Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΚΑΒΑΛΗΣ : ‘’ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΩΣ’’



Με  την  επιτυχή  ολοκλήρωση  του PSI  το πολιτικό σύστημα  της Ευρώπης έβαλε  ένα  φρένο  στις  ανεξέλεγκτες  αγορές, οι  οποίες  τα τελευταία  χρόνια  προσπαθούν  να θεμελιώσουν  ένα  στρεβλό  καπιταλισμό  τύπου  καζίνο. Οι αγορές  είχαν  φτάσει  στο  αποκορύφωμα  της  απληστίας  με  σκληρά  κερδοσκοπικά  χτυπήματα  εις  βάρος  των  κρατών  που  η συνέχειά  τους  θα  είχε  σαν  αποτέλεσμα  τη  λεηλασία  και  τη πλήρη  εξαθλίωση  των  πολιτών.
Με  τη στρατηγική  που  ακολουθήθηκε  από την Ε.Ε,  παρόλα  τα λάθη  και   τις  καθυστερήσεις  που  παρατηρήθηκαν  αρκετές  φορές,  η  χώρα  μας  απέφυγε  την  άτακτη  χρεοκοπία. Εξασφαλίσαμε  τα  ‘’ προς το  ζην ’’, δεν  αλλάξαμε  νόμισμα,  κρατήσαμε  σε  βασικό  επίπεδο  τη  κοινωνική  συνοχή  μας  και  πλέον  μας  δίνεται  η  δυνατότητα  να  ελπίζουμε  ότι  σταματάει  η  περιπέτεια  της  χώρας   και μπορούμε  να  αρχίσουμε  να  βλέπουμε  το  αύριο  με  αισιοδοξία.

