Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ


Αναδημοσίευση από: http://www.kerdos.gr

Συνέντευξη του Προέδρου της Εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κ. Αναστάσιου Γκόβα στη Νίκη Παπανικολάου

Επιστρέφουν τα υδροπλάνα στη χώρα μας από τον Ιούλιο, οπότε και αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πρώτες charter πτήσεις. Το πρώτο νέο υδατοδρόμιο που θα αδειοδοτηθεί θα είναι στην Κέρκυρα, που αποτέλεσε άλλωστε την κύρια βάση των υδροπλάνων το 2004, όταν ξεκίνησε - για να λήξει άδοξα λίγα χρόνια αργότερα - το πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας υδροπλάνων στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου. Το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για την ανάπτυξη υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι συγκεκριμένο αφού, όπως εξηγεί στo «Κ» o πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Αναστάσιος Γκόβας, εκτός από Καναδούς και επενδυτές από το Ντουμπάι, το Μπαχρέιν, την Αγγλία αλλά και από την Ελλάδα, όπως η αεροπορική K2 Smart jets με παρουσία εδώ και χρόνια στον τομέα των VIP πτήσεων, ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας στον τομέα των υδροπλάνων.
- Πότε συστάθηκε η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια και με ποιο σκοπό;
Η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια συστάθηκε το 2012 με σκοπό αρχικά να δραστηριοποιηθεί στον εξειδικευμένο χώρο της κατασκευής, αδειοδότησης και λειτουργίας υδατοδρομίων. Η ύπαρξη αδειοδοτημένων και επιχειρησιακά έτοιμων υδατοδρομίων, σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία της Ελλάδας, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των υδροπλάνων καθώς με τις κατάλληλες υποδομές τους θα παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη σε ένα πρωτοποριακό μεταφορικό μέσο. Σε δεύτερο στάδιο στόχος της Ελληνικά Υδατοδρόμια είναι και η δημιουργία αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων.
- Ο νόμος για τα υδροπλάνα που ψηφίστηκε πρόσφατα ανοίγει τον δρόμο, χωρίς εμπόδια, για επενδύσεις στη χώρα μας στον συγκεκριμένο τομέα;
Η ψήφιση του νόμου για τα υδατοδρόμια, μετά από καθυστερήσεις οκτώ ετών, αποτελεί σίγουρα μία σημαντική εξέλιξη καθώς λύνει το μεγαλύτερο μέρος των προβλημάτων που υπήρχαν κατά τη διάρκεια του πιλοτικού προγράμματος των υδροπλάνων και επαναφέρει σε πρώτο πλάνο το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη λειτουργία τους στην Ελλάδα.
Από τις επαφές που έχω με διεθνείς επενδυτές, οι οποίοι ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στον τομέα των υδροπλάνων, εισπράττω θετικότατο κλίμα καθώς ερμηνεύουν την ψήφιση του νόμου ως έμπρακτη απόδειξη ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζοντας τον σημαντικότατο ρόλο που τα υδροπλάνα μπορούν να διαδραματίσουν στην κάλυψη των μεταφορικών αναγκών των νησιών και των παράκτιων περιοχών της χώρας μας καθόρισε ένα πλήρες νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας που θα τους επιτρέψει να επενδύσουν εύρυθμα πλέον σε ένα project με τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης.
- Εχοντας διατελέσει στέλεχος της πρώτης εταιρείας που λειτούργησε στην Ελλάδα υδροπλάνα, εκτιμάτε ότι η χώρας μας, εν μέσω ύφεσης, μπορεί να υποστηρίξει τέτοιου είδους επενδύσεις και αυτές να είναι βιώσιμες;
Πιστεύω ότι η επένδυση των υδροπλάνων, όσον αφορά τα εμπορικά της χαρακτηριστικά, θεωρείται μία αρκετά ασφαλής επένδυση υπό την έννοια ότι η Ελλάδα με τη γεωγραφική της μορφολογία των δεκαέξι χιλιάδων χιλιομέτρων ακτογραμμής και με διάσπαρτα περισσότερα από 220 κατοικήσιμα νησιά, προφανέστατα καθίσταται άκρως ελκυστική αγορά για τα υδροπλάνα. Μάλιστα, ακόμη και τώρα κατά τη διάρκεια της ύφεσης που βιώνουμε ως χώρα, η επένδυση των υδροπλάνων μπορεί να πάει κόντρα στο κλίμα αν αναλογιστούμε ότι τα υδροπλάνα θα δραστηριοποιηθούν αρκετά και στον τομέα του τουρισμού των νησιών και θα αποτελέσουν ένα χρήσιμο συγκοινωνιακό εργαλείο για την ανάπτυξή τους. Ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία μας και ως εκ τούτου πρωτοποριακές επενδύσεις σαν τα υδροπλάνα, άρρηκτα συνδεδεμένες με την προσδοκώμενη ανάπτυξη του τουρισμού, είναι λογικό να προσδοκούν ανάλογη βιωσιμότητα και κερδοφορία.
- Εκτός από το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα υδροπλάνα που έχουν εκδηλώσει Καναδοί, υπάρχουν άλλοι υποψήφιοι επενδυτές;
