Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΙΒΕΡΙ.

 ΤΟ ΑΞΙΖΕΙ Ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΙ Η ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη

Τα πρόσφατα γεγονότα γύρω από την αγκύρωση των πλωτών εξεδρών για την κάλυψη των προπονητικών αναγκών του Ναυτικού Ομίλου Αλιβερίου ανέδειξαν με τον πλέον  «πανηγυρικό» τρόπο  το διαχρονικό έλλειμμα στοιχειωδών αθλητικών υποδομών στο Αλιβέρι και μάλιστα για αθλήματα τα οποία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον μεγάλου αριθμού νέων. Η ευθύνη είναι ασφαλώς διαχρονική και ανήκει σε πολλούς  παράγοντες της τοπικής και υπερτοπικής εξουσίας. Δεν πρέπει πάντως να λησμονούμε ότι την τελευταία προσπάθεια διαχειρίστηκε ως φορέας δημοπράτησης του έργου η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και μπλοκαρίστηκε από τις συνήθεις δικαστικές διενέξεις των εργολάβων.
Δεν θα βρεθεί ούτε ένας που να μην παραδεχθεί ότι στο Αλιβέρι έπρεπε να υπάρχει κολυμβητήριο και Κλειστό Αθλητικό Κέντρο. Συνεπώς οι προσπάθειες όλων πρέπει να επικεντρωθούν στην χρηματοδότηση και την κατασκευή τους. Την ευθύνη, σύμφωνα με την κατανομή αρμοδιοτήτων, την έχει η τοπική αυτοδιοίκηση αλλά στην σημερινή συγκυρία θα πρέπει να κινητοποιηθούν και να συμμετέχουν στην χρηματοδότηση ενδεχομένως και  διαχειριστές ιδιωτικών κεφαλαίων, δηλαδή και μεγάλες επιχειρήσεις που χρωστούν κοινωνικό κεφάλαιο στην περιοχή. Αρκεί ότι γίνεται να γίνεται υπό το φως της διαφάνειας και του συμμετοχικού πολιτικού ελέγχου. Πρέπει πάντως να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες. Αρχικά βέβαια να αναζητηθεί η τύχη  έργων που είχαν ενταχθεί σε προγράμματα αλλά δεν προχώρησαν.
Στην σημερινή κρίσιμη συγκυρία η  ενσωμάτωση αυτών των μεγάλων στόχων για αθλητικές υποδομές στην τρέχουσα τοπική πολιτική διελκυστίνδα έναν είναι βέβαιο ότι δεν εξυπηρετεί: την νεολαία της περιοχής, τους Αθλητικούς φορείς και τον αθλητισμό. Πολύ δεν περισσότερο όταν αγανακτισμένα- δικαιολογημένα πάντως- σωματεία γίνονται μέρος της πολιτικής σύγκρουσης.
Ο Ναυτικός Όμιλος Αλιβερίου κατά γενική ομολογία έχει προσφέρει τεράστιο αθλητικό και γιαυτό διαπαιδαγωγικό και κοινωνικό έργο στην περιοχή. Οι ασκούντες την τοπική εξουσία το μόνο που μπορούν προσθέσουν είναι η κατά προτεραιότητα δρομολόγηση των αθλητικών έργων, δηλαδή ενός σύγχρονου Κολυμβητηρίου εν προκειμένω. Σε αυτή την προσπάθεια δεν θα υπάρξει ασφαλώς κανείς απών αλλά αντίθετα όλοι θα είναι συμπαραστάτες. Αντίθετα άστοχες ως προς την ουσία που είναι η αποδοτική στήριξη στους αθλητές, εύστοχες ίσως ως προς την πολιτική επικοινωνία ενέργειες, αποπροσανατολίζουν και κυρίως δεν συμβάλλουν στην αναγκαία δημιουργία ενός ενωτικού μετώπου πολυεπίπεδης και «έξυπνης» διεκδίκησης υποδομών για τον αθλητισμό και την νεολαία.
Τέλος, δεν είναι αρνητική, αντίθετα πρέπει να είναι ευπρόσδεκτη η συμβολή με τεχνικά και οικονομικά μέσα μεγάλων Εταιρειών που κατασκευάζουν έργα ή διαχειρίζονται έργα στην περιοχή. Εν προκειμένω ενεπλάκει η ΜΕΤΚΑ. Η εμπλοκή τους όμως θα πρέπει να είναι δημόσια, διαφανής και, στο μέτρο του δυνατού, ανιδιοτελής διότι έχουν υποχρέωση και δικαίωμα κοινωνικής προσφοράς. Ο τρόπος με τον οποίο ενεπλάκει στην υπόθεση του Ναυτικού Ομίλου Αλιβερίου δεν είχε αυτά τα χαρακτηριστικά. Γιαυτό ευλόγως δημιούργησε προβληματισμούς δεδομένου και του διαρκώς διευρυνόμενου και ποικίλου ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών της για την περιοχή της Βόρειας Καρυστίας. Άλλο επιχειρηματική δραστηριότητα και άλλο τοπικά παιχνίδια εξουσίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…