Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΏΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Σ.ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΣΤΟΜΙΟ - ΠΛΑΤΑΝΑ



Σήμερα, 27-4-2011, ενόψει της Συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου υπήρξαν απαντήσεις για το θέμα του δρόμου Στόμιο- Πλατάνα  από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας και τον Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας κ. Μπουραντά. Στο ίδιο θέμα παρενέβει με επιστολή του στον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Συμεών Κεδίκογλου. Παραθέτουμε τα κείμενα όπως δημοσιεύτηκαν στο site http://www.eviaportal.gr/  και επιφυλασσόμαστε για τον σχολιασμό τους σε νέα δημοσίευσή μας, διότι, πράγματι το θέμα παρουσιάζει πολυδιάστατο ενδιαφέρον.
Η εισήγηση που κατέθεσαν οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Στ.Ελλάδας σχετικά με τη "Συντήρηση δημοτικής οδού Γέφυρα Οξυλίθου – Στόμιο - Πλατάνα":

"Μετά τις υπ’ αρίθμ. 4980/8.3.2011, 6426/23.3.2011, 7700/7.4.2011 συνημμένες επιστολές κ. Δημάρχου Κύμης – Αλιβερίου σας ενημερώνουμε τα ακόλουθα:
• Η έρευνα – τεχνική περιγραφή του Πανεπιστημίου Πατρών της μελέτης της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΥΑΣ) δεν αμφισβητείται από τη Διεύθυνσή μας (ΔΤΕΠΕΕ), είναι χρήσιμη, πλην όμως δεν αποτελεί μελέτη εφαρμογής κατά την έννοια του Νόμου 3316/05 περί μελετών και ούτε ασχολείται με όλα τα προβλήματα σε όλο το μήκος του δρόμου.
• Η υπηρεσία μας έχει αναθέσει τη μελέτη «Αντιμετώπιση καταπτώσεων – κατολισθήσεων επί της δημοτικής οδού Στόμιο – διασταύρωση με επαρχιακή οδό 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα)» ύστερα από δημοπράτηση σύμφωνα με το Ν.3316/05 σε σύμπραξη μελετητικών γραφείων. Η μελέτη αυτή περιλαμβάνει την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων της οδού από το Στόμιο έως τη διασταύρωση με την επαρχιακή οδό 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα) σε μήκος 2,5 χλμ, ήτοι, πέραν των καταπτώσεων, πολύ σημαντικά προβλήματα κατολισθήσεων και διάβρωσης από την πλευρά της θάλασσας. Περιλαμβάνει όλα τα στάδια μελετών τα οποία είναι απαραίτητα για τη δημοπράτηση του έργου, ήτοι Τοπογραφική, Στατική, Γεωτεχνική, Γεωλογική και Περιβαλλοντική μελέτη, σύμφωνα και με την εγκύκλιο Ε38/2005 του ΥΠΕΧΩΔΕ. Γίνεται προσπάθεια η μελέτη του έργου να ολοκληρωθεί εντός του καλοκαιριού ώστε να δημοπρατηθεί το έργο το συντομότερο δυνατό.
• Η ευθύνη συντήρησης της δημοτικής οδού από γέφυρα Οξυλίθου – Στόμιο – έως την διασταύρωση με την επαρχιακή οδό 8: Οξυλίθου – παραλίας Κύμης ανατέθηκε με την 44070/2194/25.5.09 ΔΔΕ απόφαση Γ.Γ. Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην Ν.Α. Εύβοιας. Η οδός, από το εστιατόριο «Φάρος» έως τη διασταύρωση με την επαρχιακή οδό 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα), παραμένει κλειστή για όλα τα οχήματα εξαιτίας των πολλών και ουσιωδών (κατά την έννοια του Ν.3669/08) προβλημάτων της. Η άρση της επικινδυνότητας του φαινομένου των καταπτώσεων δεν αίρει σε καμία περίπτωση τη συνολική επικινδυνότητα της οδού, λόγω της ύπαρξης των υπολοίπων φαινομένων (ολίσθηση, θαλάσσια διάβρωση με τμήματα της οδού να υποχωρούν μέσα σε μια νύχτα, σπασμένοι τοίχοι αντιστήριξης από την πλευρά της θάλασσας)."


