Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟΜΙΟ-ΠΛΑΤΑΝΑ: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΣΟΒΑΡΟ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.


Σχόλιο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΤΣΟΥΛΗ

Η απαντήσεις που δόθηκαν από την πολιτική εκπροσώπηση και τον Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, η επιστολή κυβερνητικού Βουλευτή για το ίδιο θέμα, οι ανακοινώσεις του Δήμου Κύμης Αλιβερίου αλλά και το ρεπορτάζ του τοπικού και περιφερειακού τύπου για την συζήτηση του θέματος στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την 27η Απριλίου 2010 σκιαγραφούν  τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος: δρόμος Στόμιο- Πλατάνα
 Οι εμπλεκόμενοι φέρονται να ερίζουν, αρκετά χρόνια μετά την ανάδειξη του προβλήματος, δεδομένου ότι είχε προηγηθεί  περισσότερο από μία δεκαετία πριν η υπόθεση του καταρρέοντος από την πλευρά της θάλασσας δρόμου του Στομίου. Ερίζουν πλέον – όχι για την αρμοδιότητα επί του δρόμου αλλά-  για το περιεχόμενο των μελετών!!! Από τα λεγόμενά τους φαίνεται ότι το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ διά της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων έχει ζητήσει μελέτη από το Πανεπιστήμιο Πατρών η οποία έχει παραδοθεί, εγκριθεί  και αναμένεται, ως γράφεται, η δημοπράτησή της από την ίδια Υπηρεσία. Η μελέτη αυτή, όπως λέγεται αντιμετωπίζει το πρόβλημα της κατολίσθησης και ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται περίπου σε 1.000.000 Ευρώ. Επίσης από τα αναφερόμενα από την πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Εύβοιας έχει αναθέσει μελέτη η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί  εντός του έτους, ίσως και εντός του καλοκαιριού. Η μελέτη αυτή αντιμετωπίζει – πάλι σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα- το πρόβλημα και από την κατολίσθηση και από την θάλασσα. Πλην όμως δεν είναι ακόμη σαφής η προσέγγιση του συνολικού κόστους του έργου και συνεπώς η δυνατότητα χρηματοδότησής του.  

Από τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας αναφέρθηκε ότι ο δρόμος παραμένει κλειστός. Δηλαδή από την υπηρεσία που έχει την ευθύνη ο δρόμος θεωρείται κλειστός. Σχεδόν τρία χρόνο μετά την κατολίσθηση που κόστισε την σωματική ακεραιότητα μίας νεαρής κοπέλας, τρία χρόνια διέλευσης από την μία λωρίδα του δρόμου με φωτεινούς σηματοδότες, τρία χρόνια κινδύνου και αγανάκτησης  συναντάμε πάλι την κλασική δημοσιοϋπαλληλική αναλγησία. Τι θα πει ο δρόμος είναι κλειστός; Εάν είναι κλειστός, η υπηρεσία που έχει την ευθύνη του τοποθετεί εμπόδια που καθιστούν ανέφικτη την χρήση του. Ο δρόμος δεν κλείνει μόνος του με έγγραφα ή μέσα από γραφεία. Εάν δεν φροντίσει να παραμείνει κλειστός ο δρόμος τότε έχει την αστική και ποινική ευθύνη για κάθε υλική ή μη ζημία που θα προκληθεί σε όχημα ή επιβάτη.

Ο δρόμος αυτός δεν είναι μία οποιαδήποτε ατραπός που παραμένει κλειστή για χρόνια μέχρις ότου οι αρμόδιοι ξυπνήσουν από τον  ραστώνη τους. Είναι ο βασικός δρόμος πρόσβασης στο Λιμάνι της Κύμης και έχει τεράστια σημασία για την τοπική ανάπτυξη. Η κλασική πρακτική του συστήματος των δημοσίων έργων: πολύχρονες μελέτες, πακτωλός χρημάτων και επισφαλή έργα για τα οποία κανένας δεν μπαίνει φυλακή, μπορεί να φαντάζει αυτονόητη σε όσους δεν έχουν καταλάβει ότι οι έλληνες πολίτες δεν περιμένουν άλλο. Αυτή η Ελλάδα πρέπει να τελειώνει.

