Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΑ ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Του Κώστα Χαϊνά


Με αφορμή την υπόθεση «Αστερια» της Χαλκίδας, αναδείχθηκε για άλλη μια φορά ένα σοβαρό πρόβλημα που αφορά την ευθύνη της διαχείρισης ενός μεγάλου τμήματος της πόλης – όπως είναι η παραλιακή ζώνη- από μια διορισμένη Λιμενική Επιτροπή, η οποία χωρίς καμιά νομιμοποίηση, αποφασίζει για πολύ σημαντικά θέματα της πόλης, πολλές φορές εν αγνοία του ίδιου του Δήμου.
Η αποκατάσταση των “Αστεριών” έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στο Δήμο Χαλκιδέων περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Και ενώ όλοι περιμένουμε να ενταχθεί στην λειτουργία της πόλης και στην υπηρεσία των πολιτών οι υποδομές της, η πλαζ και όλες οι προβλεπόμενες λειτουργίες του έργου, ένας διαγωνισμός του Οργανισμού Λιμένων Ευβοίας (ΟΛΝΕ), που αφορούσε την “ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ”, έρχεται να δημιουργήσει νέα προβλήματα. Κατά πρώτον η διακήρυξη περιείχει όρους και απαιτήσεις σχετικά υπερβολικές για τα επιχειρηματικά δεδομένα της πόλης, με αποτέλεσμα να λειτουργεί αποτρεπτικά για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες και ιδιαίτερα σε νέους ανθρώπους που θα ήθελαν ίσως μέσα από μια συνεταιριστική μορφής επιχείρησης να αναλάβουν την διαχείριση ενός τέτοιου καταστήματος. Κατά δεύτερον και το κυριότερο διενεργείται ερήμην του Δήμου Χαλκιδέων και του Δημοτικού Συμβουλίου όπως αναδείχθηκε στην τελευταία του συνεδρίαση.
Το θέμα είναι ότι μάλλον θα συνεχίσουν οι εγκαταστάσεις των “Αστεριών” να μένουν αναξιοποίητες και εγκαταλειμμένες (άρα ασυντήρητες), και οι πολίτες να μην χαίρονται την πιο όμορφη κοντινή παραλιακά τοποθεσία της πόλης και οι αρμόδιο περά άλλων να τυρβάζουν.
Κατά τη γνώμη μας ο πυρήνας του προβλήματος, βρίσκεται στο γεγονός ότι η ευθύνη της διαχείρισης της παραλιακής ζώνης δεν ανήκει στον Δήμο, αλλά στις Λιμενικές Επιτροπές και στην περίπτωσή μας στον ΟΛΝΕ. Και αυτό δεν έχει να κάνει με τα πρόσωπα που στελεχώνουν τις Λιμενικές Επιτροπές, που ενδεχομένως να είναι καθόλα άξια. Έχει να κάνει με θέματα αρχής. Ότι δεν μπορεί να εμπλέκονται άλλες εξουσίες πέραν της τοπικής αυτοδιοίκησης, σε περιοχές που ανήκουν στο βασικό ιστό της πόλης. Και η αλήθεια είναι ότι αν και το νομικό πλαίσιο, εδώ και χρόνια δίνει την δυνατότητα στην αυτοδιοίκηση να διαχειρισθεί τα Λιμενικά Ταμεία, δυστυχώς κανένας Δήμος της Εύβοιας μέχρι σήμερα δεν έχει αναλάβει κάποια πρωτοβουλία. Ελπίζουμε ότι οι νέες δημοτικές αρχές να δρομολογήσουν τις σχετικές διαδικασίες προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών.

27-3-2015
Κώστας Χαϊνάς Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…