Το καλοκαίρι η ολοκλήρωση της μελέτης για το δρόμο στο Στόμιο

"Απάντηση δίνει ο Αντιπεριφερειάρχης Εύβοιας, Θανάσης Μπουραντάς για το έργο αποκατάστασης του δρόμου στο Στόμιο Οξυλίθου. Μεταξύ άλλων υποστηρίζεται σε σχετική ανακοίνωση πως η φερόμενη ως μελέτη είναι μόνο μια πρόταση, ενώ το έργο είναι ιδιαίτερα δύσκολο να υλοποιηθεί. Συγκεκριμένα, ο κ.Μπουραντάς επισημαίνει:

Επειδή γίνεται αναφορά από διάφορα μέσα ενημέρωσης για το πρόβλημα του δρόμου στο Στόμιο Οξυλίθου όπου είχαμε το σοβαρό ατύχημα, κάνουμε γνωστά τα εξής:
Λίγους μήνες μετά την κατάπτωση και το ατύχημα, με απόφαση του τότε Γεν. Γραμ. της Περιφέρειας, ανατέθηκε στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση η συντήρηση του Δημοτικού δρόμου από τη Γέφυρα Οξυλίθου προς το Στόμιο μέχρι το σημείο που συναντάτε με τον επαρχιακό δρόμο που έρχεται από τον Οξύλιθο προς Πλατάνα.
Παρά τις διαμαρτυρίες μας για την ενέργεια του Γεν. Γραμματέα να μας αναθέσει την ευθύνη ενός δρόμου επικίνδυνου που είχε κατασκευαστεί από την Περιφέρεια και όχι από εμάς, προχωρήσαμε άμεσα στην ανάθεση μελέτης, η οποία καθυστέρησε να εκπονηθεί λόγω προσφυγής από κάποιο μελετητικό γραφείο στο Σ.τ.Ε. και απαγόρευσής μας να προχωρήσουμε.
Όλα αυτά ξεπεράστηκαν και η μελέτη εκπονείται με γρήγορους ρυθμούς, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του καλοκαιριού.
Όπως μας ενημερώνουν οι Τεχνικές Υπηρεσίες το έργο είναι δύσκολο,
όχι μόνο προς την πλευρά του λόφου που γίνονται οι καταπτώσεις, αλλά και προς την πλευρά της θάλασσας που έχουν προκληθεί σοβαρές ζημιές.
Η φερόμενη ως μελέτη, κατά τις Τεχνικές Υπηρεσίες, αποτελεί μια πρόταση, αλλά δεν είναι μελέτη κατά την έννοια του Ν.3316 που ρυθμίζει τα της εκπόνησης των μελετών.Μάλιστα παρόμοια πρόταση είχαν εκπονήσει και οι Τεχνικές Υπηρεσίες, με τη συνεργασία εξειδικευμένων γεωλόγων, η οποία δεν υιοθετήθηκε από την πολιτική ηγεσία γιατί υπήρχε σοβαρή πιθανότητα να χαθεί ένα(1) εκ. € χωρίς να προσφέρει αποτέλεσμα με προοπτική, αφού δεν θα είχε προηγηθεί γεωλογική έρευνα και μελέτη με γεωτρήσεις κλπ. που θα διασφάλιζε την κατασκευή ενός έργου χωρίς προβλήματα στο μέλλον.
Όσο για την Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΥΑΣ) δεν είναι η πρώτη φορά που μας έχει μιλήσει για μελέτη και τελικά μας έχει εμφανίσει πρόταση χωρίς θεμελίωση.
Έχει συμβεί το ίδιο και στη Σκύρο όταν μετά από κατολίσθηση έφυγαν μαζί (3) σπίτια.
Τέτοια φαινόμενα όμως δεν είναι δυνατό να αντιμετωπίζονται με πρόχειρο τρόπο"


