Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΣΕΤΤΑΣ ΜΑΝΙΚΙΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Υπογράφηκε από τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχο Περγαντά η σύμβαση για τη μελέτη του έργου δικτύων ύδρευσης σε 79 οικισμούς της Κεντρικής Εύβοιας, από το φράγμα Σέτα-Μανίκια
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχος Περγαντάς και ο ανάδοχος του έργου, υπέγραψαν, τη σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και εργολήπτριας επιχείρησης για τις συμπληρωματικές μελέτες κατασκευής δικτύων ύδρευσης Σέτα Μανίκια, που χρηματοδοτείται από πρόγραμμα της Περιφέρειας με 1.200.000 €.
Αντικείμενο της μελέτης είναι τα εξωτερικά υδραγωγεία, συνολικού μήκους 187 χιλιομέτρων, με σκοπό να καλυφθούν οι ανάγκες ύδρευσης της Κεντρικής Εύβοιας, από το Αιγαίο έως τον Ευβοϊκό, και συγκεκριμένα της Κύμης, του Οξύλιθου, της Αμαρύνθου και του Αλιβερίου, καθώς και των παρεμβαλλόμενων πόλεων και οικισμών.
Βασική πηγή υδροληψίας αποτελεί ο ταμιευτήρας του φράγματος Σέτα-Μανίκια, από όπου το νερό, μετά την έξοδό του, προβλέπεται να οδηγείται για διύλιση και στη συνέχεια στη δεξαμενή καθαρού νερού και στα εξωτερικά υδραγωγεία. Τα εξωτερικά υδραγωγεία, μέσα από πέντε κύριους και πολλούς δευτερεύοντες κλάδους δικτύων, καταλήγουν σε 79 δεξαμενές στους υπό υδροδότηση οικισμούς.
«Μια μεγάλη, σημαντική, αναγκαία και ζωτικής σημασίας παρέμβαση για την Εύβοια», χαρακτηρίζει ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχος Περγαντάς το έργο της υδροδότησης της Κεντρικής Εύβοιας από το φράγμα Σέτα-Μανίκια, επισημαίνοντας : «Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης, προχωρούμε στην ολοκλήρωση των μελετών για ένα τεράστιο έργο που εξασφαλίζει πόσιμο νερό σε 79 οικισμούς. Πρέπει να πούμε ότι μέχρι να καταλήξει το νερό από το φράγμα στους οικισμούς, χρειάζεται να κατασκευαστούν ορισμένα βασικά έργα, όπως το διυλιστήριο, η κεντρική δεξαμενή συγκέντρωσης νερού και τα εξωτερικά δίκτυα. Με αυτή τη μελέτη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, ολοκληρώνουμε σχεδόν όλες τις μελέτες που απαιτούνται για το σύνολο του έργου. Είμαστε δε σε συνεχή συνεργασία με το ΥΠΥΜΕ9Ι , για να χρηματοδοτηθούν και να κατασκευαστούν αυτά τα έργα. Στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας δίνουμε προτεραιότητα στην ωρίμανση μεγάλων παρεμβάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση επιδιώκουμε να λύσουμε ένα βασικό πρόβλημα μιας τεράστιας περιοχής στην Εύβοια. Μιλάμε για 79 πόλεις και οικισμούς, από το Αιγαίο μέχρι τον Ευβοϊκό, για τις οποίες δρομολογούμε την παροχή πόσιμου και καθαρού νερού. Πιστεύουμε πως η ετοιμότητά μας, ειδικά εν όψει της έναρξης της Ε’ προγραμματικής περιόδου θα είναι βασικό μας εφόδιο για υλοποιήσουμε έργα χρήσιμα και αναγκαία για τον τόπο μας και την κοινωνία»

Υ.Γ. ΕΥΒΟΙΑ 2020 Επειδή το έργο του φράγματος των Μανικίων - Σέττας καρκινοβατεί πολλά χρόνια και το κόστος αποπεράτωσης και λειτουργίας είναι πολλαπλάσιο του κόστους των μελετών και γιαυτό δεν υπάρχει φως για χρηματοδότηση ας κρατάμε "μικρό καλάθι" και συγκρατημένη αισιοδοξία. Πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη για να μπει το "νερό στο αυλάκι" μεταφορικά και κατά κυριολεξία 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…