Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΣΚΥΡΟΥ


                                                           Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Υγείας
Θέμα: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟΥ  ΣΚΥΡΟΥ.

Στο Νομό Εύβοιας ανήκει διοικητικά και η νήσος Σκύρος, που για την εξυπηρέτηση των αναγκών υγείας των κατοίκων και επισκεπτών της, λειτουργεί Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο (Π.Π.Ι.) που υπάγεται οργανικά και υπόκειται στην εποπτεία του Γενικού Νοσοκομείου Κύμης (ΓΝΚ), που με τη σειρά του είναι διασυνδεδεμένο με το Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας.
Υπάρχουν  πάμπολλες ομόφωνες καταγγελίες του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σκύρου αλλά και όλων των άλλων φορέων του νησιού, που αφορούν την πλημμελή λειτουργία του ιατρείου. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σκύρου, με βάση τις καταγγελίες που έχει συγκεντρώσεις αποδίδει αυτή την κατάσταση κυρίως «στη συχνή απουσία του Διευθυντή του ιατρείου» που έχει ως φυσικό επακόλουθο κι αποτέλεσμα την ελλιπέστατη εποπτεία.
Παράλληλα και ενώ το Π.Π.Ι. Σκύρου στελεχώνεται από: δύο ειδικευμένους ιατρούς γενικής ιατρικής, έναν παιδίατρο, δύο ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου, 10 νοσηλευτές (λόγω συνυπηρέτησης), μία μαία, έναν βοηθό ακτινολόγου και έναν οδηγό ασθενοφόρου, λειτουργεί μόνο πρωινό ωράριο!
Τελευταία έγινε δεκτό το αίτημα της τοπικής κοινωνίας και του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, που αφορούσε το διορισμό Τριμελούς Διοικητικής Επιτροπής, ώστε να υπάρξει επιτέλους εποπτεία και να εφαρμοστεί απογευματινό ωράριο μέχρι την 22α ώρα, γεγονός που θα ανακούφιζε και θα ικανοποιούσε τους κατοίκους του νησιού. Δυστυχώς ύστερα από παρεμβάσεις, η απόφαση ανακλήθηκε από τον αναπληρωτή διοικητή της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας και μετά από υπόδειξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Υπουργείου Υγείας!
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 26 του Ν. 4025/2011 «Στα Κέντρα Υγείας μπορεί να διορίζεται, με απόφαση του Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας τριμελή Διοικούσα Επιτροπή, η οποία αποτελείται: α) από τον Πρόεδρο, που ορίζεται με απόφαση του Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας,
β) από τον υπεύθυνο για τον συντονισμό της επιστημονικής λειτουργίας του Κ.Υ. και γ) από ένα δημοτικό σύμβουλο του Δήμου της έδρας του Κ.Υ., που ορίζεται από το Δήμο. Η δυνατότητα όμως αυτή δυστυχώς, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διοικητή του Γ.Ν. – Κ.Υ. Κύμης Ν. Γουρνή ( έγγραφο με αρ. πρωτ. 1169/23/03/2012), δεν μπορεί να επεκταθεί στα Π.Π.Ι. και ιδίως σε αυτά των απομακρυσμένων και δη νησιωτικών περιοχών, όπως γνωμοδότησε ο νομικός σύμβουλος της 5ης Υ.ΠΕ.
Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Υγείας, αναφορικά με την δυνατότητα επέκτασης της ανωτέρω διάταξης και για την περίπτωση του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου Σκύρου αλλά και άλλων της ίδιας ή παρόμοιας γεωμορφολογίας;
2. Θα υπάρξει από το Υπουργείο Υγείας σχετική μέριμνα, - αφού στο Π.Π.Ι  Σκύρου υπηρετεί ιδιαίτερα ικανός αριθμός προσωπικού - να λειτουργήσει και κατά τις απογευματινές ώρες, όπως επιτάσσει η υπεράσπιση  της δημόσιας υγείας και απαιτούν συνολικά οι φορείς της τοπικής κοινωνίας;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αναγνωστάκης Δημήτρης
Γιαννακάκη Μαρία
Πανούσης Γιάννης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…