Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΕΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΚΕ ΣΩΣΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΜΕΡΙΚΟΙ ΔΗΜΟΙ ΟΜΩΣ ΤΙΣ AΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ

Παρακολουθούμε με προσοχή και ενδιαφέρον το θέμα που προέκυψε σχετικά με την επιλογή της Τράπεζας στην οποία η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα καταθέτει τα διαθέσιμά της. Το θέμα έχει προφανώς δύο διαστάσεις. Η πρώτη αφορά αυτή καθεαυτή την επιλογή. Εφόσον δεν έχουμε υπόψη τα συγκεκριμένα στοιχεία δεν είναι σκόπιμο να σχολιάσουμε. Η δεύτερη αφορά αυτή καθεαυτή τη διαδικασία. Δηλαδή κατά πόσο τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες, όπως εξειδικεύονται στην διακήρυξη του διαγωνισμού. Σε αυτή την διάσταση δεν χωρούν ούτε παρερμηνείες ούτε υπεκφυγές. Η επιλογή του τραπεζικού οργανισμού προϋποθέτει καθαρή διαγωνιστική διαδικασία η οποία και διαφανής πρέπει να είναι και ανοικτή. Η αξιολόγηση των προσφορών πρέπει επίσης να είναι απολύτως τεκμηριωμένη διότι δεν αφορά την κατάθεση των χρημάτων οποιουδήποτε ιδιώτη ο οποίος αξιολογεί υποκειμενικά οικονομικό του συμφέρον αλλά αφορά το δημόσιο χρήμα και η προστασία των συμφερόντων της περιφέρειας πρέπει να είναι απολύτως διαφανής και τεκμηριωμένη. Η μη προστασία του δημοσίου συμφέροντος συνιστά ασφαλώς και απιστία σε βάρος της περιφέρειας. Στην επιλογή δεν χωρούν επίσης χαριστικές λόγω εντοπιότητας ή συμπάθειας ή συνήθειας προτιμήσεις εκτός εάν υπάρχει περιθώριο διακριτικής ευχέρειας αλλά και τότε επιβάλλεται η πλήρης αιτιολογία.

Η ανάδειξη του θέματος παρουσιάζει και ένα επιπλέον ενδιαφέρον, τουλάχιστον για την ευβοϊκή αυτοδιοίκηση. Πόσοι δήμοι άραγε δεν έχουν προβεί σε αντίστοιχο δημόσιο διαγωνισμό ή ακόμη έχουν αποφασίσει χωρίς σχετική συζήτηση στο δημοτικό τους συμβούλιο; Αξίζει κανείς να ερευνήσει το θέμα διότι αποπνέει μία περίεργη νοοτροπία για τη διαχείριση του δημοσίου – δημοτικού εν προκειμένω χρήματος. Ιδίως εκεί όπου οι αδιαφανείς επιλογές αγγίζουν σχέσεις απόλυτης ιδιοποίησης, σε στενό φιλικό ή και οικογενειακό κύκλο, των πολιτικών και διαχειριστικών λειτουργιών που αναφέρονται στο θέμα.

Η ανάδειξη του θέματος στην Περιφέρεια είναι ευκαιρία να κινητοποιήσει και εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν, από θεσμικό καθήκον, σε τοπικό πολιτικό επίπεδο. Εκτός εάν έχουν λόγους να κοιμούνται.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…