Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΤΗΝ ΘΑΛΠΩΡΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΠΑΡΑΓΟΝΤΙΣΜΟΥ "ΚΥΒΕΡΝΑΤΑΙ" Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ


 
Άρθρο του Δημήτρη Κατσούλη
Με αφορμή το ζήτημα των Αναπτυξιακών Εταιρειών της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας που έχει συζητηθεί  κατά το παρελθόν, στο μέτρο φυσικά που μπορεί να θεωρηθεί σοβαρή συζήτηση αυτή που  διεξάγεται σε ένα Περιφερειακό Συμβούλιο που περιορίζεται στον κατ΄επίφαση διάλογο, διαπιστώνουμε κρίσιμες επισημάνσεις. Η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή προσπάθησε και κατόρθωσε να κρατήσει τις Αναπτυξιακές στον ρόλο που είχαν στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις παρότι αυτές καταργήθηκαν και η αποστολή των Αναπτυξιακών δεν μπορεί να είναι η ίδια. Η σημερινή Περιφερειακή Αρχή φαίνεται ότι θα ακολουθήσει αυτή την πεπατημένη διότι εξάλλου είναι συνυφασμένη με την φιλοσοφία και την πρακτική της. Μέσα από αυτά τα «μαγαζιά» έχει την ευχέρεια να ασκήσει την πελατειακή της πολιτική η οποία είναι βασικό στοιχείο της υπόστασής της.
Έχουμε και κατά το παρελθόν υποστηρίξει και σήμερα διαπιστώνουμε το επίκαιρο της θέσης μας για μία ενιαία και σοβαρή Αναπτυξιακή Εταιρεία της Περιφέρειας η οποία να οργανωθεί και να δουλέψει για την στήριξη των αναπτυξιακών πολιτικών της Στερεάς Ελλάδας σε αγαστή σύμπραξη με τις παραγωγικές δυνάμεις της περιοχής. Μία Αναπτυξιακή με ισχυρή τεχνοκρατική δομή, ανταγωνιστική και κυρίως επικεντρωμένη στην καινοτομία και την παραγωγική ανασυγκρότηση.
Η έως τώρα πολιτεία της σημερινής Περιφερειακής Αρχής, στο ζήτημα αυτό αλλά και σε όλα τα άλλα,  απέχει "παρασάγγες" από την πρότασή μας. Αντιθέτως δουλεύει με την επίφαση ίσως νεωτεριστικού βερμπαλισμού τις παλιές παλαιοκομματικές πρακτικές και ανασυγκροτεί τους προσωπικούς μηχανισμούς στο πλαίσιο της κομματικοκρατίας. Η παντελής έλλειψη διαδικασιών δημοκρατικού προγραμματισμού τις οποίες ασφαλώς στο πλαίσιο της πολιτικής και διοικητικής αυτοτέλειας η Περιφέρεια μπορούσε να αναπληρώσει με πρωτοβουλίες ανοικτού διαλόγου, αυτή τις αναπληρώνει με πρακτικές από το παλαιό καθεστώς της κρατικής περιφέρειας και του πελατειακού κράτους. Πρόκειται για τις κλασικές πρακτικές του παλαιοκομματισμού οι οποίες μαρτυρούν τους αδιατάρακτους δεσμούς της με τον κομματισμό και τον νεοπαραγοντισμό. Επιβεβαιώνοντας ότι δεν αρκεί η βιολογική ηλικία για τον πολιτικό νεωτερισμό, είναι οι ιδέες, οι πρακτικές και κυρίως το σύνολο της πολιτικής δράσης που τον αναδεικνύει.
Η σύγχρονη προοδευτική Περιφέρεια απαιτεί πολιτικές δημοκρατικής λειτουργίας, συμμετοχικές προγραμματικές διαδικασίες και ασφαλώς οργανωτικές και λειτουργικές πρακτικές που εμπεδώνουν την χρηστή διοίκηση και την ανοικτή στην κοινωνία διακυβέρνηση. Δεν αρκεί η βερμπαλιστική ετικέτα της δήθεν «προοδευτικότητας» όταν η πολιτική δράση αναπαράγει απλά κομματικές στοχεύσεις και προσωπικούς παραγοντισμούς. Υπό την έννοια αυτή ο νεοπαραγοντισμός της Περιφερειακής Αρχής  δεν συναντά την σοβαρή αμφισβήτηση από την «προοδευτική» μειοψηφία αλλά αντιθέτως διαχέεται χωρίς αντιστάσεις.
Όλα τα παραπάνω δεν περιορίζονται στο παράδειγμα της λειτουργίας των Αναπτυξιακών αλλά αγκαλιάζουν το σύνολο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Για όλα αυτά υπάρχει η ανάγκη ενός άλλου , αυθεντικά και ενεργά προοδευτικού δρόμου  που πρέπει να χαραχθεί και να ανοίξει με τις τοπικές κοινωνίες της Στερεάς στο προσκήνιο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…