ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΘΑΝΑΣΗ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΑΞΟΝΩΝ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΣΤΟ ΕΣΠΑ 2014-2020
Προς
α. Υπουργό κ. Νικόλαο Δένδια
β.Υφυπουργό κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο
- Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων
α. Υπουργό κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη
β. Υφυπουργό κ. Μιχ. Παπαδόπουλο
- Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Έργων
κ. Ευστρ. Σιμόπουλο
Κοινοποίηση:
Βουλευτές Ν. Ευβοίας
Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας
- Κ. Κλέαρχο Περγαντά
- Κ. Κωνσταντίνο Μπακογιάννη
ΘΕΜΑ: 5η Προγραμματική Περίοδος και Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» - Διαβούλευση.
Είναι γνωστό σε όλους, ότι στην ΕΥΒΟΙΑ με το ιδιαίτερα μεγάλο μήκος που διαθέτει, μεγαλύτερο από κάθε άλλο νομό της χώρας, (Λιχάδα-Αμυγδαλιά 371 χιλ.) Και το μικρότερο πλάτος, τα πάντα εξαρτώνται από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο διαμήκης άξονας και ιδιαίτερα το τμήμα από Λ. Αιδηψού-Χαλκίδα μέχρι Κάρυστο και το τμήμα, Λέπουρα -Κύμη.
Βρισκόμαστε ήδη στην 5η Προγραμματική Περίοδο και στον διαμήκη άξονα από Λ. Αιδηψού μέχρι Λέπουρα που μέχρι πρόσφατα ήταν ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ δεν έχει γίνει τίποτε ουσιαστικό.
Ακόμα και για την χρηματοδότηση των μελετών, χρειάστηκε η κινητοποίηση των φορέων της Εύβοιας, την περίοδο 2005-2006.
Το Τμήμα Σχηματάρι-Χαλκίδα κατασκευάστηκε ως Δημόσιο Έργο με χρηματοδότηση του ΠΕΠ Στερεάς και δεν διέθεσε κανένας ιδιώτης το παραμικρό ποσό για την κατασκευή του. Και ενώ η πολιτεία δεν έκανε τίποτε για το Εθνικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, φρόντισε να μας επιβάλλει Διόδια στο Σχηματάρι-Χαλκίδα για 30 χρόνια, όχι για την κατασκευή του δικού μας δικτύου, που είναι δίκτυο επικίνδυνο και ξεπερασμένο από πολλές δεκαετίες, αλλά για την κατασκευή της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ στη Δυτική Ελλάδα.
Αυτές οι αποφάσεις είναι ακατανόητες, προσβλητικές για τους πολίτες της Εύβοιας και είναι αδιανόητο να εφαρμοστούν.
Να ληφθεί υπόψη ότι σύμφωνα με τον από 19/11/2013 Εγκεκριμένο Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COM (2011) 0650/3 - C7-0375 / 2012 - 2011/0294 (COD)) «Διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών», ο Διαμήκης Άξονας της Εύβοιας ανήκει στο εκτεταμένο (αναλυτικό) Διευρωπαϊκό Δίκτυο, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησής του από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όμως, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» της 5ης Προγραμματικής Περιόδου, το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση (http://www.epep.gr/content/diavouleusi_2014_2020), και παρότι υπάρχουν έτοιμες μελέτες, η Εύβοια απουσιάζει παντελώς .
Οι ολοκληρωμένες μελέτες είναι οι εξής:
Παράκαμψη Χαλκίδας (ολοκληρωμένη)
Παράκαμψη Βασιλικού (Έχει υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής και το έργο δεν προχώρησε λόγω έλλειψης πιστώσεων)
Παράκαμψη Αμαρύνθου (ολοκληρώθηκε μαζί με την παράκαμψη Βασιλικού και πρέπει να προγραμματιστεί αντίστοιχο έργο)
Παράκαμψη Αλιβερίου (Η μελέτη είναι ολοκληρωμένη)
Παράκαμψη Αγίας Άννας. Έχει ελάχιστες ελλείψεις
Ψαχνά - Κυπαρίσσι (8 χιλ). Έχει ολοκληρωθεί
Οδός Ροβιές - Ήλια - Λ. Αιδηψού.
(Ολοκληρωμένη μελέτη) .Πρόκειται για έργο οδικής ασφάλειας, λόγω των συνεχών κατολισθητικών φαινομένων και καταπτώσεων.
Είναι επίσης απόλυτη ανάγκη να ενταχθούν και να ολοκληρωθούν οι υπολειπόμενες μελέτες, κυρίως του Βόρειου άξονα.
Δυστυχώς, όπως προαναφέρθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» δεν υπάρχει καμία επώνυμη αναφορά για έργα - παρεμβάσεις βελτίωσης του οδικού δικτύου της Εύβοιας αποκλείοντας ουσιαστικά την οποιαδήποτε χρηματοδότηση από αυτό.
Δεν είναι λογικό να ανεχόμαστε μια απαράδεκτη κατάσταση η οποία δυστυχώς έρχεται από το παρελθόν και να πληρώνουμε για 30 χρόνια την κατασκευή οδικών αξόνων που δεν έχουν καμιά σχέση με το Νομό (ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ). Την ίδια στιγμή έχουμε πληρώσει πάνω από 200 εκ. € από το 1992, μέχρι το 2009, όταν καταργήθηκαν τα διόδια Σχηματαρίου, ενώ τα ποσά έχουν διατεθεί για άλλους σκοπούς εκτός Νομού, και όχι για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας που παραμένει στην ίδια περίπου κατάσταση όπως ήταν τη δεκαετία του 1950 και αποτελεί τον κυριότερο εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Όλοι οι φορείς της Εύβοιας και οι πολίτες απαιτούμε το αυτονόητο: Βελτίωση του οδικού δικτύου του Νομού, ώστε να αποκτήσουμε δίκτυο σύγχρονο και ασφαλές, να σταματήσουν οι θάνατοι και οι τραυματισμοί και να αναπτυχθεί ο τόπος σύμφωνα με τις δυνατότητές του.
Πρέπει επιτέλους να κατασκευαστεί το βασικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, γιατί και η Εύβοια αποτελεί τμήμα της Χώρας και δεν μπορεί να έχει μόνο υποχρεώσεις και μάλιστα πέρα από κάθε λογική.
Τέλος Απαιτούμε
Την κατάργηση των σχεδιαζόμενων διοδίων και την ένταξη των παραπάνω έργων στο Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» της 5ηςΠρογραμματικής Περιόδου και τον άμεσο προγραμματισμό υλοποίησής των.
Ο Αντιπεριφερειάρχης
Αθανάσιος Μπουραντάς
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου