Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ

Πρώτος είχε ρίξει την ιδέα για λειτουργία θαλάσσιου ταξί στη Χαλκίδα ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Σπανός, πριν από πολλά χρόνια και πολλοί... γέλασαν τότε. Να όμως που ξαναέρχεται στο προσκήνιο της επικαιρότητας.
Ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Χαλκίδας Θοδωρής Γιαννούκος την κατέθεσε ως πρόταση στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου Χαλκιδέων και ο περιφερειακός σύμβουλος Σταμάτης Γκάβαλης ανέλαβε να την δημοσιοποιήσει   με λεπτομέρειες.
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή του ο κ. Γκάβαλης τονίζει ότι συμφωνεί με τηνπρόταση του κ. Γιαννούκου για θαλάσσιασυγκοινωνία, η οποία μπορεί να δώσει σημαντική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης συνδέοντας τις νέες δημοτικές ενότητες (Ανθηδώνα, Ληλάντιο, Αυλίδα) με το Κέντρο του νέου Δήμου.
Μάλιστα αναφέρεται και σε λεπτομέρειες του εγχειρήματος, τονίζοντας τα παρακάτω:
"Το μεγάλο μήκος ακτών τόσο του Δήμου Χαλκιδέων όσο και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας δίνουν την δυνατότητα για ευρεία και αποτελεσματική ανάπτυξη του συγκεκριμένου τρόπου μεταφορών.
Αν συνδυαστούν, μάλιστα, με τις τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές της Μαγνησίας και των Βόρειων Σποράδων μπορούν ν’ αποτελέσουν σοβαρό μοχλό ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος των περιοχών μας και ειδικά της Εύβοιας.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, Θαλάσσιο ταξί μπορεί να θεωρηθεί οποιοδήποτε σκάφος πάνω από έξι μέτρα το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη των είκοσι κόμβων και έχει ολική χωρητικότητα άνω των πέντε κόρων (περίπου οκτώ επιβάτες).
Οι άδειες χορηγούνται από τις λιμενικές αρχές και κοστίζουν ελάχιστα. Απαλλάσσονται από Φ.Π.Α. καθώς εξομοιώνονται με την εμπορική ναυσιπλοΐα ανοικτής θαλάσσης, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του 2008 του Υπουργείου Οικονομικών. Από τον ίδιο φόρο απαλλάσσεται η αγορά και η κατασκευή τους.
Σχεδόν όλα τα νησιά της Ελλάδας και πολλές τουριστικές περιοχές χρησιμοποιούν επιτυχημένα τα θαλάσσια ταξί, με κορυφαίο παράδειγμα τις Σπέτσες όπου λειτουργούν συνεχόμενα για πάνω από είκοσι πέντε χρόνια.
Οι Δημοτικές και Περιφερειακές αρχές οφείλουν ν’ αναγνωρίσουν και ν’ αξιοποιήσουν την δυναμική της θαλάσσιας συγκοινωνίας τόσο για την αποτελεσματικότερη κάλυψη των τοπικών αναγκών μεταφοράς όσο και για την ευκολότερη προσέλκυση νέων επισκεπτών, δίνοντας υπεραξία στο τουριστικό προϊόν τους.
Με το χαμηλό επενδυτικό κόστος τους και με λογικά κόμιστρα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ανοίγοντας νέα πεδία ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας.
Mε εκτιμηση και τιμη
Θεοδωρος Γ.Βρακας
Αρχιπλοιαρχος(Μ)ε.α.Π.Ν.
Επιθ.εμπ.πλοιων Υ.Ε.Ν.(τ.κ.ε.ε.π.Κ.Λ.Χαλκιδας)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.