Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΘΑΝΑΣΗ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΑΞΟΝΩΝ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΣΤΟ ΕΣΠΑ 2014-2020

Προς
Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας
α. Υπουργό κ. Νικόλαο Δένδια
β.Υφυπουργό κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο
- Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων
α. Υπουργό κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη
β. Υφυπουργό κ. Μιχ. Παπαδόπουλο
- Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Έργων
κ. Ευστρ. Σιμόπουλο     

Κοινοποίηση:
Βουλευτές Ν. Ευβοίας
Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας
- Κ. Κλέαρχο Περγαντά
- Κ. Κωνσταντίνο Μπακογιάννη

ΘΕΜΑ: 5η Προγραμματική Περίοδος και Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» - Διαβούλευση.

Είναι γνωστό σε όλους, ότι στην ΕΥΒΟΙΑ με το ιδιαίτερα μεγάλο μήκος που διαθέτει, μεγαλύτερο από κάθε άλλο νομό της χώρας, (Λιχάδα-Αμυγδαλιά 371 χιλ.) Και το μικρότερο πλάτος, τα πάντα εξαρτώνται από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο διαμήκης άξονας και ιδιαίτερα το τμήμα από Λ. Αιδηψού-Χαλκίδα μέχρι Κάρυστο και το τμήμα, Λέπουρα -Κύμη.
Βρισκόμαστε ήδη στην 5η Προγραμματική Περίοδο και στον διαμήκη άξονα από Λ. Αιδηψού μέχρι Λέπουρα που μέχρι πρόσφατα ήταν ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ δεν έχει γίνει τίποτε ουσιαστικό.
Ακόμα και για την χρηματοδότηση των μελετών, χρειάστηκε η κινητοποίηση των φορέων της Εύβοιας, την περίοδο 2005-2006.
Το Τμήμα Σχηματάρι-Χαλκίδα κατασκευάστηκε ως Δημόσιο Έργο με χρηματοδότηση του ΠΕΠ Στερεάς και δεν διέθεσε κανένας ιδιώτης το παραμικρό ποσό για την κατασκευή του. Και ενώ η πολιτεία δεν έκανε τίποτε για το Εθνικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, φρόντισε να μας επιβάλλει Διόδια στο Σχηματάρι-Χαλκίδα για 30 χρόνια, όχι για την κατασκευή του δικού μας δικτύου, που είναι δίκτυο επικίνδυνο και ξεπερασμένο από πολλές δεκαετίες, αλλά για την κατασκευή της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ στη Δυτική Ελλάδα.
Αυτές οι αποφάσεις είναι ακατανόητες, προσβλητικές για τους πολίτες της Εύβοιας και είναι αδιανόητο να εφαρμοστούν.
Να ληφθεί υπόψη ότι σύμφωνα με τον από 19/11/2013 Εγκεκριμένο Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COM (2011) 0650/3 - C7-0375 / 2012 - 2011/0294 (COD)) «Διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών», ο Διαμήκης Άξονας της Εύβοιας ανήκει στο εκτεταμένο (αναλυτικό) Διευρωπαϊκό Δίκτυο, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησής του από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όμως, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» της 5ης Προγραμματικής Περιόδου, το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση (http://www.epep.gr/content/diavouleusi_2014_2020), και παρότι υπάρχουν έτοιμες μελέτες, η Εύβοια απουσιάζει παντελώς .
Οι ολοκληρωμένες μελέτες είναι οι εξής:
Παράκαμψη Χαλκίδας (ολοκληρωμένη)
Παράκαμψη Βασιλικού (Έχει υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής και το έργο δεν προχώρησε λόγω έλλειψης πιστώσεων)
Παράκαμψη Αμαρύνθου (ολοκληρώθηκε μαζί με την παράκαμψη Βασιλικού και πρέπει να προγραμματιστεί αντίστοιχο έργο)
Παράκαμψη Αλιβερίου (Η μελέτη είναι ολοκληρωμένη)
Παράκαμψη Αγίας Άννας. Έχει ελάχιστες ελλείψεις
Ψαχνά - Κυπαρίσσι (8 χιλ). Έχει ολοκληρωθεί
Οδός Ροβιές - Ήλια - Λ. Αιδηψού. (Ολοκληρωμένη μελέτη) .Πρόκειται για έργο οδικής ασφάλειας, λόγω των συνεχών κατολισθητικών φαινομένων και καταπτώσεων.
Είναι επίσης απόλυτη ανάγκη να ενταχθούν και να ολοκληρωθούν οι υπολειπόμενες μελέτες, κυρίως του Βόρειου άξονα.
Δυστυχώς, όπως προαναφέρθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» δεν υπάρχει καμία επώνυμη αναφορά για έργα - παρεμβάσεις βελτίωσης του οδικού δικτύου της Εύβοιας αποκλείοντας ουσιαστικά την οποιαδήποτε χρηματοδότηση από αυτό.
Δεν είναι λογικό να ανεχόμαστε μια απαράδεκτη κατάσταση η οποία δυστυχώς έρχεται από το παρελθόν και να πληρώνουμε για 30 χρόνια την κατασκευή οδικών αξόνων που δεν έχουν καμιά σχέση με το Νομό (ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ). Την ίδια στιγμή έχουμε πληρώσει πάνω από 200 εκ. € από το 1992, μέχρι το 2009, όταν καταργήθηκαν τα διόδια Σχηματαρίου, ενώ τα ποσά έχουν διατεθεί για άλλους σκοπούς εκτός Νομού, και όχι για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας που παραμένει στην ίδια περίπου κατάσταση όπως ήταν τη δεκαετία του 1950 και αποτελεί τον κυριότερο εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Όλοι οι φορείς της Εύβοιας και οι πολίτες απαιτούμε το αυτονόητο: Βελτίωση του οδικού δικτύου του Νομού, ώστε να αποκτήσουμε δίκτυο σύγχρονο και ασφαλές, να σταματήσουν οι θάνατοι και οι τραυματισμοί και να αναπτυχθεί ο τόπος σύμφωνα με τις δυνατότητές του.
Πρέπει επιτέλους να κατασκευαστεί το βασικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, γιατί και η Εύβοια αποτελεί τμήμα της Χώρας και δεν μπορεί να έχει μόνο υποχρεώσεις και μάλιστα πέρα ​​από κάθε λογική.
Τέλος Απαιτούμε
Την κατάργηση των σχεδιαζόμενων διοδίων και την ένταξη των παραπάνω έργων στο Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» της 5ηςΠρογραμματικής Περιόδου και τον άμεσο προγραμματισμό υλοποίησής των.

Ο Αντιπεριφερειάρχης
Αθανάσιος Μπουραντάς

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…