Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΥΡΕΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ. Η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥΣ.

Η ευρεία αντικατάσταση των προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων στην Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας προφανώς συνδέεται και με καταστάσεις που σχετίζονται με τη διαμόρφωση των συστημάτων εξουσίας, γεγονός που επιβεβαιώνεται τόσο από την μαζικότητα όσο και από την κατ΄εξαίρεση υλοποίηση, μόνο στην Εύβοια.
Είναι δικαίωμα αλλά και υποχρέωση της κάθε Περιφερειακής Αρχής να αξιολογεί και να διαρθρώνει την υπηρεσιακή ηγεσία με τρόπον ώστε να παράγεται το καλύτερο αποτέλεσμα προς όφελος του «περιφερειακού» δημοσίου συμφέροντος. Οι επιλογές συνεπώς κρίνονται κυρίως από το παραγόμενο αποτέλεσμα.
Όμως το δικαίωμα αυτό δεν ασκείται αυθαίρετα. Στηρίζεται στην νομιμότητα και στην υπεράσπιση των αρχών της χρηστής διακυβέρνησης και της δίκαιης και αξιοκρατικής μεταχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της Διοίκησης.
Είναι απορίας άξια η «βουτιά» που επιχειρήθηκε στην υπηρεσιακή ιεραρχία με τον ορισμό ως Διευθυντών υπαλλήλων με βαθμό Δ. Εάν το κριτήριο είναι η «αξιοκρατία» τότε δικαιολογείται η ανησυχία για την έλλειψη ικανών στελεχών μεταξύ των βαθμών Α, Β, και Γ’. Αυτό πρέπει να διασαφηνιστεί. Εάν είναι έτσι πρόκειται για  ένα κρίσιμο πρόβλημα με το οποίο η Περιφερειακή Αρχή πρέπει να ασχοληθεί επισταμένως για την αναβάθμιση και την ενίσχυση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.
Μιας και αναφερθήκαμε στις «δεξιότητες» εικάζουμε ότι τα κριτήρια των επιλογών δεν είναι ούτε κομματικά ούτε φατριαστικά γεγονός που εάν συνέβαινε θα προξενούσε θλίψη και απογοήτευση για τις ισχυρές και αμετάπειστες νοοτροπίες του «κομματικού κράτους» και της νεοπαραγοντίστικης ανασύνταξής του σε περιφερειακό επίπεδο.
Τα στελέχη που απομακρύνθηκαν είχαν πλουσιότατη πείρα και προσέφεραν στον νομό. Αλλά ουδείς αναντικατάστατος. Ευχόμαστε και προσδοκούμε  τα νέα στελέχη να υπηρετήσουν με καλύτερους όρους το δημόσιο συμφέρον προς όφελος του ευβοϊκού λαού και να συνεισφέρουν με νέες σύγχρονες διοικητικές πρακτικές στην αναβάθμιση των υπηρεσιακών δομών της Περιφέρειας και της Περιφερειακής Ενότητας  της Εύβοιας.
Τέλος, ο ορισμός των Διευθυντών και Τμηματαρχών ως αναπληρωτών έως τον ορισμό κατ΄εφαρμογή της νομοθεσίας καθιστά επιτακτική την ανάγκη της λειτουργίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και της τοποθέτησης των προϊσταμένων με βάση την νόμιμη διαδικασία αξιολόγησης. Η αποφυγή της λειτουργίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων δεν πρέπει να αποτελεί άλλοθι για κανέναν.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…