Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κλ. Περγαντάς: Έτσι θα γίνει το «νέο ξεκίνημα»


 Αναδημοσιεύουμε από το www.aftodioikisi.gr ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον άρθρο του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Κλέαρχου Περγαντά.

«Πηγαίνοντας αντίθετα στο ρεύμα, γράφω για να πω την αλήθεια. Αυτή που ζω εδώ στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: οι έλληνες και δουλεύουν και παράγουν. Ξέρουν όλες τις δουλειές, παράγουν τα πάντα. Έχουν γνώσεις και όρεξη. Και είναι αποφασισμένοι να κάνουν θυσίες για να ξεχρεώσουν τη χώρα τους, ασχέτως ευθυνών για το παρελθόν. Θέλουν, όμως, ένα δίκαιο «παιχνίδι» για το μέλλον. Να γίνει αυτό που λέει ο πρωθυπουργός: η κρίση ευκαιρία. Ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα. Θα αποφύγω, λοιπόν, τον πειρασμό των διαπιστώσεων για το τι φταίει, τι έφταιξε, τι πήγε στραβά. Είναι τόσο εύκολο, που στη συγκεκριμένη συγκυρία καταντά πολυτέλεια. Όλοι ξέρουν, όλοι έχουν τη γνώμη τους και θα την εκφράσουν όταν έρθει η ώρα τους. Οι πολίτες θα την κάνουν τη «δουλειά» τους και πάλι.

Μέχρι τότε, όμως, θα πρέπει να γίνουν μερικά πράγματα. Η κυβέρνηση με τόλμη και χωρίς μεταβατικές περιόδους, εξαιρέσεις και συναρμοδιότητες να μεταφέρει πόρους και εξουσίες στην τοπική αυτοδιοίκηση. Να απλοποιήσει τη νομοθεσία και τη διαδικασία σε όλα τα επίπεδα.
•Να ξέρει ο πολίτης τι πληρώνει στο κράτος, τι πληρώνει στην κρατική περιφέρεια, τι πληρώνει στην αιρετή περιφέρεια, τι πληρώνει στους δήμους.
 •Να ξέρει ο πολίτης τι πρέπει να περιμένει από το κράτος, τι πρέπει να περιμένει από την κρατική περιφέρεια, τι πρέπει να περιμένει από την αιρετή περιφέρεια, τι πρέπει να περιμένει από τους δήμους.
 •Τα διάφορα επίπεδα της διοίκησης και οι οργανισμοί να λύσουν τους μεταξύ τους λογαριασμούς. Ποιος χρωστάει σε ποιον. Γιατί τα χρέη του κράτους στο κράτος με την ευρεία έννοιά του είναι τεράστια!
 •Το κράτος να λύσει τους λογαριασμούς του με τους πολίτες (αυθαίρετα, εφορίες, ασφαλιστικές εισφορές κοκ).
 •Και, το κυριότερο, το κράτος να περιοριστεί στο ρόλο του νομοθέτη και του επόπτη, καταργώντας τη διαμεσολάβηση που κοστίζει σε χρήμα, χρόνο και μέχρι σήμερα έχει αποτελέσει τη βασική πηγή διαφθοράς. Η κοινωνία είναι ώριμη και η τεχνολογία έχει προχωρήσει ώστε τομείς της δημόσιας εξουσίας να ασκούνται πλέον από ιδιώτες, στο πρότυπο των συμβολαιογράφων. Σε αυτή την κατηγορία μπορεί άμεσα να ενταχθούν οι φοροτεχνικοί και οι πολιτικοί μηχανικοί.

Απλά και καθαρά. Για να ξέρει ο καθένας τι και ποιον πληρώνει. Που πηγαίνουν τα λεφτά του. Για να ξέρει ο καθένας που να απευθυνθεί για να λύσει το πρόβλημά του. Και από πού να ζητήσει ευθύνες αν κάτι πάει στραβά.»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…