Η  Ελλάδα  έχει  πολύ  μεγάλες  δυνατότητες. Το  μεγάλο  πρόβλημα  είναι  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ.
Οι  οριζόντιες  περικοπές  σε  μισθούς  και  συντάξεις, η υποβάθμιση  του  κοινωνικού  κράτους  και  τα διάφορα, χωρίς  σχεδιασμό,   μέτρα  που  έχουν  παρθεί  μέχρι  τώρα  υπό  την  απειλή  της  πτώχευσης  και  της  χρεοκοπίας,  δεν  είναι  προϋποθέσεις  για  να  αλλάξει  το   σύστημα.
 Οι  απολογισμοί  και  οι  αντεγκλήσεις  για  το  (αμαρτωλό)  παρελθόν  και  οι θρήνοι  για  το  ζοφερό  μέλλον  προκαλούν  κοινωνική  εσωστρέφεια  και  σπρώχνουν  τους  πολίτες  στην  απελπισία  και  την  απαξίωση  του  πολιτικού  συστήματος. Αυτό  δημιουργεί  πρόσφορο  έδαφος  για  την  ανάπτυξη  ακραίων  πολιτικών  φαινομένων  με  στοιχεία  πατριδοκαπηλίας, άκρατου  λαϊκισμού, εθνικοσοσιαλισμού, ρατσισμού, ξενοφοβίας, εθνικής  απομόνωσης   και  απέχουν  από  τα  μέχρι  τώρα  αποδεκτά  πολιτικά  πρότυπα  της  κοινωνίας  μας.
Οφείλουμε  να  ξεκινήσουμε  άμεσα  πλέον  έναν  δημόσιο  διάλογο  γύρω  από  το  θέμα  <<ΤΙ  ΠΡΕΠΕΙ  ΝΑ  ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ  ΚΑΙ  ΠΩΣ>>, προκειμένου  να  οδηγήσουμε  τη χώρα  σε  μακροπρόθεσμη  βιώσιμη  πορεία  ανάπτυξης. Η  προσοχή  πρέπει  να  επικεντρωθεί  στις  αναγκαίες  διαρθρωτικές  μεταρρυθμίσεις  που είναι  απαραίτητες,  με  παράλληλες  πολιτικές  που  θα  ελαφρύνουν  τις  δυσκολίες  και  το  βάρος  των  ελλήνων  πολιτών.
Για  να  είναι  αποτελεσματική  αυτή  η  προσπάθεια  πρέπει  να  αναπτυχθούν  δομές  ‘’άμεσης  δημοκρατίας’’  ώστε  να  συμμετέχουν  όλοι   οι  πολίτες  και  παράλληλα  να  αρχίσουν  διεργασίες  για  αυτά  τα  θέματα  σε  κόμματα  και  φορείς.
Η  λύση  του  προβλήματος  της  χώρας  μας  απαιτεί  πολύ  περισσότερα  από  την  εξασφάλιση  της  πληρωμής  του  δημοσίου  χρέους.
 Από  ‘δω  και  μπρός  δε  μπορούμε  να  συνεχίσουμε  το  πρότυπο  ανάπτυξης  που  βασίζεται  στη  κατανάλωση,  τον  εύκολο  δανεισμό  και  τα  υπερτιμημένα  έργα  υποδομής. Ούτε  να  στηριχτούμε  στα  βραχυπρόθεσμα  αποτελέσματα  του  ΕΣΠΑ,  σε  κρατικά  σχήματα  επενδυτικών  κινήτρων,  σε  επιδοτούμενες  θέσεις  εργασίας  και  στη  χρήση  προσωρινών  διαθέσιμων  πόρων  που  δεν  δημιουργούν προϋποθέσεις   για  μακροχρόνιες  επενδύσεις  με  μακροχρόνια  οφέλη.
Κλείνοντας  θεωρώ  ότι  οι  βασικοί  άξονες  που  θα  καθορίσουν  ένα  καλύτερο  μέλλον  για  τη  χώρα  μας  και  όλους  εμάς  τους  πολίτες  είναι :
1.            Παραγωγικές  επενδύσεις  σε  βιοτεχνία, βιομηχανία, γεωργία,  τουρισμό,  ναυτιλία,  διαδίκτυο  και υπηρεσίες.
2.            Ανταγωνιστικό  και  απλοποιημένο  φορολογικό  περιβάλλον  με  κριτήρια  τις  γείτονες  χώρες. Όταν  στα  γειτονικά  κράτη  ο  φόρος  είναι  10% έως 20%  όχι  μόνο  δεν  προσελκύουμε  επενδύσεις  αλλά  θα  εγκαταλείψουν  τη  χώρα  μας  και  όλες  οι  εναπομείναντες  παραγωγικές  επιχειρήσεις.
3.            Συμμετοχή  της Ε.Ε  στα  εξοπλιστικά  μας  προγράμματα  και  στη  προστασία  των  συνόρων μας.
4.            Ανάπτυξη  της  έρευνας  και  σύνδεση  με  τη  παραγωγική  διαδικασία.
Αξιοποίηση  του  εξαιρετικού  επιστημονικού  προσωπικού  της  χώρας  και  ειδικά  των  νέων  επιστημόνων. Να  σταματήσει  η  μετανάστευση  ‘’εγκεφάλων’’  στο  εξωτερικό.
5.            Ισοσκελισμένοι  προϋπολογισμοί  με  μείωση  των  περιττών  δαπανών  του  δημοσίου. Καταξίωση  και αύξηση  της  παραγωγικότητας  των  δημοσίων  υπαλλήλων.
6.            Αναμόρφωση  της  δημόσιας  διοίκησης  με  στόχο  τη  καταπολέμηση  της  γραφειοκρατίας  και  των  εμποδίων  που  έχουν  δημιουργηθεί  στην  ανάπτυξη  του  ιδιωτικού  τομέα.
7.            Σοβαρά  κίνητρα  ανάπτυξης  του  ιδιωτικού  τομέα.
8.            Καταπολέμηση  της  φοροαποφυγής  των  μεγάλων  επιχειρήσεων  και  ειδικά  των  πολυεθνικών, με ειδικό  φόρο  επί  του  τζίρου.

Ας  ξεκινήσουμε  λοιπόν  σωστά  και  μεθοδικά  να  ξαναχτίσουμε  το  μέλλον  της  χώρας  μας  με  σκοπό  να  παραμείνουμε  μια  ελεύθερη  και  δημοκρατική  κοινωνία.
                                                                        ΣΤΑΜΑΤΗΣ  ΓΚΑΒΑΛΗΣ
                                                              ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ  ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ  ΣΤΕΡΕΑΣ  ΕΛΛΑΔΑΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…