Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟΜΙΟ- ΠΛΑΤΑΝΑ

ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ

Το πρόβλημα με την  επικίνδυνη διάβαση του δρόμου Στόμιο – Πλατάνα  έχει περισσότερες από μία διαστάσεις αλλά είναι τόσο επείγουσα η διασφάλιση της  ασφάλειας και της ακεραιότητας των διερχομένων οχημάτων και οδηγών ώστε η ανάλυση των άλλων διαστάσεων του προβλήματος ετούτη την στιγμή είναι ίσως περιττή.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στην οποία ανήκει η ευθύνη του δρόμου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την πρόσφατη Απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα (27/1/2011) που δημοσιεύτηκε με τον αριθμό ΔΜΕΟ/6105/ε/1052 π.ε. στο ΦΕΚ, τεύχος ΑΑΠ 15 /11-2-2011[1] («Χαρακτηρισμός των κάτωθι νέων οδικών τμημάτων του Νομού Ευβοίας ως τμημάτων του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου του Νομού Ευβοίας……4. «Παράκαμψη Οξυλίθου», μήκους 4120 m με αρχή τη Χ.Θ.7+370 στη Γέφυρα Οξυλίθου- δια παραλίας στομίου- και τέλος την Χ.Θ.11+490 στην  Πλατάνα, της Επαρχιακής Οδού (8)  του Πρωτεύοντος Δικτύου «Χάνια Αυλωναρίου- Οριό- Οξύλιθος- Πλατάνα – Παραλία Κύμης» με αφατηρία χιλιομέτρησης τα Χάνια Αυλωναρίου») οφείλει να πάρει άμεσα μέτρα. Εάν δεν υπάρξει τρόπος ασφαλούς – έστω προσωρινής- αποκατάστασης  της διάβασης είτε με την επαναλειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών που είχε τοποθετήσει ο Δήμος Κύμης, είτε με άλλον τρόπο, οφείλει να κλείσει προσωρινά τον δρόμο έως την αποκατάσταση της ασφαλούς χρήσης του. 
Το ίδιο και η Αστυνομική Διεύθυνση Εύβοιας  όφειλε να είχε από την πρώτη στιγμή αποφανθεί για τον τρόπο αστυνόμευσης  και διασφάλισης της ασφαλούς χρήσης του δρόμου ή να απαγορεύσει την χρήση του προκειμένου να αποτρέψει την πρόκληση ατυχημάτων, όχι νόμο αναίμακτων – ευτυχώς- όπως αυτό που συνέβη λίγες ώρες πριν, αλλά και άλλων πολύ πιο σοβαρών.
Δυστυχώς βρισκόμαστε μπροστά σε έναν όχι και τόσο  απρόβλεπτο – τουλάχιστον για εμάς- παραλογισμό.  Διακόπτεται η έστω παράτυπη αλλά ανεκτή από  όλους τους αρμοδίους παράγοντες διαδικασία χρήσης του δρόμου, ως μέσον πίεσης προς την Περιφέρεια η οποία από την άλλη πλευρά ενώ πλέον  έχει αναγνωριστεί πλήρως η ευθύνης της για τον δρόμο δεν έχει να προτείνει άλλη λύση  όταν δεν καλύπτει την ήδη λειτουργούσα παράτυπη.  Ενώ την ίδια ώρα εκατοντάδες οδηγοί κινδυνεύουν άμεσα και έμπρακτα  οι αρμόδιοι ή αναρμόδιοι δημόσιοι λειτουργοί ανταλλάσουν θεωρητικού περιεχομένου αλληλογραφία.
Τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα, μετά και την οριστική λήξη της διελκυστίνδας για την ευθύνη του δρόμου. Ο δρόμος Στόμιο - Πλατάνα πρέπει να αποκατασταθεί πλήρως και με τον καταλληλότερο τεχνικά τρόπο – για να μην έχουμε το χάλι παλαιότερων έργων της κρατικής Περιφέρειας επί του ίδιου δρόμου στο Στόμιο. Να εφαρμοστεί η καλύτερη μελέτη, γιατί περί αυτού πλέον διεξάγεται η αντιπαράθεση των αρμοδίων και αναρμοδίων παραγόντων. Εάν δεν υπάρχει πλέον λύση για την προσωρινή ασφαλή χρήση του δρόμου, ο δρόμος πρέπει να κλείσει άμεσα. Αυτό έχει ασφαλώς αρνητικές συνέπειες στην τοπική οικονομία αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Εάν όμως υπάρχει τρόπος προσωρινής ασφαλούς χρήσης η Περιφέρεια και μόνο αυτή πλέον πρέπει να αναλάβει την ευθύνη να την εφαρμόσει.
Για την τοπική κοινωνία οι επιπτώσεις αυτής της κατάστασης είναι κατανοητές. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανεχθεί άλλο την διελκυστίνδα ή την υπεκφυγή.  Απαιτείται άμεση και πλήρης ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας την οποία αφορά πρώτα από όλους -και προπαντός περισσότερο από τους εκατέρωθεν αρμοδίους και μελετητές-  η διαδικασία δρομολόγησης, υλοποίησης και καλής εκτέλεσης των έργων αποκατάστασης του δρόμου Στόμιο - Πλατάνα. Η ενημέρωση αυτή προς την τοπική κοινωνία είναι υποχρέωση και του Περιφερειακού Συμβουλίου της Στερεάς Ελλάδας που συνεδριάζει αύριο, στις 27 Απριλίου 2011, στην Λαμία. Την αναμένουμε.


