Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ, κ. ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΠΕΡΓΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. JOHANNES HAHN.



       ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                     
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ                                              Λαμία  19 - 10 - 2012
        ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                      
                                               
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ. Johannes Hahn,
Με τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ. Johannes Hahn, συναντήθηκε την Παρασκευή 19 Οκτωβριου 2012, ο Περιφερειάρχης, κ. Κλέαρχος Περγαντάς, σε κοινή προγραμματισμένη σύσκεψη εργασίας.
Στόχος της συνάντησης, στην οποία συμμετείχαν οι 13 Περιφερειάρχες, στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Υπουργείου, και των Διαχειριστικών  Αρχών  ήταν η συζήτηση για την επιτάχυνση της πορείας του ΕΣΠΑ, η αντιμετώπιση των προβλημάτων και η κατάθεση προτάσεων και θέσεων για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και των υπό επεξεργασία Κανονισμών της Ε.Ε. εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020.
Ο Επίτροπος κ. Johannes Hahn αναφέρθηκε στην ομιλία του στη στρατηγική έξυπνης εξειδίκευσης για την περιφερειακή καινοτομία και την διοικητική ικανότητα των Περιφερειών και στον προγραμματισμό και τον καταμερισμό εργασιών για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ο Περιφερειάρχης κ. Κλέαρχος Περγαντάς, κατά την τοποθέτησή του, παρουσίασε θέσεις και προτάσεις για την αποτελεσματική υλοποίηση του ΕΣΠΑ. Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε σε κεντρικά θέματα του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα :

Στην επιτυχημένη υλοποίηση και απορρόφηση των εκχωρημένων ποσών στην Στερεά Ελλάδα με ταυτόχρονο αίτημα για περισσότερη εκχώρηση. Συγκεκριμένα επί  εκχώρησης 212.573.378 € έχουν αναληφθεί συμβάσεις ύψους  249,95 εκατ. €, ήτοι ποσοστό 117,58 %και έχουν δηλωθεί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα δαπάνες 139,62 εκατ. €, ήτοι ποσοστό 65,68 % που παραμένει ένα από τα υψηλοτέρα στην Ελλάδα
Στη δυνατότητα μεταφοράς πόρων μεταξύ των αξόνων του προγράμματος, στο πλαίσιο μιας αναθεώρησης που θα κατευθύνεται στις ανάγκες της Στερεάς Ελλάδας.
Στην απρόσκοπτη υλοποίηση των δράσεων του Κοινωνικού Ταμείου καθώς παρά την υψηλή ανεργία  δεν έχει δοθεί στην Περιφέρεια, λόγω Στόχου 2,  η δυνατότητα χρηματοδότησης ανέργων και ευπαθών ομάδων
Στην επιπλέον ενίσχυση της Στερεάς Ελλάδας, με την υλοποίηση των σημαντικών έργων μέσα από τομεακά προγράμματα των Υπουργείων και ειδικά από το Επιχειρησιακά Προγράμματα  της Προσπελασιμότητας και του Περιβάλλοντος
Στην αναγκαιότητα συμμετοχής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην επόμενη Ε΄ Προγραμματική Περίοδο, με διαφορετικούς και πραγματικούς όρους. Δεδομένης της κρίσιμης οικονομικής συγκυρίας, το κριτήριο του ΑΕΠ δεν θα πρέπει να αποτελεί τον μοναδικό δείκτη ευημερίας των Περιφερειών, αλλά να συνεκτιμηθεί ένα σύνολο δεικτών, όπως για παράδειγμα η ανεργία, η αλλαγή των ετών αναφοράς και συγκεκριμένα να τεθεί ως βάση η τριετία 2009-2011, ώστε να αποδίδεται η πραγματική οικονομική κατάσταση των Περιφερειών. Ο Επίτροπος δεσμεύτηκε να μεταφέρει την συγκεκριμένη πρόταση, για την οποία εξέφρασε θετική άποψη, στα αρμόδια όργανα.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ετοιμάζεται με γοργό και συντονισμένο ρυθμό για την επόμενη περίοδο. Διαβουλεύεται με τους Φορείς και σχεδιάζει την Στρατηγική της και τους Στόχους συνυφασμένους πάντα με την σημερινή οικονομική κατάσταση ,
Όπως επεσήμανε  ο Περιφερειάρχης  «Οι συναντήσεις με τον Επίτροπο, τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι για μας κορυφαία γεγονότα. Με την ανταλλαγή απόψεων και θέσεων και με ρεαλιστικές προτάσεις επιδιώκουμε να βελτιώσουμε τις διαδικασίες υλοποίησης του ΕΣΠΑ, ειδικά μέσα από έναν αναβαθμισμένο και ουσιαστικά συμμετοχικό ρόλο του νέου θεσμού της αιρετής Περιφέρειας , αλλά και να διαμορφώσουμε την στρατηγική  μας για την επόμενη προγραμματική περίοδο που είναι: η ισόρροπη κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη  με σεβασμό στο περιβάλλον  και παράλληλα η βελτίωση του επιχειρηματικού και επενδυτικού περιβάλλοντος και προώθηση καινοτόμων επενδύσεων σε όλους τομείς όπου  διαθέτουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (αγροτικός τομέας - ενέργεια – τουρισμός –κομβική θέση)  με λειτουργία της Περιφέρειας  ως ισχυρού αυτοδιοικητικού οργάνου.
Προς αυτή την κατεύθυνση είναι απαραίτητο να ολοκληρωθούν άμεσα   οι βασικές υποδομές (μεταφορές – ευρυζωνικά δίκτυα-  βασικές περιβαλλοντικές δράσεις), ο χωρικός σχεδιασμός (χωροταξικές μελέτες- πολεοδομικές – κτηματολόγιο), η Διοικητική μεταρρύθμιση - ηλεκτρονική διακυβέρνηση με απλούστευση θεσμικών και διαχειριστικών διαδικασιών και τέλος η ενεργοποίηση της συμμετοχής μας σε διευρωπαϊκά δίκτυα.
 Με αυτό το πλαίσιο εργαζόμαστε δημιουργικά,  συντονίζοντας τη δράση μας έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε το όφελος. Η  συνεργασία όλων μας είναι απαραίτητη.»

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Υψηλάντη 1, Λαμία 35100,  Τηλ. 22313 51244     e-mail : grafeiotypou@pste.gov.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…