Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ



Η έγκαιρη διασφάλιση πιστώσεων στους δήμους για δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης εκτάκτων φυσικών φαινομένων, ο ρόλος, οι αρμοδιότητες και η επιχειρησιακή τους προετοιμασία για την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων, η επιμόρφωση των αιρετών και εργαζομένων στους δήμους σε θέματα πολιτικής προστασίας καταγράφηκαν ως προτεραιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας της ΚΕΔΕ και στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Ψαθάς, δήμαρχος Διρφύων-Μεσσαπίων, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Δ. Κουπτσίδης, δημοτικός σύμβουλος Γρεβενών και μέλη της Επιτροπής.

Σε ότι αφορά στην πρόληψη διαπιστώθηκε η ανάγκη εκπόνησης τεχνικών μελετών επικινδυνότητας περιοχών και διαχείρισης φυσικών κινδύνων και εξετάστηκε η δυνατότητα να γίνει αυτό σε συνεργασία με Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επίσης τονίστηκε ότι κάθε δήμος θα πρέπει να έχει σε ετοιμότητα το δικό του επιχειρησιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση των καταστροφών.
Σε ότι αφορά τον ρόλο των ΟΤΑ στη διαχείριση των φυσικών κινδύνων, υπογραμμίστηκε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο προκειμένου να απαλειφθούν ενδεχόμενα κενά και επικαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων τόσο στην πρόληψη όσο και στη διαχείριση των φυσικών καταστροφών.
Επίσης, τονίστηκε ότι θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για δίκαιη κατανομή πιστώσεων στους δήμους λαμβάνοντας υπ’όψιν γεωλογικά ,χωροταξικά και μορφολογικά κριτήρια.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκε από τον καθηγητή
Δυναμικής, Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και πρόεδρο του ΟΑΣΠ Ευθύμιο Λέκκα μελέτη με θέμα «Πολιτική Προστασία και Τοπική Αυτοδιοίκηση – Αρμοδιότητες και Επιχειρησιακός Σχεδιασμός», καθώς και το μοντέλο διαχείρισης της πρόσφατης καταστροφής του σεισμού της Κεφαλονιάς.
Η Επιτροπή Πολιτικής Προστασίας της ΚΕΔΕ διατύπωσε τις εξής προτάσεις- αιτήματα:

  • Διάθεση πιστώσεων για επιφυλακές και υπερωρίες προσωπικού σε δράσεις Πολιτικής Προστασίας σε περιπτώσεις υψηλού δείκτη επικινδυνότητας καθώς επίσης για μίσθωση μηχανημάτων, καυσίμων οχημάτων στους δήμους, για προμήθεια άλατος κ.λπ.
  • Προγραμματισμός συσκέψεων ομάδων εργασίας, σεμιναρίων με σκοπό την καλύτερη ενημέρωση και συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών.
  • Επιμόρφωση αιρετών και στελεχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων, συνεδρίων, ημερίδων, μεταπτυχιακών προγραμμάτων κ.λπ.
  • Δημιουργία ομάδας κοινωνικής δικτύωσης, facebook για την ενημέρωση θεμάτων πολιτικής προστασίας.
  • Δημιουργία παρατηρητηρίου με στατιστικά στοιχεία διαχείρισης περιστατικών όπως πλήθος συμβάντων κατ’ έτος, είδος καταστροφής, δείκτες επικινδυνότητας ανά περιοχή κ.ά.
  • Δημιουργία οδηγού – εγχειριδίου με τις εγκυκλίους της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων και πρότυπου σχεδίου ενδεικτικού προγράμματος διαχείρισης φυσικών καταστροφών.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…