Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ


Σύμφωνα με την Εισήγηση του Προέδρου του Δ.Σ. κ. Μενέλαου Ιωαννίδη
Ο μη χαρακτηρισμός της  Αγοράς ως διατηρητέο μνημείο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, καθόλου δεν σημαίνει και την κατεδάφισή της.
Το τί θα διατηρηθεί και το πώς θα αναδειχθεί είναι θέμα αρμόδιων μελετητών, οι οποίοι θα εκφράσουν τις προτάσεις τους μέσα από έναν ανοικτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, που θα συμπεριλάβει και τη μπροστινή πλατεία.
Το ποιες όμως πρέπει να είναι οι αρχές και οι περιορισμοί αυτού του διαγωνισμού, πρέπει να καθοριστούν με ιδιαίτερη προσοχή, με στόχο να μην δούμε προτάσεις που δεν θα αρμόζουν στην πόλη.
Θέλουμε η αγορά να γίνει ένας πόλος έλξης σε συνδυασμό με την ιστορική μνήμη του χώρου. Άρα η σημερινή δημοτική αρχή, πρέπει να δεσμευτεί:
ότι πράγματι θα πραγματοποιηθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός
για τους όρους δόμησης του χώρου (κάλυψη, συντελεστής δόμησης, ύψος)
για τις χρήσεις
για τη σύνδεσή της με τις υπάρχουσες γειτνιάζουσες χρήσεις
για τη μη κατεδάφισή της, μέχρι να τελεσιδικήσει ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και αποφασιστεί τί και πού θα διατηρηθεί.
για τον χρόνο και τον τρόπο υλοποίησης του έργου.
Λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της δημοτικής αγοράς σήμερα,  τα κοινωνικά, οικονομικά και πληθυσμιακά δεδομένα της Χαλκίδας, όπως έχουν σήμερα διαμορφωθεί, τη θέση της ως προς το υπάρχον οδικό δίκτυο και τις υπόλοιπες υποδομές της πόλης, αλλά και τις νέες οικονομικές συνθήκες, οι θέσεις μας είναι:
Να προταθεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ο μη χαρακτηρισμός της ως διατηρητέο μνημείο, διότι το αντίθετο θα οδηγούσε εντέλει, σύμφωνα με τις επικρατούσες  συνθήκες, στην κατάρρευση της αγοράς.
Να προχωρήσει ο Δήμος σε δεσμεύσεις ως προς τους όρους δόμησης, οι οποίοι δεν πρέπει να υπερβαίνουν τον σημερινό δομημένο χώρο.
Η χρήση της αγοράς σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο είναι «δημοτικό κέντρο πολλαπλών χρήσεων», ο οποίος μπορεί να διατηρηθεί ως έχει, διότι και η έκταση αλλά και η θέση του χώρου είναι δυνατόν να συνδυάζει τη χρήση μιας Δημοτικής Αγοράς με κάποια καταστήματα αναψυχής που θα της δίνουν ζωή μέρα-νύχτα.
Να συνδεθεί οπωσδήποτε η Δημοτική Αγορά με την Πλατεία Αγοράς, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της.
Να διατηρηθούν τα στοιχεία που θα αναδεικνύουν  την ιστορική σημασία του χώρου και της μορφής του, μέσω περιορισμών που θα τεθούν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό.
Να διακηρυχθεί άμεσα (μετά την έκδοση της απόφασης του ΚΣΝΜ ο ανοικτός αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…