Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΥΜΗΣ


Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
Θέμα: « ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ  ΚΥΜΗΣ  ΕΥΒΟΙΑΣ».

Σε συνέχεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου που ασκήθηκε κατά τα δύο προηγούμενα έτη, για το ιδιότυπο καθεστώς λειτουργίας της Ηλεκτρομηχανικής Κύμης, τόσο μέσω της ερώτησης με αρ. πρωτ. 93/21-7-2010 και επίκαιρης ερώτησης με αρ. πρωτ. 298/6-12-2010 όσο και των αναφορών με αριθμό πρωτ. 338/21-10-2011 και 5-4-2012, επανέρχομαι με τη συγκεκριμένη ερώτηση να διερευνήσω τις προθέσεις του Υπουργείου για τη Μονάδα αλλά και για την τύχη των εργαζόμενων σε αυτή.
Όπως, ίσως σας είναι γνωστό η Ηλεκτρομηχανική Κύμης, ενώ διαθέτει όλες τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες παραγωγής άριστου αναλώσιμου στρατιωτικού υλικού, βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια και απαξίωση.
Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι:
1ον η υποβάθμιση του ρόλου του εργοστασίου στην παραγωγική διαδικασία,
2ον  η ανασφάλεια και η αγωνία των εργαζόμενων, που αντιλαμβάνονται πως μόνο με την έναρξη της παραγωγής έχουν πιθανότητες να διασφαλίσουν τις θέσεις εργασίας τους και το μεροκάματό τους.
3ον η δυσφορία της τοπικής κοινωνίας για τη διαχείριση και αντιμετώπιση του προβλήματος από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τέλος
4ον η συρρίκνωση της εθνικής οικονομίας σε χαλεπούς καιρούς.
Σας υπενθυμίζω ότι στο πλαίσιο ενίσχυσης της απασχόλησης στην περιοχή,
της στήριξης της τοπικής οικονομίας καθώς  και στο πλαίσιο εξυπηρέτησης των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου, το ΥΠ.ΕΘ.Α έχει δεσμευτεί (Φ.900α/8827/12215/7-10-2011) να αναθέσει το έργο κατασκευής 75.000 κρανών, αφού η μονάδα διαθέτει τις προϋποθέσεις εκτέλεσης του παραπάνω έργου.
Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1.  Είναι στις προτεραιότητές σας να αναθέσετε το έργο κατασκευής κρανών στην Ηλεκτρομηχανική Κύμης; Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;
2.  Υπάρχει κάποιο σχέδιο που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της μονάδας και τις θέσεις εργασίας των εργαζόμενων σ’ αυτήν;

Οι ερωτώντες βουλευτές
  Αναγνωστάκης Δημήτρης
 Πανούσης Γιάννης
 Γιαννακάκη Μαρία

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…