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Θέμα: Αποκατάσταση ζημιών στον οδικό άξονα Χαλκίδα-Λέπουρα-Κύμη στην περιοχή Στόμιου – Οξυλίθου.
Κύριε Περιφερειάρχη και Μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου,
Ενημερώθηκα ότι στη σημερινή σας συνεδρίαση θα συζητηθεί ένα σοβαρό ζήτημα υποδομής στην Εύβοια, αυτό της αποκατάστασης των ζημιών από κατολισθητικά φαινόμενα στον πρωτεύοντα οδικό άξονα Χαλκίδα-Λέπουρα-Κύμη στην περιοχή Στόμιου – Οξυλίθου. Πρόκειται πράγματι για ένα πρόβλημα που παραμένει άλυτο στο νομό μας για πολύ καιρό και δεν θα ήταν υπερβολή ή λαϊκισμός να ισχυριστεί κανείς ότι απειλεί τη ζωή των διερχομένων. Γι’ αυτό, θα ήθελα να συνδράμω με την πληροφόρηση που έχω από τις πρωτοβουλίες που έχω λάβει σχετικά.
Όπως είχα αναφέρει και με επιστολή μου πριν από ένα χρόνο, το πρόβλημα του δρόμου παραμένει και σήμερα διττό, αφού, αφενός τα επί σειρά ετών επικίνδυνα κατολισθιτικά φαινόμενα και αφετέρου το αυξημένο πρόβλημα υποσκαφής από τη θάλασσα, καθιστούν τον οδικό άξονα σε εκείνο το σημείο άκρως επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς, ενώ αυτή τη στιγμή, ακόμα και τα εφήμερα μέτρα σηματοδότησης, σήμανσης και αστυνόμευσης της κυκλοφορίας εφαρμόζονται πλημμελώς.
Σε συνάντηση που είχα με την πολιτική ηγεσία στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών πριν από δύο μήνες, με ενημέρωσαν ότι η μελέτη για το έργο αποκατάστασης των ζημιών προϋπολογισμού 990.000€, στην παράκαμψη Οξυλίθου έχει εγκριθεί και αναμένεται η έγκριση των σχετικών πιστώσεων, ώστε η Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων του Υπουργείου να προχωρήσει στη δημοπράτησή του. Απ’ όσο γνωρίζω, αυτή η μελέτη αφορά τις ζημιές από τον ορεινό όγκο (κατολισθήσεις), ενώ παράλληλα η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της Εύβοιας είχε προκηρύξει τον Νοέμβριου του 2009 μελέτη (Προκήρυξη Ανοιχτής Διαδικασίας, Μελέτη που ανατίθεται κατά το άρθρο 7 του Ν. 3316/05), με προεκτιμώμενη αμοιβή: 454.587,25€ ευρώ (με ΦΠΑ), την πορεία της οποίας θα ήταν χρήσιμο να εξετάσουμε.
Με βάση τα παραπάνω, γίνεται κατανοητό ότι είναι αναγκαίο να εντάξετε το έργο στην ατζέντα με τα θέματα πρώτης προτεραιότητας για τη δέσμευση των σχετικών πιστώσεων για να εξασφαλιστεί στους πολίτες της περιοχής και τους επισκέπτες της ένας ασφαλής δρόμος. Ενόψει και της έναρξης της θερινής περιόδου, όπου η κίνηση στο οδικό δίκτυο είναι αυξημένη, οφείλουμε να δράσουμε άμεσα και όχι ως επιμηθείς μετά από ένα νέο τραγικό ατύχημα.
Ενώνοντας τις δυνάμεις μου μαζί σας για να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε περισσότερα για τον τόπο και τους πολίτες, αναμένω την ενημέρωσή σας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…