Σωστά το επισημαίνετε, ότι οι Καναδοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να επενδύσουν με υδροπλάνα στην Ελλάδα. Και η απόφασή τους αυτή πάρθηκε αφού πρώτα μελέτησαν και ερεύνησαν τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας. Mε δεδομένη λοιπόν την τεράστια τεχνογνωσία και την πολυετή εμπειρία των Καναδών στην κατασκευή και λειτουργία των υδροπλάνων, για να θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας αυτό αποτελεί μία τρανή απόδειξη της πεποίθησής τους, που και οι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν, ότι δηλαδή η Ελλάδα είναι από τις πλέον κατάλληλες χώρες για την επιτυχή λειτουργία και ανάπτυξη των υδροπλάνων.
Πέρα από τον Καναδά, συγκεκριμένο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από επενδυτές του Ντουμπάι, του Μπαχρέιν, της Αγγλίας αλλά και από Ελληνες επενδυτές και ελληνικές αεροπορικές εταιρείες (θα μπορούσα χαρακτηριστικά να σας αναφέρω την ελληνική αεροπορική εταιρεία K2 Smart jets η οποία δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στον τομέα των VIP πτήσεων, είναι άριστα οργανωμένη σε όλες τις διευθύνσεις της και διερευνά σοβαρά την προοπτική να επεκτείνει τις πτητικές τις δραστηριότητες και στα υδροπλάνα).
- Σε τι ύψος μπορεί να ανέλθει η επένδυση σε υδροπλάνα;
Μία επένδυση σε αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων θα μπορούσε να ξεκινήσει με ένα κεφάλαιο της τάξης των 3 εκατομμυρίων ευρώ και να επεκταθεί μέχρι και τα 50 εκατομμύρια ευρώ ανάλογα με τον αριθμό των υδροπλάνων, το αν αυτά θα είναι ιδιόκτητα ή μισθωμένα, το είδος του operation που θα εκτελούν ώστε να προσδιορισθεί και ο αριθμός του προσωπικού που θα στελεχώσει την εταιρεία κ.λπ.
- Πότε εκτιμάτε ότι μπορεί να δούμε ξανά τα υδροπλάνα στη χώρα μας και σε ποιες περιοχές;
Για να επιστρέψουν τα υδροπλάνα θα πρέπει πρώτα να υπάρχουν αδειοδοτημένα υδατοδρόμια ώστε να μπορούν να εκτελούν τακτικά δρομολόγια, να ανεφοδιάζονται με καύσιμα, να σταθμεύουν και να συντηρούνται.
Ο νέος νόμος προβλέπει ότι σε 65 εργάσιμες ημέρες θα μπορεί να εκδίδεται η άδεια ενός υδατοδρομίου. Αρα η αναγωγή των ημερών σε ημερολογιακό διάστημα καθώς και ο χρόνος που θα απαιτείται για την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υδατοδρομίου καθιστά αρκετά δύσκολη την εκκίνηση των πτήσεων πριν τα μέσα του εφετινού καλοκαιριού. Εχει ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου για να έρθει το πρώτο υδροπλάνο, μέχρι τον Ιούλιο, ώστε να πραγματοποιήσει αρχικά ένα πρόγραμμα charter και περιηγητικών πτήσεων.
Ως βάση του θα έχει το λιμάνι της Κέρκυρας, όπου πιστεύουμε ότι θα αδειοδοτηθεί το πρώτο νέο υδατοδρόμιο και θα εκτελεί πτήσεις προς τους Παξούς και σε άλλα υδάτινα πεδία νησιών, καθώς επίσης και Sightseeing σε συνέργεια με την κρουαζιέρα στην Κέρκυρα η οποία, σημειωτέον, παρουσιάζει σημαντική δυναμική τα τελευταία χρόνια.
Οσον αφορά το ερώτημά σας για το ποιες θα είναι οι περιοχές που θα δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα, το ξεκίνημα θα γίνει από το Ιόνιο, καθώς η περιοχή του συνδέεται με τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων κατά το πρόσφατο παρελθόν. Ως γνωστόν το έτος 2004 ξεκίνησε το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας υδροπλάνων στην ευρύτερη περιοχή του Ιόνιου.
Τα υδροπλάνα για πέντε χρόνια πραγματοποιούσαν τακτικές πτήσεις από την Κέρκυρα, που ήταν η κύρια βάση τους, προς τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, προς την Πάτρα, τη λίμνη των Ιωαννίνων και το Μπρίντεζι της Ιταλίας.
Επίσης, ουσιαστικό ενδιαφέρον παρουσιάζεται και για την ευρύτερη περιοχή της Κρήτης. Η εταιρεία μας Ελληνικά Υδατοδρόμια εκπονεί μελέτη σκοπιμότητας για τη λειτουργία υδροπλάνων στην περιοχή της Κρήτης και τα πρώτα ποιοτικά στοιχεία της αξιολογούνται ως άκρως ενθαρρυντικά.
Υπάρχουν εξαιρετικές προοπτικές για τη δημιουργία δικτύου πτήσεων τόσο εντός της Κρήτης όσο και προς επιλεγμένους προορισμούς, οι οποίοι έχουν τουριστικό και εν γένει μεταφορικό ενδιαφέρον για τη νήσο.
Αντίστοιχη πρωτοβουλία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει λάβει το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας, στοχεύοντας στη δημιουργία υδατοδρομίου στη Χαλκίδα για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της Εύβοιας, τη σύνδεσή της με τις Σποράδες κ.λπ.
Πέρα από τις προαναφερόμενες περιοχές, τα υδροπλάνα, με την ευελιξία τους και την πολυχρηστικότητά τους θα μπορούσαν να λειτουργήσουν άριστα ως συμπληρωματικά μεταφορικά μέσα και για τις υπόλοιπες βασικές νησιωτικές περιοχές (Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Βορειοανατολικό Αιγαίο, Αργοσαρωνικός) και ειδικότερα στα νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…