Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΤΟ ΕΠΠΕΡΑΑ ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΛΙΔΑΣ


Αναδημοσίευση από www.ypodomes.com  29-11-2011

Λύση-εγγύηση για την ποιότητα και την ποσότητα του νερού ύδρευσης στη Δημοτική Ενότητα Αυλίδας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Αυλίδας, που απασχολούσε για χρόνια τους κατοίκους της, επιλύεται.
Με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ), το έργο «ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΥΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ» εντάχθηκε στον Αξονα Προτεραιότητας «02 - Προστασία και Διαχείριση Υδατικών Πόρων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΕΡΑΑ), με δικαιούχο τη ΔΕΥΑ Χαλκίδας.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής. Η επιλέξιμη δαπάνη ανέρχεται στα 2,4 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%). Και η κατασκευή του έχει χρονικό ορίζοντα παράδοσης, 16 μήνες από την έναρξη των εργασιών.
Το έργο αφορά στην κατασκευή του εξωτερικού δικτύου υδροδότησης των οικισμών της Δημοτικής Ενότητας Αυλίδας από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, δηλ. στη μεταφορά νερού από αυτό από το οποίο υδρεύεται η Αθήνα, στις δεξαμενές ύδρευσης όλων των οικισμών της περιοχής. Με την υλοποίησή του έργου, ο εφιάλτης του εξασθενούς χρωμίου αλλά και οι καλοκαιρινές διακοπές στην υδροδότηση θα αποτελούν παρελθόν για τους καταναλωτές του δικτύου.

Η λύση που επέλεξε και πετυχαίνει η ΔΕΥΑΧ, εξασφαλίζει και εγγυάται τόσο την ποιότητα όσο και την ποσότητα του παρεχόμενου νερού.
ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ως γνωστόν, λόγω παρουσίας υψηλών συγκεντρώσεων εξασθενούς χρωμίου στις υφιστάμενες γεωτρήσεις, αρκετές γεωτρήσεις έχουν σφραγισθεί ενώ έχει κατασκευασθεί ταχυδιϋλιστήριο που τροφοδοτείται με νερό από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Το διϋλισμένο νερό αποθηκεύεται στην κεντρική τροφοδοτική δεξαμενή ΥΔ1.
Με το προτεινόμενο έργο θα κατασκευασθεί το δίκτυο μεταφοράς νερού από την
κεντρική τροφοδοτική δεξαμενή ΥΔ1 στη θέση Παραλία προς τις πέντε (5)
υφιστάμενες δεξαμενές υδροδότησης του Δήμου. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν
οι παρακάτω αγωγοί μεταφοράς νερού:
- Μέχρι την δεξαμενή ΖΗΚΙΔΗ (ΥΔ2) μήκος 950μ.
- Μέχρι την δεξαμενή ΠΑΡΑΛΙΑΣ (ΥΔ3) μήκος 2.120μ.
- Μέχρι την δεξαμενή ΦΑΡΟΥ (ΥΔ4) μήκος 5.121μ.
- Μέχρι την δεξαμενή ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ - ΠΑΝΤΕΙΧΙΟΥ (ΥΔ5/ΥΔ6) μήκος 6.454μ.
- Μέχρι την δεξαμενή ΒΑΘΕΩΣ (ΥΔ7) μήκος 10.447μ.
Οι δεξαμενές οι ΥΔ 5 και ΥΔ 6 είναι κατασκευασμένες στην ίδια θέση παράλληλα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Για κάθε δεξαμενή θα κατασκευασθεί ξεχωριστός αγωγός για λόγους αυτονομίας της υδροδότησης των τεσσάρων οικισμών της Δ.Ε. Αυλίδας.
Οι διάμετροι των αγωγών για τη σύνδεση της κεντρικής δεξαμενής ΥΔ 1 με τις τέσσερις πρώτες υφιστάμενες δεξαμενές, μήκους 14.650 μέτρων, θα είναι Φ160 ενώ η διάμετρος του πέμπτου αγωγού που θα κατευθυνθεί προς τον οικισμό του Βαθέως, μήκους 10.450 μέτρων, θα είναι Φ200. Η πίεση δοκιμής τους θα είναι 12,5 Atm.
Το έργο θα παραδοθεί με δίκτυο μεταφοράς νερού συνολικού μήκους μήκους 25.100 μέτρων. Θα συνοδεύεται από φρεάτια συσκευών ελέγχου και ασφάλειας. Επίσης, κατάντη της κεντρικής δεξαμενής θα τοποθετηθεί ηλεκτρονικό παροχόμετρο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…