Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΚΑΒΑΛΗΣ: Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ



Πριν από 25 περίπου χρόνια Δήμος Χαλκιδέων έθεσε το θέμα της μεταφοράς του λιμένος Χαλκίδας επιχειρηματολογώντας για την προφανή αναγκαιότητα και τα οφέλη που θα προκύψουν για την πόλη.
   Το αίτημα αυτό υποστηρίχτηκε από όλους τους φορείς ( Νομαρχία, Λιμενικό Ταμείο) και ξεκίνησαν οι διαδικασίες ώστε να υλοποιηθεί η μεταφορά του.
   Όλα αυτά τα χρόνια ,οι Δήμαρχοι και τα Δημοτικά Συμβούλια του Δήμου Χαλκάδων το έθεταν στα υψηλής προτεραιότητας θέματα και προσπαθούσαν να προωθήσουν και να ολοκληρώσουν την μεταφορά του.
   Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή ( όπου είχα την τιμή να είμαι μέλος) με Δήμαρχο τον Θανάση Ζεμπίλη ,επιβεβαιώνοντας το πάγιο και διαχρονικό αίτημα της μεταφοράς του λιμένος, το ενεταξε στο Επιχειρησιακο Σχεδιο του Δημου.
   Τον Ιανουαριο του 2010,το Δημοτικο Συμβουλιο με ομόφωνη απόφαση του, γνωμοδοτεί για τη μεταφορά του λιμένος στη θέση « Μεγάλο Βαθύ» Αυλίδας.
(Παραθέτω αντιγραφο της αποφασης).
Π Ε Ρ Ι Λ Η Ψ Η : «Περί Μεταφοράς Λιμένα Χαλκίδας Ν. Ευβοίας»

Ο κ. Πρόεδρος εισηγούμενος το 1ο θέμα της ημερήσιας διάταξης έθεσε υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου το υπ. αρ. 2657/28-1-2010 έγγραφο της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών τμήμα Πολεοδομικών Εφαρμογών που αναφερόταν στο υπ. αρ. 3894/523/18-1-2010 έγγραφο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας – Δ/νσης Τοπ.Αυτ/σης & Δ/νσης Ν. Ευβοίας σχετικά με τη Μεταφορά Λιμένα Χαλκίδας Ν. Ευβοίας.
Στη συνέχεια ο κ. Πρόεδρος ζήτησε από το Σώμα να αποφασίσει σχετικά
.......................................................................................................................................
Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού άκουσε τ’ ανωτέρω και μετά ανταλλαγή απόψεων των μελών αυτού
α π ο φ α σ ί ζ ε ι ομόφωνα
Γνωμοδοτεί θετικά ως προς την μεταφορά του Νότιου Λιμένα Χαλκίδας Ν. Ευβοίας και τη δημιουργία του νέου Λιμένα στη θέση όρμου Μεγάλο Βαθύ καθώς και τη μεταβίβαση στο Δήμο Χαλκιδέων της χερσαίας έκτασής του ώστε να χρησιμοποιηθεί προς όφελος της πόλης στην τουριστική και περιβαλλοντική της ανάπτυξη.

   Κατά τη συζήτηση ,μάλιστα του θέματος, επιβεβαιώθηκε, για ακόμη μια φορά, η διαχρονική και πάγια θέση του Δήμου Χαλκιδεων.

( Παραθέτω αντίγραφο των πρακτικών).
Μεταφορά λιμένα Χαλκίδας Νομού Εύβοιας
Θέμα2ο
Πρόεδρος: Έχουμε συζητήσει το θέμα πολλές φορές στο δημοτικό Συμβούλιο, και πρέπει να γνωμοδοτήσουμε προκειμένου να συνεδριάσει η 5η Νομαρχιακή Επιτροπή για την μεταφορά του λιμένα Χαλκίδας στο Βαθύ, το Μεγάλο Βαθύ, το οποίο θα φέρει πολλά πλεονεκτήματα για την πόλη της Χαλκίδας.

Αναγνωστάκης: Εντάξει, νομίζω ότι έχει εξαντληθεί το θέμα σε επίπεδο δημοτικού Συμβουλίου, υπάρχουν ομόφωνες αποφάσεις για την μεταφορά. Και υπάρχει μάλιστα ενταγμένο και στο επιχειρησιακό Σχέδιο του Δήμου Χαλκιδέων. Νομίζω ότι έχουν συνηγορήσει και οι περισσότεροι από τους φορείς της πόλης, άρα δεν νομίζω ότι μπορούμε να αλλάξουμε και εμείς θέση. Παραμένουμε δηλαδή σταθεροί στις θέσεις μας.

Δήμαρχος: Μόνο μία κουβέντα να πω, για το ιστορικό της υπόθεσης, ότι το 1988 η πόλη της Χαλκίδας ήταν πάρα πολύ κοντά σε σχέση με τον λιμένα της πόλης, είχαν δύο συναντήσεις τότε, όπως διαβάσαμε κιόλας του πρώην δημάρχου του Στέλιου Μαργαρίτη με τον Ανδρέα Παπανδρέου. Και πράγματι είχαν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να υπάρξει πράγματι η μεταφορά του λιμένα.
Δυστυχώς κόλλησε, διότι υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις, όπως διαβάσαμε, μεταξύ άλλων και του Εργατικού Κέντρου, και δυστυχώς η πόλη έμεινε τόσο πίσω με την υπόθεση αυτή, ενώ θα μπορούσε ήδη από το 1988. Είχε επιδείξει προσωπικό ενδιαφέρον ο Ανδρέας Παπανδρέου, διότι πίστευε ότι έτσι έπρεπε να γίνει, ώστε να αναπνεύσει η πόλη της Χαλκίδας με τη μεταφορά του Λιμένος.

Πρόεδρος: ο μ ό φ ω ν α.

   Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, συζητήθηκε εκ νέου το θέμα, με αφορμή την επικείμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ ( Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο).
   Από τη συζήτηση και τις τοποθετήσεις των Συμβούλων δεν έγινε κατανοητό, αν ο Δήμος εμμένει στις παλιότερες αποφάσεις του η όχι.
   Το μόνο που έγινε αντιληπτό είναι ότι ο Δήμος Χαλκιδεων θα εκπροσωπηθεί στη σημαντικότατη συνεδρίαση του ΚΑΣ ,από τον αντιδήμαρχο ( και φίλο) Μ. Τσομωκο και όχι από τον Δήμαρχο Αθ. Ζεμπίλη η από τον Πρόεδρο  Δημ. Συμβουλίου  Γιάννη Μπάκα, οι όποιοι είναι τα θεσμικά πρόσωπα εκπροσώπησης του Δήμου.
   Θεωρώ ότι λογω της βαρύτητας και της εξαιρετικής σημασίας του θέματος, ο Δήμος Χαλκιδέων πρέπει να εκφράσει ξεκάθαρη αποψη κατά τη συνεδρίαση του ΚΑΣ, ώστε να μην τελματώσει το θέμα της μεταφοράς του λιμένος Χαλκίδας για άλλα 25 χρόνια.                                                                                                         

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…