Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟΜΙΟ-ΠΛΑΤΑΝΑ: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΣΟΒΑΡΟ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.


Σχόλιο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΤΣΟΥΛΗ

Η απαντήσεις που δόθηκαν από την πολιτική εκπροσώπηση και τον Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, η επιστολή κυβερνητικού Βουλευτή για το ίδιο θέμα, οι ανακοινώσεις του Δήμου Κύμης Αλιβερίου αλλά και το ρεπορτάζ του τοπικού και περιφερειακού τύπου για την συζήτηση του θέματος στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την 27η Απριλίου 2010 σκιαγραφούν  τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος: δρόμος Στόμιο- Πλατάνα
 Οι εμπλεκόμενοι φέρονται να ερίζουν, αρκετά χρόνια μετά την ανάδειξη του προβλήματος, δεδομένου ότι είχε προηγηθεί  περισσότερο από μία δεκαετία πριν η υπόθεση του καταρρέοντος από την πλευρά της θάλασσας δρόμου του Στομίου. Ερίζουν πλέον – όχι για την αρμοδιότητα επί του δρόμου αλλά-  για το περιεχόμενο των μελετών!!! Από τα λεγόμενά τους φαίνεται ότι το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ διά της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων έχει ζητήσει μελέτη από το Πανεπιστήμιο Πατρών η οποία έχει παραδοθεί, εγκριθεί  και αναμένεται, ως γράφεται, η δημοπράτησή της από την ίδια Υπηρεσία. Η μελέτη αυτή, όπως λέγεται αντιμετωπίζει το πρόβλημα της κατολίσθησης και ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται περίπου σε 1.000.000 Ευρώ. Επίσης από τα αναφερόμενα από την πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Εύβοιας έχει αναθέσει μελέτη η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί  εντός του έτους, ίσως και εντός του καλοκαιριού. Η μελέτη αυτή αντιμετωπίζει – πάλι σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα- το πρόβλημα και από την κατολίσθηση και από την θάλασσα. Πλην όμως δεν είναι ακόμη σαφής η προσέγγιση του συνολικού κόστους του έργου και συνεπώς η δυνατότητα χρηματοδότησής του.  

Από τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας αναφέρθηκε ότι ο δρόμος παραμένει κλειστός. Δηλαδή από την υπηρεσία που έχει την ευθύνη ο δρόμος θεωρείται κλειστός. Σχεδόν τρία χρόνο μετά την κατολίσθηση που κόστισε την σωματική ακεραιότητα μίας νεαρής κοπέλας, τρία χρόνια διέλευσης από την μία λωρίδα του δρόμου με φωτεινούς σηματοδότες, τρία χρόνια κινδύνου και αγανάκτησης  συναντάμε πάλι την κλασική δημοσιοϋπαλληλική αναλγησία. Τι θα πει ο δρόμος είναι κλειστός; Εάν είναι κλειστός, η υπηρεσία που έχει την ευθύνη του τοποθετεί εμπόδια που καθιστούν ανέφικτη την χρήση του. Ο δρόμος δεν κλείνει μόνος του με έγγραφα ή μέσα από γραφεία. Εάν δεν φροντίσει να παραμείνει κλειστός ο δρόμος τότε έχει την αστική και ποινική ευθύνη για κάθε υλική ή μη ζημία που θα προκληθεί σε όχημα ή επιβάτη.

Ο δρόμος αυτός δεν είναι μία οποιαδήποτε ατραπός που παραμένει κλειστή για χρόνια μέχρις ότου οι αρμόδιοι ξυπνήσουν από τον  ραστώνη τους. Είναι ο βασικός δρόμος πρόσβασης στο Λιμάνι της Κύμης και έχει τεράστια σημασία για την τοπική ανάπτυξη. Η κλασική πρακτική του συστήματος των δημοσίων έργων: πολύχρονες μελέτες, πακτωλός χρημάτων και επισφαλή έργα για τα οποία κανένας δεν μπαίνει φυλακή, μπορεί να φαντάζει αυτονόητη σε όσους δεν έχουν καταλάβει ότι οι έλληνες πολίτες δεν περιμένουν άλλο. Αυτή η Ελλάδα πρέπει να τελειώνει.

