Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΑ ΟΤΑΝ ΠΑΡΑΧΘΟΥΝ ΑΠΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.

Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη
H παράκαμψη της Χαλκίδας είναι πράγματι ένα μεγάλο έργο ιδιαίτερα σημαντικό για την πόλη και τον νομό. Χθες έγινε μόνο η πανηγυρική του ανακοίνωση. Έως την οριστική εξασφάλιση της χρηματοδότησης, τη δημοπράτηση, την έναρξη κατασκευής και την ολοκλήρωση ο δρόμος είναι μακρύς και επίπονος. Άλλωστε υπάρχει και το κακό προηγούμενο αντίστοιχων έργων όπως η παράκαμψη Βασιλικού που είχε δημοπρατηθεί αλλά τελικά έμεινε στα αζήτητα και παραμένει μαζί με τις παρακάμψεις Αμαρύνθου, Αλιβερίου και τον Βόρειο Οδικό Άξονα μία ακόμη μεγάλη προσδοκία. Συνεπώς οι πανηγυρισμοί από τον Υπουργό ή τον Περιφερειάρχη ή τους Κυβερνητικούς Παράγοντες είναι δυσανάλογης έντασης με την σοβαρότητα της δουλειάς που πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα και η οποία θα αποδείξει μέσα από βασανιστικές δοκιμασίες υπουργών, πολιτικών παραγόντων και υπηρεσιών εάν το χθεσινό ήταν ένα επικοινωνιακό ξεκίνημα μίας, επιτέλους, καλής εξέλιξης για την  Εύβοια και την Χαλκίδα.
Το έργο αυτό εάν δεν συνοδευτεί στον άμεσο ορατό ορίζοντα με τις παρακάμψεις του Νότιου Άξονα και με τον Βόρειο Άξονα έχει μικρότερη σημασία για το σύνολο του Νομού αλλά σε κάθε περίπτωση είναι πολύ σημαντικό, ζωτικότατης σημασίας,  για την Χαλκίδα και την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της. Αυτά προς επίγνωση και της νεας Περιφερειακής Ηγεσίας  η οποία φαίνεται ότι τώρα ανακάλυψε την "πυρίτιδα".
Υπήρξε πάντως περίεργη εάν όχι προκλητική η έκκληση του Υπουργού κ. Χρυσοχοϊδη προς τους Δημάρχους της Εύβοιας να του πουν και μάλιστα συντόμως τι θέλουν να γίνει με τους λοιπούς οδικούς άξονες. Αντί να απαντήσει αυτός ο αρμόδιος εκπρόσωπος της Πολιτείας επιχείρησε να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα. Είναι όντως στο χέρι της Ευβοϊκής Αυτοδιοίκησης να βρει την αποτελεσματικότερη "σχεδιασμένη και τεκμηριωμένη ένταση" και να απαιτήσει άμεσα την δρομολόγηση των άλλων μεγάλων οδικών έργων με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Αυτό όμως πρέπει επιτέλους να το κάνει ορθώνοντας το ανάστημα  μίας ενωμένης, ισχυρής και αποφασιστικής αυτοδιοίκησης η οποία αναγκάζει την Κυβέρνηση να την ακούσει και να διαβουλευτεί μαζί της ευθέως και χωρίς τις γνωστές παλαιοκομματικές διαμεσολαβήσεις που και το κύρος της υπονομεύουν και συνήθως σοβαρά αποτελέσματα δεν φέρνουν.
Εν κατακλείδι, καλή η χθεσινή γιορτή αλλά θα αποδειχθεί σημαντική μόνο στη συνέχεια, όταν μάλιστα αποδώσει έμπρακτα αποτελέσματα και δεν περιοριστεί σε επικοινωνιακές παράτες ενόψει των πολιτικών εξελίξεων στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…