Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΦΡΑΓΜΑ ΜΑΝΙΚΙΩΝ. Ένα έργο που πηγαίνει ημιτελές στις καλένδες;


 Γράφει ο Δημήτρης Κατσούλης

Το Φράγμα των Μανικίων είναι ένα πολύπαθο και ανολοκλήρωτο έργο που διαρκώς παραπέμπεται στις καλένδες ενώ δυστυχώς στη συνείδηση των αρμοδίων αλλά και των πολιτών καταγράφεται ως μία ακόμη χαμένη υπόθεση.
Την ίδια στιγμή η Εύβοια αναφέρεται σε όλες τις επίσημες εκθέσεις για την κλιματική αλλαγή ως μία από τις περιοχές που απειλούνται από την ερημοποίηση λόγω της μείωσης των υδατικών αποθεμάτων και της διάβρωσης των ακτών της. Κοντά σε αυτό προστίθεται – όχι τόσο για την περιοχή του φράγματος- το τεράστιο πρόβλημα της νιτρορύπανσης για το οποία ήδη η Ελλάδα καταδικάζεται και πληρώνει πρόστιμα αλλά και ανυπολόγιστη ζημιά στη δημόσια υγεία και στο περιβάλλον.
Γύρω από το κόστος της ολοκλήρωσης του Φράγματος διακινούνται διαφορετικές εκτιμήσεις, άλλος μιλά για 20.000.000 ευρώ, άλλος για 37.000.000 ευρώ και άλλος για 80.000.000 ευρώ. Είναι τουλάχιστον αναγκαίο και χρήσιμο να προσδιοριστεί το πραγματικό κόστος και να αναλυθεί στα διαφορετικά στάδια ολοκλήρωσης, δηλαδή πιο είναι το κόστος της ολοκλήρωσης των έργων του Φράγματος, πιο το κόστος των δικτύων, έχει ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη που ανέθεσε η Περιφέρεια το 2013; πιες εναλλακτικές λύσεις στην παρούσα συγκυρία μειώνουν το κόστος και επικαιροποιούν την συμβολή του έργου στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.
Εξάλλου  το  πολύπαθο αυτό έργο  έχει περάσει την φάση της πολυλογίας των αρμοδίων την εποχή που οι πόροι ήταν υπαρκτοί και η αναζήτησή τους  καρποφόρα. Σήμερα στην φάση της δεδομένης απομείωσης έως εκμηδενισμού των πόρων  χρειάζεται εγρήγορση και ρεαλισμός αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υποβαθμίζεται η σημασία, η αναγκαιότητα και κυρίως  η ρεαλιστική προοπτική ενός έργου που δεν πρέπει να ξεχαστεί, να ματαιωθεί και να πάει στα αζήτητα.
Η σημασία του έργου αυτού και υπό το πρίσμα των συνεπειών που προβλέπεται να έχει η Εύβοια από την ερημοποίηση και γενικότερα την κλιματική αλλαγή καθώς και η σημασία του για την τοπική ανάπτυξη επιβάλλουν την επανατοποθέτηση του Φράγματος των Μανικίων   στις άμεσες προτεραιότητες της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας αλλά και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας ιδίως των τομέων των πρώην ΥΠΕΚΑ και Αγροτικής Ανάπτυξης.

Σε κάθε περίπτωση η διαχείριση του έργου αυτού απαιτεί, πέραν της πλήρους διαφάνειας και ενημέρωσης, σοβαρές συμπεριφορές διοίκησης και  ηγεσίας σε αντίστροφη πορεία με τις έως τώρα συμπεριφορές ευκαιριακής ανάδειξης στην κονίστρα της ψηφοσυλλογής των διαφόρων πολιτικών παραγόντων. Οι καιροί δεν επιτρέπουν επιστροφή στο παρελθόν αλλά μετρημένες ρεαλιστικές κινήσεις για να αποκτήσει μέλλον ο τόπος. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.