Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ" ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ

Ανακοινώθηκε σήμερα, 4 Δεκεμβρίου 2014, επισήμως από τον Υπουργό Υποδομών κ. Χρυσοχοϊδη η ένταξη της παράκαμψης Χαλκίδας στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Πρόκειται για έργο ύψους 160.000.000 ευρώ που αφορά την κατασκευή νέου σύγχρονου δρόμου 16 χιλιομέτρων με τον οποίο παρακάμπτεται η Χαλκίδα  και την Νέα Αρτάκη τόσο προς την Βόρεια όσο και προς την Νότια Εύβοια. Ο δρόμος ξεκινά από τον κόμβο Λαμψάκου και καταλήγει στην Εθνική Οδό Χαλκίδας Αιδηψού στον κόμβο των Ψαχνών. Τα δέκα χιλιόμετρα θα είναι με  δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και προστατευτική νησίδα όπως όλοι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ενώ τα υπόλοιπα 6 χιλιόμετρα θα είναι κλειστός δρόμος χωρίς νησίδα. Στον δρόμο αυτό θα προστεθεί το τμήμα Υψηλή Γέφυρα Κόμβος Λαμψάκου του οποίου η μελέτη εκπονείται και θα είναι έτοιμη σε ένα χρόνο. ‘Όπως δήλωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί μετά τις εορτές, αρχές του 2015 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά από τρία, τουλάχιστον χρόνια.

Κανείς όμως δεν μπορεί να προσδιορίσει την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου αυτού δεδομένου ότι πολλά εμπόδια μπορούν να προκύψουν με κυριότερο ίσως την ίδια την χρηματοδότηση. Εξάλλου αυτή την στιγμή το έργο δεν είναι ακόμη ενάριθμο, έχει εγγραφεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων χωρίς πίστωση και υπάρχει η προσδοκία να μεταφερθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2015 στο νέο ΕΣΠΑ. Δεδομένων των πιθανών πολιτικών εξελίξεων καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι. Παράλληλα όμως δεν πρέπει να υποτιμούμε το γεγονός της δημόσιας δέσμευσης τόσο ενός Υπουργού όσο και των υπολοίπων πολιτικών στελεχών. Η συγκρατημένη αισιοδοξία είναι ίσως η σωστή στάση απέναντι σε ένα αρκούντως σημαντικό αλλά όχι μοναδικό από τα μεγάλα οδικά έργα που έχει ανάγκη η Εύβοια. Συγκρατημένη αισιοδοξία λοιπόν….

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…