Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο «ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ» ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΟΧΗΣ.



Στην σημερινή Ημερίδα για την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2013-2020 ο Αντιπεριφερειάρχης  Εύβοιας κ. Θανάσης Μπουραντάς ανακοίνωσε επιστολή του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου με την οποία ενημερώνει ότι έγινε δεκτή  η πρόταση της Ελλάδας για την ένταξη μεταξύ άλλων και του Διαμήκη Οδικού Άξονα της Εύβοιας, δηλαδή Χαλκίδα- Ιστιαία και Χαλκίδα- Αλιβέρι- Κάρυστος  στους χάρτες του Παραρτήματος της Πρότασης Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου  σχετικά με τις κατευθιυντήριες γραμμές της Ένωσης για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.  Η ένταξη στον αναθεωρημένο Δίκτυο Μεταφορών, υπογραμμίζει ο κ. Σταθόπουλος, «συνεπάγεται δυνατότητα χρηματοδότησής του από το Ταμείο Συνοχής τόσο κατά την τρέχουσα όσο και στην επόμενη προγραμματική περίοδο».

Η εξέλιξη αυτή από μόνη της δεν σημαίνει και πολλά πράγματα. Είναι όμως ένα καθοριστικό βήμα, ενόψει και του περιορισμού των άλλων χρηματοδοτικών μέσα για υποδομές, να ενταχθεί στο Ταμείο Συνοχής, εφόσον όλοι οι υπεύθυνοι κινηθούν γρήγορα και αποτελεσματικά. Επίσης πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί το αντικείμενο του τεράστιου και τόσο σημαντικού για την ανάπτυξη της Εύβοιας έργου,  για να μην επαναληφθούν παλινωδίες στον προγραμματισμό σαν αυτές που  κατά το παρελθόν είχαν ταλανίσει τον νομό σχετικά με την νέα χάραξη παραλιακού δρόμου στον Βόρειο Άξονα όσο και πρόσφατα με την απόκλιση από τον Νότιο Άξονα και την νέα χάραξη του δρόμου Χαλκίδα- Κύμη. Εξάλλου η κατασκευή του Νότιου Άξονα Χαλκίδα – Κάρυστος ικανοποιεί τους στόχους της ανάπτυξης των θαλάσσιων μεταφορών και της αναβάθμισης του λιμένα της Κύμης σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των θαλάσσιων μεταφορών στον Νότιο Ευβοϊκό και την αξιοποίηση της γειτνίασης με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Η ένταξη και του τμήματος  Λέπουρα- Κύμη στον διαμήκη άξονα είναι αίτημα και στόχος εφικτός στις παρούσες οικονομικές συνθήκες.

Είναι γεγονός ότι η Εύβοια εκτός των άλλων έχει πληρώσει δήθεν μεγαλόπνοες αλλά εντελώς ανέφικτες ιδέες πολιτικών της παραγόντων που στέρησαν ευκαιρίες από τον τόπο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…