Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προαστιακός Αθήνας: άφαντες οι γραμμές σε Θήβα και Χαλκίδα

20-07-2011


Αθήνα- Χαλκίδα σε 48 λεπτά! Τόσο θα διαρκούν οι μετακινήσεις του επιβατικού κοινού με τα τρένα του προαστιακού σιδηροδρόμου, που μελλοντικά θα φτάνουν μέχρι την πρωτεύουσα της Εύβοιας όλο το 24ωρο!
Με 17 νέους σταθμούς, που έως το 2014 υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούν τις καθημερινές μετακινήσεις περίπου 80.000 κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής, της Βοιωτίας και της Εύβοιας, ο προαστιακός σιδηρόδρομος τις επόμενες ημέρες επεκτείνεται προς Βορρά, συνδέοντας αρχικά με τακτικά δρομολόγια την Αθήνα με την Οινόη και τη Χαλκίδα και από το φθινόπωρο και με τη Θήβα.
Το δύσκολο πάζλ του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας συμπληρώνεται κομμάτι κομμάτι και με ρυθμούς χελώνας! Σημειώνεται ότι το δίκτυο του προαστιακού, στο σύνολό του, είχε προγραμματιστεί αρχικά να ολοκληρωθεί έως το 2010, αλλά παραπέμπεται για το 2014 και βλέπουμε!
Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, οι επόμενες σημαντικές στάσεις του προαστιακού θα είναι σε Οινόη και Χαλκίδα, προσθέτοντας στο σημερινό δίκτυό του άλλους 13 σταθμούς. Σε πρώτη φάση και μέχρι την ολοκλήρωση όλων των έργων ηλεκτροκίνησης τα δρομολόγια προς Οινόη - Χαλκίδα θα εκτελούνται μόνο τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 5 π.μ. έως τις 10 π.μ. και από τις 6 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα.

Ενδιαφέρον για ακίνητα

Οι σταθμοί με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι αυτοί των Αχαρνών, του Αγίου Στεφάνου, των Κιούρκων, του Αυλώνα, των Οινοφύτων, της Οινόης, της Αυλίδας και της Χαλκίδας. Η επέκταση του δικτύου σε Οινόη, Χαλκίδα και Θήβα, αναμένεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξη των περιοχών απ΄ όπου διέρχεται ο προαστιακός.
Ωστόσο είναι άγνωστο πότε θα λειτουργήσει το κομμάτι του προαστιακού από την Οινόη προς τη Θήβα με άλλους τέσσερις σταθμούς, ολοκληρώνοντας έτσι τις επεκτάσεις προς Βορρά. Η επέκταση του προαστιακού προς τη Χαλκίδα (αρχικά είχε προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2006) περιελάμβανε την ανακαίνιση της υπάρχουσας διπλής γραμμής (έως τα όρια της Χαλκίδας) προκειμένου να κινούνται τα τρένα με υψηλές ταχύτητες, ενώ βελτιώσεις εξακολουθούν να γίνονται όχι μόνο στο δίκτυο αλλά και στους υπάρχοντες σταθμούς.
Επίσης, η επέκταση προς τη Θήβα (η διαδρομή από την Αθήνα θα διαρκεί 50 λεπτά) ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006! Στο τμήμα προς τη Θήβα, στην υπάρχουσα διπλή γραμμή εκτελούνται εργασίες βελτίωσης του δικτύου, ενώ ανακατασκευάζονται πλήρως όλοι οι σταθμοί. Όλα τα έργα στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ-Θήβας, μήκους 100 χλμ., συμπεριλαμβανομένων της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…