Εάν πράγματι υπάρχει σοβαρή αντιμετώπιση του προβλήματος σε επίπεδο εκπονούμενων μελετών απαιτείται η πλήρης και ειλικρινής ενημέρωση των πολιτών που κατανοούν την εύλογη χρονική διάρκεια που απαιτείται για την ολοκλήρωση αυτών των μελετών.
Παράλληλα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας οφείλει τώρα να εξασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους ώστε μετά την ολοκλήρωση των μελετών να δημοπρατηθούν άμεσα τα έργα.
Να υπάρξει υπεύθυνη ενημέρωση  για την μελέτη που ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών, να εκτιμηθεί η λειτουργικότητα της πρότασης, σε τελική ανάλυση να μην απεμπλακεί το Υπουργείο Υποδομών από την αντιμετώπιση του προβλήματος. Εάν οι δύο μελετητικές διαδικασίες μπορούν να συγκεραστούν έτσι ώστε το ωριμότερο τμήμα, εκείνο που φαίνεται ότι έχει εγκρίνει το Υπουργείο Υποδομών  μπορεί να κατασκευαστεί αυτοτελώς καλό είναι να μην χαθεί αυτή η δυνατότητα που εμπλέκει το Υποδομών στην επίλυση του προβλήματος.
Είναι χρήσιμη μία δημόσια συζήτηση και σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το Υπουργείο Υποδομών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το Τεχνικό Επιμελητήριο, τους μελετητές, με την παρουσία των τοπικών αρχών,  έτσι ώστε να  αποσαφηνιστούν οι προτεινόμενες λύσεις και να επιλεγούν οι καλύτερες. Επιτέλους ας γίνει και κάτι σοβαρό σε αυτόν το τόπο.
Να δοθεί σαφές χρονοδιάγραμμα για να γνωρίζει η τοπική κοινωνία την πορεία επίλυσης του προβλήματος.
Να αντιμετωπιστεί με υπευθυνότητα και από την Υπηρεσία που έχει την ευθύνη του δρόμου, δηλαδή την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας  το θέμα της προσωρινής ασφαλούς χρήσης του. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να εξαντληθούν όλες οι προσπάθειες ώστε ο δρόμος να μείνει σε λειτουργία λαμβανομένων από τις Υπεύθυνες Αρχές  όλων των μέτρων προστασίας. Το πολύμηνο ή μάλλον πολυετές πραγματικό κλείσιμο του δρόμου θα ζημιώσει την τοπική οικονομία.
 Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας  οφείλει να αντιμετωπίσει άμεσα και με υπευθυνότητα το πρόβλημα προς την κατεύθυνση της προσωρινής ασφαλούς χρήσης του δρόμου, έχοντας παράλληλα μόνιμη και σταθερή φροντίδα για την αντιμετώπιση των αναπόφευκτων μικρών ή μεγάλων καταπτώσεων, κάθε φορά με τεχνική ευθύνη, μη επιτρέποντας σε αναρμόδιους να παρεμβαίνουν και να κάνουν τα πράγματα χειρότερα.
Η ευθύνη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας είναι πλέον αποκλειστική, οφείλει να επιδείξει έμπρακτο και κυρίως αποδοτικό ενδιαφέρον. Η υπόθεση του δρόμου του Στομίου είναι  πολυδιάστατα σημαντική και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τον ίδιο αναποτελεσματικό και πολιτικά ανώφελο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν έως σήμερα τα ζητήματα της περιοχής. Επαναλαμβάνουμε: Επιτέλους ας γίνει κάτι σοβαρό σε αυτό τον τόπο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο