Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ



Η έγκαιρη διασφάλιση πιστώσεων στους δήμους για δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης εκτάκτων φυσικών φαινομένων, ο ρόλος, οι αρμοδιότητες και η επιχειρησιακή τους προετοιμασία για την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων, η επιμόρφωση των αιρετών και εργαζομένων στους δήμους σε θέματα πολιτικής προστασίας καταγράφηκαν ως προτεραιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας της ΚΕΔΕ και στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Ψαθάς, δήμαρχος Διρφύων-Μεσσαπίων, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Δ. Κουπτσίδης, δημοτικός σύμβουλος Γρεβενών και μέλη της Επιτροπής.

Σε ότι αφορά στην πρόληψη διαπιστώθηκε η ανάγκη εκπόνησης τεχνικών μελετών επικινδυνότητας περιοχών και διαχείρισης φυσικών κινδύνων και εξετάστηκε η δυνατότητα να γίνει αυτό σε συνεργασία με Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επίσης τονίστηκε ότι κάθε δήμος θα πρέπει να έχει σε ετοιμότητα το δικό του επιχειρησιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση των καταστροφών.
Σε ότι αφορά τον ρόλο των ΟΤΑ στη διαχείριση των φυσικών κινδύνων, υπογραμμίστηκε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο προκειμένου να απαλειφθούν ενδεχόμενα κενά και επικαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων τόσο στην πρόληψη όσο και στη διαχείριση των φυσικών καταστροφών.
Επίσης, τονίστηκε ότι θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για δίκαιη κατανομή πιστώσεων στους δήμους λαμβάνοντας υπ’όψιν γεωλογικά ,χωροταξικά και μορφολογικά κριτήρια.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκε από τον καθηγητή
Δυναμικής, Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και πρόεδρο του ΟΑΣΠ Ευθύμιο Λέκκα μελέτη με θέμα «Πολιτική Προστασία και Τοπική Αυτοδιοίκηση – Αρμοδιότητες και Επιχειρησιακός Σχεδιασμός», καθώς και το μοντέλο διαχείρισης της πρόσφατης καταστροφής του σεισμού της Κεφαλονιάς.
Η Επιτροπή Πολιτικής Προστασίας της ΚΕΔΕ διατύπωσε τις εξής προτάσεις- αιτήματα:

  • Διάθεση πιστώσεων για επιφυλακές και υπερωρίες προσωπικού σε δράσεις Πολιτικής Προστασίας σε περιπτώσεις υψηλού δείκτη επικινδυνότητας καθώς επίσης για μίσθωση μηχανημάτων, καυσίμων οχημάτων στους δήμους, για προμήθεια άλατος κ.λπ.
  • Προγραμματισμός συσκέψεων ομάδων εργασίας, σεμιναρίων με σκοπό την καλύτερη ενημέρωση και συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών.
  • Επιμόρφωση αιρετών και στελεχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων, συνεδρίων, ημερίδων, μεταπτυχιακών προγραμμάτων κ.λπ.
  • Δημιουργία ομάδας κοινωνικής δικτύωσης, facebook για την ενημέρωση θεμάτων πολιτικής προστασίας.
  • Δημιουργία παρατηρητηρίου με στατιστικά στοιχεία διαχείρισης περιστατικών όπως πλήθος συμβάντων κατ’ έτος, είδος καταστροφής, δείκτες επικινδυνότητας ανά περιοχή κ.ά.
  • Δημιουργία οδηγού – εγχειριδίου με τις εγκυκλίους της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων και πρότυπου σχεδίου ενδεικτικού προγράμματος διαχείρισης φυσικών καταστροφών.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…