Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ ΤΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ.

Απόσπασμα του Χάρτη που συνοδεύει τα υπό διαβούλευση κείμενα του Ε.Π. απ όπου προκύπτει η απουσία οδικών και άλλων έργων υποδομών μεταφορών στην Εύβοια.
Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη
Αυτό τον καιρό βρίσκεται σε διαβούλευση το Σχέδιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών- Περιβάλλον- Αειφόρος Ανάπτυξη», δηλαδή το τμήμα εκείνο του ΕΣΠΑ που αναφέρεται μεταξύ των άλλων στα οδικά δίκτυα και συνεπώς έχει μεγάλη σημασία για την Εύβοια. Η κατάσταση που σκιαγραφείται στο Σχέδιο είναι κάτι περισσότερο από αρνητική για την Εύβοια. Αγνοεί παντελώς την αναγκαιότητα για την ένταξη και χρηματοδότηση των ώριμων από άποψη μελετών βασικών αξόνων της Εύβοιας, παρότι είχε στο παρελθόν ανακοινωθεί ότι εντάσσονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Σε μία διαβούλευση και μάλιστα αυτής της ποιότητας που γίνεται στο παραπέντε και με τα θέματα συμφωνημένα λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν. Όμως αυτά τα λίγα εάν δεν επιδιωχθούν τότε μία μεγάλη ευκαιρία θα έχει χαθεί – αν όχι δια παντός- τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία.  Εξάλλου η θεσμοθετημένη από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία Διαβούλευση είναι μία καλή ευκαιρία για να αναδείξουμε ως Εύβοια  το δίκαιο και το σκόπιμο των αιτημάτων μας, να ενωθούμε, να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε συντονισμένα και χωρίς παραφωνίες. Θεσμικό Δικαίωμα έχουν όλοι οι αυτοδιοικητικοί και κοινωνικοί φορείς του νομού για να εκφράσουν την γνώμη τους και εν προκειμένω να απαιτήσουν τη ένταση των οδικών αξόνων της Εύβοιας στα έργα του ΕΣΠΑ.  Όσο πιο μαζική και τεκμηριωμένη είναι η φωνή των φορέων της Εύβοιας τόσο πιο δυνατά θα ακουστεί η απαίτηση των 200.000 Ευβοέων προς την Πολιτεία να μην συνεχίζει να κλείνει τα μάτια και τα αυτιά στις επείγουσες ανάγκες του Νομού αλλά και στην θέση που έχει η Εύβοια στο εθνικό αναπτυξιακό χάρτη.
Είναι η στιγμή που όλοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ιδίως η νέα Περιφερειακή Αρχή η οποία δεν πρέπει να παραμείνει απαθής περιμένοντας την 1η του Σεπτέμβρη. Εξάλλου η πολυδιαφημισμένη παρεμβατικότητα του νέου Περιφερειάρχη με τις προεκλογικές διασυνδέσεις στην Ευρώπαϊκή Ένωση πρέπει να αξιοποιηθεί στην πράξη και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή, αλλιώς μετά την 1η Σεπτέμβρη θα είναι αργά διότι θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Και για έναν ακόμη λόγο. Έως τώρα οι διαμαρτυρίες και η προβολή του προβλήματος της προσπελασιμότητας στην Εύβοια περιορίστηκε στη διαδρομή Χαλκίδα- Αθήνα χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Είναι καιρός το πολλαπλώς εμφανιζόμενο αντιαναπτυξιακό φαινόμενο μίας σχεδόν αποκλεισμένης περιοχής 200.000 κατοίκων στην καρδιά της Ελλάδας, με γεωγραφική ιδιαιτερότητα δίπλα στην μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, να γίνει αντικείμενο προβολής, ανάλυσης και διεκδίκησης λύσεων απευθείας στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή την κρίσιμη και καθοριστική αποστολή μόνο η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας μπορούν να φέρουν σε πέρας στο πλαίσιο των αρχών της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης και της απορρέουσας από αυτές εταιρικότητας μεταξύ Περιφερειών, Κράτους- Μέλους και Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσο για όλους εμάς τους πολίτες της Εύβοιας εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να απαιτήσουμε από όλους τους αντιπροσώπους μας στα επίπεδα της τοπικής, περιφερειακή και κεντρικής εξουσίας να δράσουν άμεσα, ενωτικά και τεκμηριωμένα για την επίτευξη του πανευβοϊκού στόχου της ένταξης των οδικών αξόνων της Εύβοιας στο ΕΣΠΑ αξιοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα διεκδίκησης και διαπραγμάτευσης. Από το αποτέλεσμα άλλωστε θα κριθούν. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…