Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ξεμπλοκάρουν 19 έργα για θαλάσσια αιολικά πάρκα 10 δις ευρώ!


ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΚΥΜΗΣ 
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ
03-10-2011
Πηγή: www.ypodomes.com  

Τo «πράσινο φως» για την προώθηση ιδιωτικών επενδύσεων της τάξης των 10 δισ. ευρώ για τη δημιουργία θαλάσσιων αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος περί τα 5.600 MW σε διάφορα σημεία του ελληνικού θαλάσσιου χώρου έδωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Παπακωνσταντίνου με τη νομοθετική ρύθμιση που κατέθεσε στη Βουλή και με την οποία ουσιαστικά καταργεί το καθεστώς των δημόσιων διαγωνισμών που είχε θεσμοθετήσει η προκάτοχός του Τίνα Μπιρμπίλη.
Με τη νομοθετική ρύθμιση ανοίγει καταρχήν ο δρόμος για την άμεση αξιολόγηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας των 19 επενδυτικών φακέλων που κρατάει στα συρτάρια της εδώ και τουλάχιστον ενάμιση χρόνο, αφού στο μεσοδιάστημα το υπουργείο επιχείρησε να οργανώσει την εκπόνηση στρατηγικής περιβαλλοντικής μελέτης βάσει της οποίας θα ορίζονταν θέσεις για την εγκατάσταση θαλάσσιων αιολικών πάρκων και εν συνεχεία θα προκηρύσσονταν διαγωνισμοί για την ανάθεση των έργων σε ιδιωτικές εταιρίες. Το σχέδιο αυτό εκ των πραγμάτων αποδείχθηκε εξαιρετικά φιλόδοξο, αφού δεν κατέστη δυνατή ούτε καν η καταρχήν συνεννόηση με το Yπουργείο Εθνικής Aμυνας και βεβαίως σε καμία περίπτωση δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα που είχε προαναγγείλει η κ. Μπιρμπίλη για διενέργεια των πρώτων διαγωνισμών εντός του 2012.

Με βάση αυτά τα δεδομένα ο κ. Παπακωνσταντίνου επέλεξε την επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος ως λύση για την απεμπλοκή επενδύσεων που είχαν ήδη σχεδιαστεί. Παράλληλα μέσω της νέας ρύθμισης παρέχει ισχυρά κίνητρα υλοποίησης των απαιτητικών αυτών έργων, αφού ορίζει ως τιμή αγοράς της ενέργειας από το σύστημα τα 108,3 ευρώ ανά MWh, η οποία μπορεί να προσαυξάνεται έως και 30% της τιμής βάσης σε περιπτώσεις έργων με σημαντικές τεχνοοικονομικές ιδιαιτερότητες όπως τα μεγαλύτερα θαλάσσια βάθη, ο βραχώδης πυθμένας κ.λπ.
Οι επιχειρηματίες που έχουν υποβάλει αιτήσεις για τη δημιουργία θαλάσσιων αιολικών είναι οι κ. Γ. Περιστέρης, Δ. Κοπελούζος, Α. Καλλιτσάντζης, Κ. Φιλιππίδης, Δ. Καραδήμας, Β. Παναγιωτίδης, Ι. Παντούσης, Σπ. Παπαδημητρίου, Μ. Τζαμούρτα, Α. Φακίδης, Ε. Κοροβέσης. Tα 19 έργα που έχει στα συρτάρια της η ΡΑΕ είναι τα εξής:

1. Κοινοπραξία Αιολική Πλατεία Μαρθακίου - ΕΝΤΕΚΑ Αιολικά Πάρκα Α.Ε.-ENORA Ε.Ε. - Κ. Φιλιππίδης 30+25 MW στην Πλατειά Κέρκυρας.
2. Πλειάδες Αιολική Α.Ε. 450 MW στον Κόλπο Πεταλιών Αττικής.
3. ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Α.Ε. - Αιολική Προβατά - Τραιανουπόλεως ΟΕ 585 MW, στο Θρακικό Πέλαγος Νότια της Αλεξανδρούπολης.
4. Θρακική Αιολική Α.Ε. στη θαλάσσια περιοχή νότια της Αλεξανδρούπολης 216 MW.
5. Κοινοπραξία Αιολική Καλυδώνος 141 MW στον όρμο Καλυδώνος Αιτωλοακαρνανίας.
6. Κύων ΕΠΕ 300 MW στο θαλάσσιο χώρο του Δήμου Κύμης στην Εύβοια.
7. Ελληνική Τεχνοδομική Aνεμος Α.Ε. 162 MW στον θαλάσσιο χώρο της Κέρκυρας
8. Διαπόντια Αιολική - Μ.Ε. Τζαβάρας και ΣΙΑ 125 MW στη θαλάσσια περιοχή Διαποντίων Νήσων Κέρκυρας.
9. Venergia Ενεργειακή Α.Ε. 96 MW στη θαλάσσια περιοχή Διαποντίων Νήσων Κέρκυρας.
10. Νησιωτικός Aνεμος Παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε. 350 MW στη θαλάσσια περιοχή της Κω.
11. Argos Aiolos Α.Ε. 150 MW στη θαλάσσια περιοχή της Εύβοιας
12. ΤΖΑΣΠΕΡ Αιολική Ελλάδος Α.Ε. και ΣΙΑ 495 MW στη θαλάσσια περιοχή Διαποντίων Νήσων Κέρκυρας.
13. City Electric ΑΕ 500 MW στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Λήμνου.
14. ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ 320 MW στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Λήμνου.
15. ΤΖΑΣΠΕΡ Αιολική Ελλάδος Α.Ε. και ΣΙΑ 445 MW στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά του Αγίου Ευστρατίου Λέσβου.
16. ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή 98 MW στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά του Αγίου Ευστρατίου Λέσβου.
17. Ρόκας Αιολική Βόρειος Ελλάς ΑΒΕΕ 484 MW στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Λήμνου.
18. Μινωικά Θαλάσσια Αιολικά Πάρκα Α.Ε. 350 MW στη θαλάσσια περιοχή Κάσου Καρπάθου.
19. ΤΖΑΣΠΕΡ Αιολική Ελλάδος Α.Ε. και ΣΙΑ 306 MW στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Aνδρου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…