Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ κ. ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΠΕΡΓΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ Μ.Ο.Δ. ΑΕ



Συνάντηση μεταξύ του Περιφερειάρχη κ. Κλέαρχου Περγαντά  και του Προέδρου της Μ.Ο.Δ. (Μονάδα Οργάνωσης Διαχείρισης) Αναπτυξιακών Προγραμμάτων κ. Μάριο Καμχή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη  6 Ιουνίου 2012 στα γραφεία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Στη διάρκεια της συνάντησης έγινε μια συνολική επισκόπηση της πορείας του ΕΣΠΑ στη Στερεά Ελλάδα, για την οποία ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι μετά την πρωτιά της Στερεάς Ελλάδας για το έτος 2011 διατηρείται  σταθερή η πρωτοκαθεδρία σε όλους τους δείκτες απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ και το πρώτο πεντάμηνο του έτους 2012.
 Στο γεγονός αυτό συμφώνησε ο κ. Καμχής, αναγνωρίζοντας την υψηλή απορρόφηση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας  στο ΕΣΠΑ, όπως προκύπτει αδιαμφισβήτητα από τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης.
 Παράλληλα, στη συνάντηση έγινε εκτενής αναφορά και σε προβλήματα  που προκύπτουν από την γραφειοκρατία και τις χρονοβόρες διαδικασίες. Όπως είναι γνωστό, για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας) το συνολικό ύψος του ΕΣΠΑ ανέρχεται στα 252,57 εκατ. Ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Προγράμματος “Jessica”). Το 2011, μετά από συντονισμένες προσπάθειες του Περιφερειάρχη κ. Περγαντά, των Αντιπεριφερειαρχών, των Συλλογικών Οργάνων, της Διαχειριστικής Αρχής, των εμπλεκόμενων φορέων και των δικαιούχων, η Στερεά Ελλάδα βρέθηκε στην κορυφή των Περιφερειών με τη μεγαλύτερη υλοποίηση έργων και απορρόφηση κονδυλίων που έφτασε σε ποσοστό 62,05 %.
Σε σταθερή τροχιά, η υλοποίηση του προγράμματος και τους πρώτους μήνες του 2012, εξακολουθεί να καταγράφει εξαιρετικές επιδόσεις  Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Κλέαρχος Περγαντάς: «η Στερεά Ελλάδα καταγράφει άλλη μια συνεχόμενη πρωτιά, που είναι αποτέλεσμα σκληρής και επίπονης προσπάθειας, συνεχών συναντήσεων, διαρκούς παρακολούθησης της υλοποίησης των έργων και άμεσης επίλυσης προβλημάτων. Η επίτευξη των στόχων του 2011 και του πρώτου πενταμήνου του 2012, μας δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες, για τη χρονιά που διανύουμε, που εν μέσω οικονομικής κρίσης απαιτεί ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια και γρήγορο αποτέλεσμα. Αυτή την κρίσιμη και δύσκολη περίοδο, είναι επιβεβλημένο να συνεχίσουμε αποδοτικά και να συντονίσουμε τις ενέργειές μας, έτσι ώστε μέσα από την επιτυχημένη υλοποίηση του ΕΣΠΑ να συμβάλλουμε στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στη διατήρηση της αγοράς εργασίας και στην προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον για την Περιφέρεια και την κοινωνία». 
Οι κ.κ. Περγαντάς και Καμχής συζήτησαν, επίσης, για την προετοιμασία και τον σχεδιασμό ενόψει της Πέμπτης Προγραμματικής Περιόδου (2014-2020), όπου σύμφωνα με τις νέες κατευθυντήριες γραμμές  ενισχύεται ο ρόλος της Περιφέρειας αλλά και τα περιφερειακά προγράμματα με την πρόβλεψη μεταβίβασης προς αυτά πόρων που έως τώρα κατευθύνονταν στα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων. Ήδη  στον τομέα αυτό στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει προηγηθεί μια σημαντική προεργασία, σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία αλλά και με  ευρωπαϊκούς φορείς.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…