»  της Ευβοίας στο Μαντούδι
http://kireas.org/smf/index.php?topic=1228.0


13. Προστασία τεχνιτής Λίμνης Κακάβου της Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης.
Η  ΜΠΕ της ΒΙΟΜΑΓΝ για την υπόγεια εκμετάλλευση κοιτασμάτων μαγνησίτη  στο Κάκαβο Κ5 και το Ξωμάνδρι  συμπεριλαμβάνει  και Ειδική Οικολογική  Αξιολόγηση   αφού ο χώρος είναι χαρακτηρισμένος σαν ΖΕΠ (δίκτυο Νατούρα 2000).  Η συγκεκριμένη  Ειδική Οικολογική  Αξιολόγηση ανακάλυψε 12 νέα είδη πτηνών ( υδρόβια & παρυδάτια) για την περιοχή που δεν είχαν καταγραφεί ξανά σε άλλες μελέτες. Στα συμπεράσματα της   επέβαλε την διατήρηση και αποφυγή αλλοίωσης ενός τεχνητού ρηχού υγροτόπου και της υδροχαρούς βλάστησης που έχει εγκατασταθεί σε αυτόν. Ο συγκεκριμένος υγρότοπος βρίσκεται σε γειτονική περιοχή  που  δεν προβλέπεται να γίνει μεταλλευτική εκμετάλλευση  στα βορειοανατολικά του Μεγάλου Μωραΐτη, (δεν βρίσκεται εντός ΖΕΠ). Η  λίμνη σύμφωνα με τους συντάκτες της   αξιολόγησης περιλαμβάνεται από τις συντεταγμένες (ΕΓΣΑ 87):
FID X          Y
1 448882,3 4288803
2 448857 4288860
3 448873,2 4288922
4 448878,3 4288969
5 448899,6 4288985
6 448932 4288989
7 448943,2 4289038
8 448932 4289077
9 448893,5 4289116
10 448842,8 4289152
11 448816,4 4289315
12 448771,8 4289325
13 448752,5 4289293
14 448723,1 4289253
15 448705,8 4289205
16 448683,5 4289140                  
17 448664,3 4289082
18 448641,9 4289047
19 448634,8 4289007
20 448638,9 4288993
21 448693,7 4288952
22 448735,3 4288908
23 448766,7 4288853
24 448790 4288818
25 448836,7 4288813
26 448858 4288813
27 448883,4 4288812
Σχετικά
ΜΠΕ για την υπόγεια εκμετάλλευση κοιτασμάτων μαγνησίτη  στο Κάκαβο Κ5 και το Ξωμάνδρι (συμπεριλαμβάνει και την Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση)
Αναρτημένη στο  http://kireas.org/smf/index.php?topic=1281.0
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας. Είμαστε στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση.
Σύλλογος Kireas.org


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο