Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψήφισμα ενάντια στην εγκατάσταση διοδίων στο δρόμο Σχηματάρι - Χαλκίδα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων στην τελευταία συνεδρίασή του ενέκρινε κατά πλειοψηφία το παρακάτω ψήφισμα :
Η εγκατάσταση αμφίπλευρου μετωπικού σταθμού διοδίων στο κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι- Χαλκίδα συναντά διαχρονικά πλέον την απόλυτη αντίθεση του Δήμου Χαλκιδέων καθώς και των κατοίκων και των φορέων της πόλης.
Ο νέος οδικός άξονας Σχηματάρι - Χαλκίδα έχει κατασκευαστεί με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους ως δημόσιο έργο και η συμπερίληψή του στην σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Ιονίας Οδού είναι άδικη και καταχρηστική. Ο Δήμος Χαλκιδέων απαιτεί την τροποποίηση της σύμβασης και την εξαίρεση του οδικού άξονα Σχηματάρι- Χαλκίδα από την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης.
Η τοπική οικονομία της πόλης υπόκειται ήδη στις ολέθριες συνέπειες της ανεργίας και της οικονομικής κρίσης. Η αύξηση του κόστους πρόσβασης στην Χαλκίδα με την τοποθέτηση των διοδίων θα πλήξει την ήδη δοκιμαζόμενη τοπική οικονομία.
Είναι απαξιωτικό για τους πολίτες της Χαλκίδας και της Εύβοιας, για τους άνεργους, για την φτωχοποιημένη από την κρίση ευβοϊκή κοινωνία, να υποχρεούνται να καταβάλουν το τίμημα των διοδίων για την κατασκευή ενός άλλου δρόμου στην Δυτική Ελλάδα την ίδια στιγμή που υποχρεώνονται να κινούνται στο φονικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, στο χειρότερο οδικό δίκτυο της χώρας.
Τέλος, ακόμη και εάν δεν συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι, η τοποθέτηση των διοδίων καθίσταται αδικαιολόγητη και παράνομη διότι δεν έχει εξασφαλιστεί η κατασκευή και λειτουργία ασφαλούς παράπλευρου οδικού δικτύου δηλαδή δεν υπάρχει η κρίσιμη προϋπόθεση για την λειτουργία διοδίων στο κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι- Χαλκίδα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων
• ΕΠΙΜΕΝΕΙ στην άρνησή του να δεχτεί την τοποθέτηση και λειτουργία διοδίων στο κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι -Χαλκίδα.
•  ΚΑΛΕΙ την Κυβέρνηση να προβεί άμεσα στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης για την Ιονία Οδό και να αφαιρέσει τον οδικό άξονα Σχηματάρι – Χαλκίδα από αυτήν.
• ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ για μία ακόμη φορά να εμποδίσει στην πράξη την κατασκευή του νέου Σταθμού Διοδίων στον κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι – Χαλκίδας.
• ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΕΙ τον Δήμαρχο να προβεί στις δέουσες ενέργειες σε πολιτικό και επιχειρησιακό επίπεδο, κινητοποιώντας τα μέσα του Δήμου, έτσι ώστε να αποτραπεί στην πράξη η τοποθέτηση των διοδίων.
• ΚΑΛΕΙ τους συλλογικούς φορείς της πόλης και κάθε δημότη να συμπαραταχθεί αγωνιστικά στις πρωτοβουλίες του Δήμου για την αποτροπή της τοποθέτησης των διοδίων.


                                                                                                         Γραφείο Τύπου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…