Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20/12/2012 στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος & Ανάπτυξης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας απολογισμός με τη συμπλήρωση 2 χρόνων λειτουργίας της.
Ο Αντιπεριφερειάρχης και Πρόεδρος της επιτροπής κ. Μπέτσιος Νίκος ανέφερε ότι  με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το Φλεβάρη του 2011 συστάθηκε η Επιτροπή Περιβάλλοντος & Ανάπτυξης, με σκοπό να αντιμετωπίσει με ευελιξία και αμεσότητα τα θέματα περιβάλλοντος, να εξασφαλίσει τη λεπτομερέστερη και ουσιωδέστερη προσέγγιση και αντιμετώπιση αυτών καθώς επίσης να διευκολύνει τη λειτουργία του Περιφερει-ακού Συμβουλίου μειώνοντας το μεγάλο αριθμό των θεμάτων που είχε να εξετάσει.
Ο απολογισμός ήταν θετικός αν κρίνει κανείς από το αποτέλεσμα επεσήμανε ο Πρόεδρος της επιτροπής, αφού τα ανωτέρω επαληθεύτηκαν πλήρως.
Ελήφθησαν 362 αποφάσεις - γνωμοδοτήσεις  στις 40 συνεδριάσεις που πραγματοποιή-θηκαν, στην πλειονότητα τους πολύωρες. Στις συνεδριάσεις αυτές διατέθηκε αρκετός χρόνος για τα μέλη της επιτροπής, για τους εκπροσώπους των δήμων, των φορέων, των επενδυτών και πολιτών.
Η επιτροπή εξαντλούσε όλα σχεδόν τα περιθώρια διερεύνησης των θεμάτων δίνοντας τη δυνατότητα σε δημοτικά συμβούλια να αποστείλουν τις απόψεις τους, σε επενδυτές να προσκομίσουν πρόσθετα στοιχεία επί των μελετών, σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου να ενημερώσουν σχετικά (δασαρχεία, αρχαιολογία κ.α), στις υπηρεσίες της Περιφέρειας να πραγματοποιήσουν αυτοψίες καθώς και να επιστραφούν μελέτες για να διορθωθούν ή να συμπληρωθούν και να δοθεί χρόνος για διαβούλευση.


Ο κ. Μπέτσιος υπενθύμισε ότι σημαντικές και ουσιαστικές ήταν οι προτάσεις από τα μέλη της επιτροπής στις συζητήσεις των θεμάτων αφού ετίθεντο περιβαλλοντικοί και άλλοι πρόσθετοι όροι συμπληρωματικά όσων είχαν οι εισηγήσεις.
Μέσω της κατάθεσης των ερωτήσεων και των απαντήσεων που δίδονταν αναδείχθηκαν θέματα, υπήρξε ενημέρωση, έγιναν έλεγχοι, επιβλήθηκαν πρόστιμα.
Σχετικά με τις απόψεις και εισηγήσεις φορέων, αυτές λαμβάνονταν υπόψη και η επιτρο-πή τις έκανε αποδεκτές, εφόσον ήταν τεκμηριωμένες και αιτιολογημένες.
Ο Πρόεδρος της επιτροπής τόνισε ότι οι περισσότερες γνωμοδοτήσεις ήταν θετικές για πολλές και σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να στηριχτεί η ανάπτυξη που τόσο ανά-γκη έχει σήμερα η Περιφέρειά μας και η χώρα μας. Ελήφθησαν όμως και αρνητικές α-ποφάσεις - γνωμοδοτήσεις στις περιπτώσεις που διαπιστώνονταν περιβαλλοντικά προ-βλήματα.
Σε ότι αφορά τη δημοσιότητα και τη διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων ο Πρόεδρος τόνισε ότι υπήρξε η μεγαλύτερη δυνατή, καθώς οι μελέτες δημοσιεύονταν στο τύπο, λάμβανε γνώση ο Δήμος  για να αποστείλει τις απόψεις του και η ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων, εκτός από την κοινοποίησή της στα μέλη της επιτροπής, αποστέλλονταν στους επικεφαλείς των παρατάξεων και σε όλα τα μέλη του  Περιφερειακού Συμβουλί-ου, στους Δήμους, στα ΜΜΕ της Περιφέρειας καθώς επίσης γινόταν ενημέρωση και από την ιστοσελίδα της Περιφέρειας.
Τα μέλη της επιτροπής αποτίμησαν θετικά στην πλειονότητα τους τη λειτουργιά της και το έργο που επιτέλεσε, επισημαίνοντας τον κίνδυνο λόγω των τελευταίων μέτρων και περικοπών προς την αυτοδιοίκηση να υποβαθμιστεί ο ρόλος της.
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…