Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΙΒΕΡΙ.

 ΤΟ ΑΞΙΖΕΙ Ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΙ Η ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη

Τα πρόσφατα γεγονότα γύρω από την αγκύρωση των πλωτών εξεδρών για την κάλυψη των προπονητικών αναγκών του Ναυτικού Ομίλου Αλιβερίου ανέδειξαν με τον πλέον  «πανηγυρικό» τρόπο  το διαχρονικό έλλειμμα στοιχειωδών αθλητικών υποδομών στο Αλιβέρι και μάλιστα για αθλήματα τα οποία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον μεγάλου αριθμού νέων. Η ευθύνη είναι ασφαλώς διαχρονική και ανήκει σε πολλούς  παράγοντες της τοπικής και υπερτοπικής εξουσίας. Δεν πρέπει πάντως να λησμονούμε ότι την τελευταία προσπάθεια διαχειρίστηκε ως φορέας δημοπράτησης του έργου η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και μπλοκαρίστηκε από τις συνήθεις δικαστικές διενέξεις των εργολάβων.
Δεν θα βρεθεί ούτε ένας που να μην παραδεχθεί ότι στο Αλιβέρι έπρεπε να υπάρχει κολυμβητήριο και Κλειστό Αθλητικό Κέντρο. Συνεπώς οι προσπάθειες όλων πρέπει να επικεντρωθούν στην χρηματοδότηση και την κατασκευή τους. Την ευθύνη, σύμφωνα με την κατανομή αρμοδιοτήτων, την έχει η τοπική αυτοδιοίκηση αλλά στην σημερινή συγκυρία θα πρέπει να κινητοποιηθούν και να συμμετέχουν στην χρηματοδότηση ενδεχομένως και  διαχειριστές ιδιωτικών κεφαλαίων, δηλαδή και μεγάλες επιχειρήσεις που χρωστούν κοινωνικό κεφάλαιο στην περιοχή. Αρκεί ότι γίνεται να γίνεται υπό το φως της διαφάνειας και του συμμετοχικού πολιτικού ελέγχου. Πρέπει πάντως να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες. Αρχικά βέβαια να αναζητηθεί η τύχη  έργων που είχαν ενταχθεί σε προγράμματα αλλά δεν προχώρησαν.
Στην σημερινή κρίσιμη συγκυρία η  ενσωμάτωση αυτών των μεγάλων στόχων για αθλητικές υποδομές στην τρέχουσα τοπική πολιτική διελκυστίνδα έναν είναι βέβαιο ότι δεν εξυπηρετεί: την νεολαία της περιοχής, τους Αθλητικούς φορείς και τον αθλητισμό. Πολύ δεν περισσότερο όταν αγανακτισμένα- δικαιολογημένα πάντως- σωματεία γίνονται μέρος της πολιτικής σύγκρουσης.
Ο Ναυτικός Όμιλος Αλιβερίου κατά γενική ομολογία έχει προσφέρει τεράστιο αθλητικό και γιαυτό διαπαιδαγωγικό και κοινωνικό έργο στην περιοχή. Οι ασκούντες την τοπική εξουσία το μόνο που μπορούν προσθέσουν είναι η κατά προτεραιότητα δρομολόγηση των αθλητικών έργων, δηλαδή ενός σύγχρονου Κολυμβητηρίου εν προκειμένω. Σε αυτή την προσπάθεια δεν θα υπάρξει ασφαλώς κανείς απών αλλά αντίθετα όλοι θα είναι συμπαραστάτες. Αντίθετα άστοχες ως προς την ουσία που είναι η αποδοτική στήριξη στους αθλητές, εύστοχες ίσως ως προς την πολιτική επικοινωνία ενέργειες, αποπροσανατολίζουν και κυρίως δεν συμβάλλουν στην αναγκαία δημιουργία ενός ενωτικού μετώπου πολυεπίπεδης και «έξυπνης» διεκδίκησης υποδομών για τον αθλητισμό και την νεολαία.
Τέλος, δεν είναι αρνητική, αντίθετα πρέπει να είναι ευπρόσδεκτη η συμβολή με τεχνικά και οικονομικά μέσα μεγάλων Εταιρειών που κατασκευάζουν έργα ή διαχειρίζονται έργα στην περιοχή. Εν προκειμένω ενεπλάκει η ΜΕΤΚΑ. Η εμπλοκή τους όμως θα πρέπει να είναι δημόσια, διαφανής και, στο μέτρο του δυνατού, ανιδιοτελής διότι έχουν υποχρέωση και δικαίωμα κοινωνικής προσφοράς. Ο τρόπος με τον οποίο ενεπλάκει στην υπόθεση του Ναυτικού Ομίλου Αλιβερίου δεν είχε αυτά τα χαρακτηριστικά. Γιαυτό ευλόγως δημιούργησε προβληματισμούς δεδομένου και του διαρκώς διευρυνόμενου και ποικίλου ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών της για την περιοχή της Βόρειας Καρυστίας. Άλλο επιχειρηματική δραστηριότητα και άλλο τοπικά παιχνίδια εξουσίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.