Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ ΤΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ.

Απόσπασμα του Χάρτη που συνοδεύει τα υπό διαβούλευση κείμενα του Ε.Π. απ όπου προκύπτει η απουσία οδικών και άλλων έργων υποδομών μεταφορών στην Εύβοια.
Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη
Αυτό τον καιρό βρίσκεται σε διαβούλευση το Σχέδιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών- Περιβάλλον- Αειφόρος Ανάπτυξη», δηλαδή το τμήμα εκείνο του ΕΣΠΑ που αναφέρεται μεταξύ των άλλων στα οδικά δίκτυα και συνεπώς έχει μεγάλη σημασία για την Εύβοια. Η κατάσταση που σκιαγραφείται στο Σχέδιο είναι κάτι περισσότερο από αρνητική για την Εύβοια. Αγνοεί παντελώς την αναγκαιότητα για την ένταξη και χρηματοδότηση των ώριμων από άποψη μελετών βασικών αξόνων της Εύβοιας, παρότι είχε στο παρελθόν ανακοινωθεί ότι εντάσσονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Σε μία διαβούλευση και μάλιστα αυτής της ποιότητας που γίνεται στο παραπέντε και με τα θέματα συμφωνημένα λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν. Όμως αυτά τα λίγα εάν δεν επιδιωχθούν τότε μία μεγάλη ευκαιρία θα έχει χαθεί – αν όχι δια παντός- τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία.  Εξάλλου η θεσμοθετημένη από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία Διαβούλευση είναι μία καλή ευκαιρία για να αναδείξουμε ως Εύβοια  το δίκαιο και το σκόπιμο των αιτημάτων μας, να ενωθούμε, να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε συντονισμένα και χωρίς παραφωνίες. Θεσμικό Δικαίωμα έχουν όλοι οι αυτοδιοικητικοί και κοινωνικοί φορείς του νομού για να εκφράσουν την γνώμη τους και εν προκειμένω να απαιτήσουν τη ένταση των οδικών αξόνων της Εύβοιας στα έργα του ΕΣΠΑ.  Όσο πιο μαζική και τεκμηριωμένη είναι η φωνή των φορέων της Εύβοιας τόσο πιο δυνατά θα ακουστεί η απαίτηση των 200.000 Ευβοέων προς την Πολιτεία να μην συνεχίζει να κλείνει τα μάτια και τα αυτιά στις επείγουσες ανάγκες του Νομού αλλά και στην θέση που έχει η Εύβοια στο εθνικό αναπτυξιακό χάρτη.
Είναι η στιγμή που όλοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ιδίως η νέα Περιφερειακή Αρχή η οποία δεν πρέπει να παραμείνει απαθής περιμένοντας την 1η του Σεπτέμβρη. Εξάλλου η πολυδιαφημισμένη παρεμβατικότητα του νέου Περιφερειάρχη με τις προεκλογικές διασυνδέσεις στην Ευρώπαϊκή Ένωση πρέπει να αξιοποιηθεί στην πράξη και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή, αλλιώς μετά την 1η Σεπτέμβρη θα είναι αργά διότι θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Και για έναν ακόμη λόγο. Έως τώρα οι διαμαρτυρίες και η προβολή του προβλήματος της προσπελασιμότητας στην Εύβοια περιορίστηκε στη διαδρομή Χαλκίδα- Αθήνα χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Είναι καιρός το πολλαπλώς εμφανιζόμενο αντιαναπτυξιακό φαινόμενο μίας σχεδόν αποκλεισμένης περιοχής 200.000 κατοίκων στην καρδιά της Ελλάδας, με γεωγραφική ιδιαιτερότητα δίπλα στην μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, να γίνει αντικείμενο προβολής, ανάλυσης και διεκδίκησης λύσεων απευθείας στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή την κρίσιμη και καθοριστική αποστολή μόνο η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας μπορούν να φέρουν σε πέρας στο πλαίσιο των αρχών της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης και της απορρέουσας από αυτές εταιρικότητας μεταξύ Περιφερειών, Κράτους- Μέλους και Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσο για όλους εμάς τους πολίτες της Εύβοιας εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να απαιτήσουμε από όλους τους αντιπροσώπους μας στα επίπεδα της τοπικής, περιφερειακή και κεντρικής εξουσίας να δράσουν άμεσα, ενωτικά και τεκμηριωμένα για την επίτευξη του πανευβοϊκού στόχου της ένταξης των οδικών αξόνων της Εύβοιας στο ΕΣΠΑ αξιοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα διεκδίκησης και διαπραγμάτευσης. Από το αποτέλεσμα άλλωστε θα κριθούν. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.