[1] Η ανωτέρω Απόφαση ΔΜΕΟ/6105/ε/1052 π.ε. στο ΦΕΚ, τεύχος ΑΑΠ 15 /11-2-2011 αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι: « 3. Τα υπόψη νέα οδικά τμήματα είναι εξ΄ ολοκλήρου κατασκευασμένα και έχουν δοθεί από ετών στην κυκλοφορία. 4. Η λειτουργική σημασία των νέων οδών είναι μεγάλη διότι αναβαθμίζεται η οδική ασφάλεια τόσο σε υπερτοπικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, αφού οι παλαιές χαράξεις των ως άνω Επαρχιακών Οδών που περνούν από τους οικισμούς, έχουν ανεπαρκή γεωμετρικά και λειτουργικά στοιχεία και εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια πεζών και οχημάτων. 5. Οι εν λόγω παρακάμψεις έχουν σκοπό να διευκολύνουν τις υπεραστικές μετακινήσεις των οχημάτων που κατευθύνονται σε άλλες τοποθεσίες έξω από τα χωριά και συνεισφέρουν στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στα παλαιά τμήματα των Επαρχιακών Οδών. 6. Αναβαθμίζεται η εξυπηρέτηση σημαντικών λιμένων του Νομού Ευβοίας (Παραλία Κύμης, Λίμνη, Ροβιές) που ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες παρουσιάζουν έντονη κίνηση λόγω τουρισμού και έτσι βελτιώνεται η σύνδεση τους με το Νομό Αττικής. 7. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του Νόμου 1418/84 επιτρέπεται σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με τον χαρακτηρισμό τμημάτων οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών λόγω παραλαγών ή χρησιμοποίησής τους ως κλάδων κυκλοφοριακών κόμβων ή για άλλους ανάλογους λόγους ο καθορισμός γίνεται με απόφαση του- τότε- Υπουργού Δημοσίων Έργων (και νυν Υπουργού ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ.) που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κύβερνήσεως»
Επίσης αναφέρει ως σχετικό 20 η εν λόγω Απόφαση «Την 5/10 Απόφαση από το Πρακτικό 8/10/12-5-2010 της Συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ευβοίας, με το οποίο ομόφωνα εγκρίνεται ο χαρακτηρισμός νέων οδικών τμημάτων ως Επαρχιακών και αναλαμβάνεται η ευθύνη συντήρησης αυτών»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…