Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψήφισμα ενάντια στην εγκατάσταση διοδίων στο δρόμο Σχηματάρι - Χαλκίδα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων στην τελευταία συνεδρίασή του ενέκρινε κατά πλειοψηφία το παρακάτω ψήφισμα :
Η εγκατάσταση αμφίπλευρου μετωπικού σταθμού διοδίων στο κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι- Χαλκίδα συναντά διαχρονικά πλέον την απόλυτη αντίθεση του Δήμου Χαλκιδέων καθώς και των κατοίκων και των φορέων της πόλης.
Ο νέος οδικός άξονας Σχηματάρι - Χαλκίδα έχει κατασκευαστεί με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους ως δημόσιο έργο και η συμπερίληψή του στην σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Ιονίας Οδού είναι άδικη και καταχρηστική. Ο Δήμος Χαλκιδέων απαιτεί την τροποποίηση της σύμβασης και την εξαίρεση του οδικού άξονα Σχηματάρι- Χαλκίδα από την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης.
Η τοπική οικονομία της πόλης υπόκειται ήδη στις ολέθριες συνέπειες της ανεργίας και της οικονομικής κρίσης. Η αύξηση του κόστους πρόσβασης στην Χαλκίδα με την τοποθέτηση των διοδίων θα πλήξει την ήδη δοκιμαζόμενη τοπική οικονομία.
Είναι απαξιωτικό για τους πολίτες της Χαλκίδας και της Εύβοιας, για τους άνεργους, για την φτωχοποιημένη από την κρίση ευβοϊκή κοινωνία, να υποχρεούνται να καταβάλουν το τίμημα των διοδίων για την κατασκευή ενός άλλου δρόμου στην Δυτική Ελλάδα την ίδια στιγμή που υποχρεώνονται να κινούνται στο φονικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, στο χειρότερο οδικό δίκτυο της χώρας.
Τέλος, ακόμη και εάν δεν συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι, η τοποθέτηση των διοδίων καθίσταται αδικαιολόγητη και παράνομη διότι δεν έχει εξασφαλιστεί η κατασκευή και λειτουργία ασφαλούς παράπλευρου οδικού δικτύου δηλαδή δεν υπάρχει η κρίσιμη προϋπόθεση για την λειτουργία διοδίων στο κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι- Χαλκίδα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων
• ΕΠΙΜΕΝΕΙ στην άρνησή του να δεχτεί την τοποθέτηση και λειτουργία διοδίων στο κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι -Χαλκίδα.
•  ΚΑΛΕΙ την Κυβέρνηση να προβεί άμεσα στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης για την Ιονία Οδό και να αφαιρέσει τον οδικό άξονα Σχηματάρι – Χαλκίδα από αυτήν.
• ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ για μία ακόμη φορά να εμποδίσει στην πράξη την κατασκευή του νέου Σταθμού Διοδίων στον κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι – Χαλκίδας.
• ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΕΙ τον Δήμαρχο να προβεί στις δέουσες ενέργειες σε πολιτικό και επιχειρησιακό επίπεδο, κινητοποιώντας τα μέσα του Δήμου, έτσι ώστε να αποτραπεί στην πράξη η τοποθέτηση των διοδίων.
• ΚΑΛΕΙ τους συλλογικούς φορείς της πόλης και κάθε δημότη να συμπαραταχθεί αγωνιστικά στις πρωτοβουλίες του Δήμου για την αποτροπή της τοποθέτησης των διοδίων.


                                                                                                         Γραφείο Τύπου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Π.Ο.Α.Υ. ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ

Η χωροθέτηση Περιοχής Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργιών (Π.Ο.Α.Υ) στο Μαρμάρι και συγκεκριμένα στον όρμο Πόρτο Λάφια έχει ξεσηκώσει θύελα διαμαρτυριών στην Νότια Καρυστία και έχει κινητοποιήσει τον Δήμο Καρύστου. Για το θέμα αυτό έγινε συζήτηση στην Βουλή, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011 στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και επί την επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής ο Βουλευτής Ευβοίας κ. Κώστας Μαρκόπουλος.Η συζήτηση όπως καταγράφεται στα Πρακτικά της Βουλής έχει ως εξής: Κύριε Μαρκόπουλε, έχετε δύο λεπτά χρόνο ανάπτυξης της ερώτησης. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Κύριε Υπουργέ, εκτιμώ πάρα πολύ την παρουσία σας σήμερα εδώ, δοθέντος ότι ξέρω ότι στο Υπουργείο σας γίνεται συζήτηση για το ειδικό χωροταξικό για τις υδατοκαλλιέργειες. Εκτιμώ την παρουσία σας, γιατί η ερώτηση έχει απόλυτη σχέση.
Γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι οι υδατοκαλλιέργειες είναι ένας πολύ δυναμικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας, εξαγωγικό…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.