Εάν πράγματι υπάρχει σοβαρή αντιμετώπιση του προβλήματος σε επίπεδο εκπονούμενων μελετών απαιτείται η πλήρης και ειλικρινής ενημέρωση των πολιτών που κατανοούν την εύλογη χρονική διάρκεια που απαιτείται για την ολοκλήρωση αυτών των μελετών.
Παράλληλα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας οφείλει τώρα να εξασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους ώστε μετά την ολοκλήρωση των μελετών να δημοπρατηθούν άμεσα τα έργα.
Να υπάρξει υπεύθυνη ενημέρωση  για την μελέτη που ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών, να εκτιμηθεί η λειτουργικότητα της πρότασης, σε τελική ανάλυση να μην απεμπλακεί το Υπουργείο Υποδομών από την αντιμετώπιση του προβλήματος. Εάν οι δύο μελετητικές διαδικασίες μπορούν να συγκεραστούν έτσι ώστε το ωριμότερο τμήμα, εκείνο που φαίνεται ότι έχει εγκρίνει το Υπουργείο Υποδομών  μπορεί να κατασκευαστεί αυτοτελώς καλό είναι να μην χαθεί αυτή η δυνατότητα που εμπλέκει το Υποδομών στην επίλυση του προβλήματος.
Είναι χρήσιμη μία δημόσια συζήτηση και σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το Υπουργείο Υποδομών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το Τεχνικό Επιμελητήριο, τους μελετητές, με την παρουσία των τοπικών αρχών,  έτσι ώστε να  αποσαφηνιστούν οι προτεινόμενες λύσεις και να επιλεγούν οι καλύτερες. Επιτέλους ας γίνει και κάτι σοβαρό σε αυτόν το τόπο.
Να δοθεί σαφές χρονοδιάγραμμα για να γνωρίζει η τοπική κοινωνία την πορεία επίλυσης του προβλήματος.
Να αντιμετωπιστεί με υπευθυνότητα και από την Υπηρεσία που έχει την ευθύνη του δρόμου, δηλαδή την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας  το θέμα της προσωρινής ασφαλούς χρήσης του. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να εξαντληθούν όλες οι προσπάθειες ώστε ο δρόμος να μείνει σε λειτουργία λαμβανομένων από τις Υπεύθυνες Αρχές  όλων των μέτρων προστασίας. Το πολύμηνο ή μάλλον πολυετές πραγματικό κλείσιμο του δρόμου θα ζημιώσει την τοπική οικονομία.
 Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας  οφείλει να αντιμετωπίσει άμεσα και με υπευθυνότητα το πρόβλημα προς την κατεύθυνση της προσωρινής ασφαλούς χρήσης του δρόμου, έχοντας παράλληλα μόνιμη και σταθερή φροντίδα για την αντιμετώπιση των αναπόφευκτων μικρών ή μεγάλων καταπτώσεων, κάθε φορά με τεχνική ευθύνη, μη επιτρέποντας σε αναρμόδιους να παρεμβαίνουν και να κάνουν τα πράγματα χειρότερα.
Η ευθύνη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας είναι πλέον αποκλειστική, οφείλει να επιδείξει έμπρακτο και κυρίως αποδοτικό ενδιαφέρον. Η υπόθεση του δρόμου του Στομίου είναι  πολυδιάστατα σημαντική και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τον ίδιο αναποτελεσματικό και πολιτικά ανώφελο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν έως σήμερα τα ζητήματα της περιοχής. Επαναλαμβάνουμε: Επιτέλους ας γίνει κάτι σοβαρό σε αυτό τον τόπο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…